U fokusu

borba protiv nasilja nad ženama u umjetnosti

Opera ‘Carmen’ dobiva novi završetak u znak podrške borbi protiv nasilja nad ženama

Opera ‘Carmen’ dobiva novi završetak u znak podrške borbi protiv nasilja nad ženama

Nakon više od 140 godina u kojima je završavala ubijena nožem na pozornici, heroina opere ‘Carmen’ konačno dobiva osvetu u novoj talijanskoj produkciji ove poznate opere – pucajući u svog ljubavnika.

Globalno popularna opera francuskog skladatelja Georgesa Bizeta, prvi put izvedena davne 1875. godine, dobila je novi završetak u novopostavljenoj operi izvedenoj u gradu Florence kako bi se naglasila stalna borba protiv nasilja nad ženama u Italiji.

U najnovijoj verziji, koju je napisao talijanski redatelj Leo Muscato, Carmen više ne umire od ruke ljubavnika kojeg je odbila, Don Josea, već puca u njega iz pištolja.

Voditelj Teatro del Maggio Musicale Foundationa, Cristiano Chiarot, ističe kako je razgovarao o uvođenju izmjena u operu s redateljem Muscatom. “U vremenu u kojem se naše društvo suočava s ubojstvima žena, kako možemo pljeskati ubojstvu žene na pozornici?”, rekao je Chariot, objašnjavajući obrat u radnji opere.

Talijanski državni institut za statistiku navodi da je jedna od tri žene u Italiji između 16. i 70. godine u 2014. godini doživjela fizičko ili seksualno nasilje, dok je u 2016. ubijeno 149 žena, od kojih je polovicu ubio njihov bivši ili sadašnji partner. Ujedinjeni su narodi 2012. godine upozorili da je nasilje nad ženama i dalje veliki problem u Italiji i istaknuli da je obiteljsko nasilje “najuporniji oblik nasilja u Italiji”.

Od tada je Vlada usvojila oštrije zakone protiv nasilja nad ženama, no nasilje i dalje ostaje duboko ukorijenjeno u patrijarhalnoj kulturi, navodi Chiarot. “Naša opera je pokušaj da osvijetlimo zlostavljanje žena u modernom talijanskom društvu, gdje femicid nije tako neobična pojava”, dodaje.

Paolo Antonio Klun, glasnogovornik kazališta, istaknuo je kako se nova Carmen zauzima za žene u društvu u kojemu je nasilje nad ženama toliko uobičajeno te da kazalište ima društvenu ulogu koju mora ispunjavati. “Kazalište mora imati etičku i društvenu funkciju. Mora prenositi poruku protiv nasilja”, dodaje.