Sa stavom

16.05.2013. 13:13:29 - Marko

Niste sami!

God makes no mistakes

(Foto: S.K.)

Ja sam Marko. Imam plave oči i svijetlo smeđu kosu. Studiram ekonomiju, volim muziku, volim knjige, volim izlaske. Dečko sam kao i svaki drugi. Ja sam vaš susjed, ja sam vaš prijatelj, ja sam vaš sin i unuk kojeg volite. Uz sve to sam i gej, samo što to skrivam od vas jer vas se bojim!

Ovo je moja priča koju pišem jer u sebi više ne mogu držati osjećaje koji su se nakupili posljednjih dana.

Šećući se gradom ili gledajući kroz prozore tramvaja dok se vozim prema fakultetu svaki puta me nešto stegne oko srca kada ugledam kućice u kojima građanska inicijativa "U ime obitelji" skuplja svoje diskriminatorne potpise. 

Kukavica sam. Priznajem to. Bojim se nasmiješenih, u šareno obučenih ljudi. Bojim se vjernika. Bojim se osoba koje prilaze štandu i prepisuju broj svoje osobne iskaznice na bijeli papir i uz to stavljaju svoj potpis. Bojim se jer ovo skupljanje potpisa shvaćam vrlo osobno. Za mene pitanje o kojem odlučuju ne glasi "Jeste li za da se u Ustav RH unese odredba po kojoj je brak životna zajednica žene i muškarca? već "Mrzite li Marka?" A očito me mnogi mrze. Svoj potpis na listu, uz tisuće drugih neznanih mi ljudi, stavila je i moja baka, mama, najdraža susjeda te mnogi kolege s fakulteta.

Baka je prva potpisala. Prošle nedjelje poslije mise, ispred crkve gdje je građanska inicijativa skupljala potpise. Ispričala mi je to kada sam je kasnije toga dana posjetio u domu, stavivši mi veliku knedlu u grlo. Od četvero njene unučadi jedino ju ja posjećujem svakoga tjedna. Ostali su previše zaokupljeni svojim životom da bi je se sjetili. Neki je nisu nazvali ni za Božić. Stavila je svoj potpis na listu... Stavila je potpis protiv unuka za kojeg uvijek ističe kako joj je najbolji i najdraži. Što bi napravila kada bi saznala za moju tajnu? Da li bi joj i dalje bio najdraži? Kada sam se kasnije toga dana vratio kući iz posjete legao sam u krevet i neutješno plakao sve dok nisam zaspao.

Mama je potpisala jučer. Stavila je potpis na listu protiv svog sina koji je jedini od njeno četvero djece upisao fakultet, razveselivši je time do neba. Stavila je potpis protiv sina koji je svako jutro obraduje sms-om da je voli. Javila mi je da je stavila svoj potpis kao odgovor na taj jutarnji sms te usput dala savjet da i ja učinim isto. Na kraju je napisala da i ona voli mene. Nakon njene dojave nisam plakao. Moja tuga je bila preteška za suze.

Mnogi moji kolege lajkali su stranicu "U ime obitelji" i potpisali listu. Mnogima od njih sam pomogao s učenjem budući da sam jedan od najboljih studenata. Mnogima sam posudio svoje bilješke s predavanja, s mnogima sam izlazio van, smijao se... Što bi oni napravili kada bi saznali da su potpisali listu protiv mene?

Moja starija susjeda, koja živi sama i kojoj uvijek pomognem nositi vrećice iz trgovine je isto potpisala. Želi sačuvati hrvatsku obitelj, kaže. Obitelj koju ona sama nema jer ju je muž ostavio prije mnogo godina, a djecu nikada nije imala. 

Ja znam da nitko od njih ne zna za moju seksualnu orijentaciju. U tome se opet ogleda moj kukavičluk. Strah me kazati im tko sam zapravo. No nisam previše strog prema sebi zbog svoje šutnje. Uz kršćanski nastrojene roditelje i rodbinu od malena sam odgajan da "Bog ne voli pedere" i da se "to" ne smije biti. I dok su Bog i cijela moja obitelj mrzili pedere ja sam mrzio samog sebe... Htio sam biti kao i ostali, htio sam biti "normalan". Htio sam da Bog i mene zavoli.

Sve ovo nagnalo me na to da razmislim čime sam zaslužio "Mrzite-li-Marka?" skupljanje potpisa. Čime su gej osobe zaslužile ovakvu mržnju? Nisam odabrao biti homoseksualcem... Jednostavno sam se rodio takav... Ostale gej osobe koje poznam kažu mi isto. To nije nešto što se odabere. Tko bi normalan u ovakvom društvu opće odabrao biti homoseksualcem? U društvu u kojem na tebe bacaju kamenje, pljuju, psuju i vrijeđaju te. 

Kao mlađi često sam sažalijevao samog sebe pitajući se zašto ja, zašto baš ja? No onda jednog dana shvatiš da već jesi normalan i da si ovdje s razlogom. Da te Bog ne mrzi, da ne možeš protiv onoga što jesi.

Ja sam svoju životnu svrhu pronašao. Ovdje sam kako bih vas naučio toleranciji. Ovdje sam kako bi vas posjetio u domu kad ste stari i nemoćni, kako bi vas razveselio dobrim ocjenama, kako bi vam pomogao nositi teške vrećice kada idete iz trgovine. Ovdje sam da vas volim i da vi volite mene. 

Što poručiti ljudima uključenima u inicijativu "U ime obitelji". Samo to da ne znaju što čine. Znam kako oni vjeruju da rade ono što je najbolje za državu, za zajednicu, za ljude. Isto kao što su bili uvjereni i oni koji su se (ne tako davno) borili protiv miješanih brakova između crnaca i bijelaca... No tu smo da učimo jedni od drugih. Jednoga dana će i oni shvatiti koliko su pogriješili. Dragi moji "U-ime-obitelji" sugrađani i sugrađanke, zapitajte se koliki od vas imaju sinove, kćeri, susjede i prijatelje homoseksualne orijentacije koje je strah reći vam tko su zapravo kako ne bi doživjeli osudu i mržnju od strane onih koji bi trebali biti ovdje kada je najteže?

Danas sam se dopisivao sa svojom najboljom prijateljicom koja zna za moju tajnu. Žalio sam joj se kako me svaki puta zaboli trbuh kad god prođem pokraj štanda na kojem skupljaju potpise. Žalio sam joj se kako me svaki put zazebe srce kada vidim koliko ljudi stavlja svoj potpis na referendum protiv mene. Ali Marko (napisala mi je ona) pusti ih. I sam znaš da bi te svi obožavali kada bi te upoznali! I odjednom se sjetiš svoje bake i mame, sjetiš se svoje susjede i kolega s fakulteta s kojima i dobar i shvatiš da je u pravu. 

Dok ovo pišem, svakom novom riječju, svakim novim retkom iz mene istječe otrov koji se danima nakupljao, a želudac više nije onako stegnut. Ja sam svaka ona osoba koja se svojoj obitelji i svojim poznanicima boji priznati tko je i što je. Ja sam svaki onaj sin koji se skriva od svog oca i svoje majke, svaki unuk koji se skriva od religiozne bake, svaki prijatelj koji se skriva od netolerantnih kolega.

Znam da ovaj tekst neće promijeniti situaciju u kojoj se nalazim(o). Zbog ovog teksta sutra neće biti zaustavljeno skupljanje potpisa niti će se ljudi iz inicijative naučiti toleranciji. Moje rečenice neće ih nagnati da razmisle i dođu do zaključka kako Bog voli sve ljude... No ovaj će tekst dati potvrdu onima koji razmišljaju isto kao ja, a ono što je još važnije, ovaj tekst će možda utješiti sve one koji se svako jutro bude s grčem u želucu, možda će utješiti one koji su ovih dana tužni. Želim da im ovaj tekst pokaže da nisu sami. 

I zato: Just put your paws up,
'Cause you were born this way, baby.

Tagovi: homofobija, lgbtiq, obitelj, referendum, u ime obitelji, zajednica

Vezani članci:

Facebook komentari

Prikaži stare komentare (81)

Stari komentari

Marin:
Dapače, svaka čast "marko" što si ti najbolji sin, najbolji unuk i najbolji student. Da si propalica s kvarta koji se ne javlja baki i pije pivo 12 sati ispred dućana, ako si peder niko nema pravo da te omalovažava zbog toga tj. to ne čini situaciju ništa boljom ili gorom...jer kao jedan pametan momak trebalo bi ti biti jasno da biti peder i biti dobra osoba su kompletno različite domene.

pusa. podrška. vidimo se na prideu 15.6.2013.
16.05.2013. 13:51
Shljokica:
Marko :* i veeeliki bravo za ovo!
Nemoj krivit sebe za kukavičluk, nije lako živjeti s tim u ovom društvu!
16.05.2013. 14:41
reasilvija:
U nedjelju nakon mise, prije nego što smo izašli iz crkve, naš nas je dirigent uputio da pri izlasku svakako potpišemo tu peticiju o braku. Ja sam bila jako ljuta i rekla sam na glas da mi ne pada na pamet da to potpišem. Njegov izraz lica i ton njegovog glasa su meni izgledali kao da nas poziva da proganjamo vještice.
16.05.2013. 14:46
Jure:
" To nije nešto što se odabere. Tko bi normalan u ovakvom društvu opće odabrao biti homoseksualcem?"
Postoji način. Probao sam na sebi. Radi. Ne moraš biti homoseksualan. Tisuće ljudi se "preobratilo". Samo traži, i naći ćeš.

www.katolik.hr/nekatolickeskupinemnu/pokretimnu/433-homoseksualnost-sa-znanstvenog-gledita/
16.05.2013. 15:24
Nemo:
nije ti lako, ni nama koji smo out i koje recimo "boli kurac" za tuđe mišljenje
to svaki dan gledat, i pogledi ljudi kada čopor hijena skače oko tebe i viče "da, da potpisat ćeš"
i sjedim danas s dva frenda od frendice i jedan pita "gdje se to može potpisat", jednostavno nemaš više snage vodit rasprave.
puno je lakše kada znaš da će obitelj stajati iza tebe bez obzira na sve, nego kad te je strah i spomenuti tu temu pred obitelji u strahu da ne bi pomislili da si i ti "bolesnik".
but times they are a changing...
16.05.2013. 15:34
iva:
marko ti si super :)
16.05.2013. 15:37
Ivana:
marko ti si super, drži se, shvatit će oni jednog dana sa su u krivu :)
16.05.2013. 15:45
:
Dragi Marko,
iskreno si me rasplakao. Malo mi je sada tesko napisati tu suvisli komentar.
Nisi kukavica. Hrabar si. Rekao si ono sto je mnogima poput tebe, poput mene, potrebno - nije lako napisati takvo sto. Za to je potrebna suosjecanost, pamet, hrabrost, iskreno, dobro srce.
Ne poznajem te, ali vec vidim da si jedan od vrlo rijetkih, iskreno dobrih ljudi koje sam procitala i time malo upoznala putem pismenog medija u dugo, dugo vremena.
Hvala ti.
16.05.2013. 16:03
Jelena:
I ja se uzrujam kad vidim štandove i prepoznajem osobe koje potpisuju tako negativnu inicijativu, tako lažno upakiranu. Iako sam u braku i mene strašno pogađa u kojem smjeru ide društvo, makar me se ne tiče direktno taj problem. Žao mi je i nadam se da će pitanje pasti na Ustavnom sudu. U broj potpisa na žalost ne sumnjam.
16.05.2013. 16:09
vjeverica:
Marko, nije ova peticija protiv tebe, vez za obitelj. Moras shvatiti da je jedno prihvacati homoseksualce i ne odbacivati ih, te im pruziti ugodnu okolinu u kojoj se nece morati skrivati, a drugo je braniti brak i obitelj. Nije jedno kontadiktorno drugom. Ja poznajem puno homoseksualaca, jedan od njih mi je jako dobar prijatelj, a jedan rodjak. Cijenim ih jako, ali to ne utjece na moju odluku da se borim za brak i da potpisem inicijativu. Brak, kolikogod se ti ne slagao, nije univerzalno ljudsko pravo. To kaze i Europski sud za ljudska prava (koji inace zagovara toleranciju i liberalizam), to kaze i Opca deklaracija ljudskih prava. Brak je pravo dosta ogranicenog kruga ljudi. Ne vidim zasto tocno osjecas da je ova peticija protiv tebe. Ova peticija samo utvrduje ono sto je vec sada zagarantirano i hrvatskim obiteljskim zakonom, i ESLJP-om, i Opcom deklaracijom. Kako to da se dosad nisi osjecao napadnutim svim tim dokumentima, a ova inicijativa jako te je pogodila? Jako mi je zao ako te ovo tako osobno dira, ali zivimo u demokratskoj zemlji i bit ce kako se vecina na referendumu izjasni. Nisu ti ugrozena temeljna ljudska prava ni u kojem pogledu. Da jesu, ja bih se prva za to borila. Svaka pohvala sto si barem djelovao na demokratski nacin, pisajuci clanak, a ne fizickim i verbalnim napadima na clanove inicijative. Zelim ti svako dobro, a posebno da smognes snage priznati istinu svojim bliznjima!
16.05.2013. 16:16
tara:
jelena, ne moze pasti na ustavnom sudu, buduci da je u skladu s ustavnim poretkom rh, opcom deklaracijom ljudskih prava, presudama europskog suda za ljudska prava itd. ista odredba nalazi se u ustavu jos 7 europskih zemalja. da padanje na ustavnom sudu nije opcija vec se izjasnio i inace liberalni profesor ustavnog prava branko smerdel.
16.05.2013. 16:19
tajuska:
"Moras shvatiti da je jedno prihvacati homoseksualce i ne odbacivati ih, te im pruziti ugodnu okolinu u kojoj se nece morati skrivati, a drugo je braniti brak i obitelj."
znaci otprilike ih zatvoriti u zooloske vrtove? jel ti shvacas koliko je licimjernosti i dvolicnosti u ovome sto si napisala. moj brak i moju obitelj mogu ugroziti samo idioti koji misle da imaju pravo drugima govoriti kako da zive, a ne brakovi i obitelji istospolnih parova. strasno je to sto pricate. prestrasno.
16.05.2013. 16:42
:
@Jure zašto bi se Marko mijenjao? Zbog pritiska okoline? Ispada kao da ima nešto loše u tome ako je osoba gay. To je tako nebitno. Naša seksualnost je samo mali dio nas, nije glavna karakteristika. Sve te fore oko mijenjanja vlastite seksualnosti su samo jako dobro zamaskirane laži samome sebi. Znam. I sam sam pokušavao prestati biti gay. Gotovo sam uspio. Samo je jedan jedini neuron u meni znao da sam sebi lažem i vrištao je iz dana u dan da sam lažov. Bio sam toliko nesretan jer sam se pokušavao uklopiti u društvenu normu. A kada sam prestao lagati samome sebi i kada sam se outao društvu preporodio sam se. I pogodi što? Zaboravim da sam gay. Živim normalno i radosno kao i svatko drugi i ŽIVIM punim plućima i tek me štandovi "U ime obitelji" i njima slični podsjete na tu činjenicu da eto, slučajnosti zbog, volim osobu istog spola. I baš me briga. Sve da se sutra izmisli tableta protiv "pederluka" ne bih je uzeo iz istog razloga iz kojeg ne bih mijenjao boju očiju, kose, visinu, madež ispod oka i sve ostalo što me određuje! Stoga, Marko, ne nasjedaj na ovakve gluposti o mijenjanju orijentacije :* Drž' se *hug*
16.05.2013. 17:02
:
@vjeverica. Možda ga je pogodila agresivna kampanja koja na homoseksualce gleda kao na pošast, apokalipsu i izrod? Ne vidim zašto je homoseksualni brak prijetnja trenutnom poimanju braka? To mi nikada neće biti jasno. Zašto i od čega "u ime obitelji" ima potrebu braniti brak? Od dvoje ljudi istog spola koji se obožavaju, vole i žele jedno za drugo brinuti do kraja života, uz pomoć zakona koji su tu da im to olakšaju?
16.05.2013. 17:05
dario :
16.05.2013. 17:17
Jure br.2:
Evo komentar jednog straight-a ( kao da je to uopce bitno)

U ovo svojih malo godina, tek sam pljunuo na svijet, prije koju godinu sam bio u teškoj situaciji. Slučajno sam se uselio u stan gdje je jedan od cimera bio gay. Imao sam na pocetku predrasude, kao i svatko vjerojatno, ali s vremenom sam shvatio da su oni ljudi kao i svi ostali, normalni, s manama, vrlinama i osobnim potrebama. I taj isti cimer mi je jako pomogao kada mi je trebalo, i da se snadem a i financijski. Za mene je kuhao svaki dan i imao sam s njime suzivot odlican i uopce nije bilo problema sto je on gay a ja straight, nije se to vidjelo u niti jednoj situaciji.

I da, Marko, ja te u potpunosti razumim. Ja se uvijek trudim biti svoj, da se osjecam u svojoj kozi najbolje. Znaci, ne prihvacam drustvene norme, ako hocu, setat cu neobrijan, neosisan, pijan teturati gradom nakon party-ja, slusati cajku ili ako mi na pamet pade rammstein, ukratko, zivim kako ja hocu, bez da mi to tko diktira!

Zato ljudi, ostavite se mrznje, netolerancije i gazenja drugih radi svojih niskih pobuda ili religije.

Poseban pozdrav Marku i svima, i zivjet ces ti jednom slobodno, bez da se skrivas, obecajem.

Sirite ljubav i toleranciju, ne mrznju <3
16.05.2013. 17:35
nikolina:
cekaj samo malo. tebe je sramota svojoj najdrazoj majci (koja te najvise voli, sto ti svakodnevno salje i sms-om), baki, susjedi, svojim najblizima, obznaniti da si peder? a ne bi te bilo sramota pred njima uzet decka svog za ruku i stati pred oltar s njim???i ne daj Boze posvojiti neko jadno bicence koje bi moralo gledati takvo neprirodno nastrano ponasanje ni krivo ni duzno. uostalom ovaj tekst je takva fejkcina, i ne znam kako ljudi na to nasjedate? zemlja ste koja je odabrala milanovica, sad se kajete. ako se ne varam, imao je revolucionarne moderne i libaralne ideje. sad prica neka ogranicena tuka o tome sto je brak, a svi odjednom shvacate da krscani koji "glupo i slijepo" prate Bozji nauk zele uskratiti svim ljudima njihova prava!! DAJTE SE SABERITE. BRANITE I VOLITE SEBE, I SVOJ NAROD, DOK JOS STIGNETE.ako niste tj. ne zelite biti Hrvati odite u Svedsku i promjenite drzavljanstvo i uzivajte u njihovom "bezboznom svijetu" i ostavite nas dosljedne svome na miru.
16.05.2013. 17:39
Ivana:
Dragi Marko! Nisam gej. Nikad nisam imala ništa protiv gejeva. Zapravo, kad razmislim, uvijek sam bila pozitivno naklonjena prema njima. Kad mi je jedan prijatelj priznao da je gej, moji osjećaji prema njemu se nisu pomaknuli niti za jedan milimetar. Ni negativno ni pozitivno, bez obzira na moju naklonost. Nadam se da će tako biti i sa tvojim bliskim ljudima. Možda im je lako biti protiv nečega što generalno ne vole, ali vjerojatno će im teško biti protiv nečega što specifično vole.
Usput, i ja se bojim ove kampanje. Jer ona otvara vrata svim ostalim kampanjama "protiv".
16.05.2013. 17:52
taj:
kakav namjesteni tekst lol.. samo da se sto vise ljudi sazali.. inace nemam nista protiv gayeva, radite sto hocete ali djecu posvajati o tako neprirodno ih odgajati.. pa nikog mi nije vise zao nego tog jadnog djeteta..
16.05.2013. 18:18
milena:
Marko, volimo te! ;)
16.05.2013. 18:38
.....:
Marko, ti si jedan jako dobar dječak i svaka ti čast na priznanju. Ali, Marko, ti si bolestan, žao mi je što ti to moram reći jer ti to ne želiš sam sebi priznati. Rodio si se takav, nisi mogao birati i s tim se moraš nositi cijeli život, nije ti lako. Gledaj to isto kao djecu s poteškoćama u razvoju, teško im je, al se moraju prilagoditi i biti u ovom svijetu. Tvoja baka, mama, susjeda i svi dobri ljudi oko tebe su tu da ti pruže potporu i razumijevanje u borbi protiv tvoje okrutne bolesti. Marko, držim ti fige da uspiješ i pobijediš sve nedaće u životu
16.05.2013. 19:01
tajuska:
opet napad nepomirenih. pa kako vas nije sram? ali stvarno, kako zivite tako uskogrudni i ograniceni?
16.05.2013. 19:11
anomalija:
Marko, svaka cast i drzi se!

A od potpisnika peticije mi nisu najgori homofobi jer njima nema smisla ni pokusati objasniti neke stvari. Ne, najgori su oni "koji nemaju nista protiv gejeva, ali ne bi sad da oni sklapaju brakove, imaju djecu, drze se za ruke u javnosti..." To je vrhunac licemjerja.
16.05.2013. 19:12
matdu:
Pozdrav svim i homoseksualnim i heteroseksualnim osobama! Marko, tko te mrzi, nitko te ne mrzi, Bog ni slučajno, nadam se da si samo to umislio, jer moras u prvu ruku biti u potpunosti zadovoljan sobom i svojim zivotom da bi sve drugo krenulo. Brak oduvijek definira (neovisno o religiji) zajednicu muskarca i zene, koji stvaraju novi zivot i time obitelj, na jedan potpuno prirodan i logican nacin. To je priroda, protiv prirode se ne moze! Jer ipak ti sa tvojim deckom nikad na takav nacin neces moci imati dijete, tog si vjerujem svjestan. I kakva diskriminacija, nitko te ne diskriminira, umisljate neka prava i diskriminaciju, koda vas netko tlaci. Ako cemo tako svi se bore za svoja prava i vrijednosti. Nadalje, ako se homoseksualcima i zeli dozvoliti posvajanje djece (za sto sam osobno protiv) tada stvorite alternativnu zajednicu i za to se borite, ne za brak.
16.05.2013. 19:13
tajuska:
halo, nitko nece promijeniti crkveno poimanje braka. crkve su potpuno slobodne vjencavati iskljucivo zene i muskarce. ali mi zivimo u sekularnoj drzavi u cijem ustavu pise da su crkva i drzava odovojene, i to sto bi se u maticnim uredima eventualno mogli vjencavati istospolni parovi i dalje nece niti na koji nacin utjecati na religijsko poimanje braka niti na religijsku praksu.
a ako je osnova braka kreiranje djece (sto ne pise niti u jednom zakonu), onda bismo mogli proglasiti nistavnim sve brakove bez djece ili sto dezulovic rece, prije braka na testiranje plodnosti i ako su oboje plodni moze, ako kod nekog nesto steka, ne moze. :rolleyes:
16.05.2013. 19:26
Ivan:
Marko,
žao mi je što se tako osjećaš i što to na taj način doživljavaš. Ja sam jedan od onih koji je potpisao, nisam potpisao jer imam nešto protiv gay ljudi nego zato što još uvijek vjerujem u brak kao zajednicu žene i muškarca koja svojim postojanjem održava civilizaciju i civilizacijske vrijednosti. Vjeruj mi, kada je netko u sretnom braku i kada je svjestan te ljubavi, pažnje, brige..., taj ne može mrziti. Pa ja imam troje djece, cijelim sobom cijeli život ću se boriti za njih i njihove interese/želje, ako netko od njih bude gay to je zato što je gay i niti zbog jednog drugog razloga i ja ću se boriti za sva prava koja bude od mene kao oca očekivao/la.
Vjeruj mi, bio bi najsretniji da takvu niskocivilizacijsku problematiku uopće nemamo, da se podrazumjeva kako nam je sreća svakog pojedinca uspjeh.
Želim ti svu sreću u tvojoj borbi, ja samo želim zaštititi brak jer znam da ga vrijedi štititi.
16.05.2013. 19:35
atipicni hrvat:
Tekst odlican. Ali sta to vrijedi kad zivimo u zemlji kretena i kad pogledam alternativu koje bas i nema izgubim i ono malo optimizma iako sam vjecni optimist. Nemas se ti sta sramiti vec bi se trebali sramiti oni koji te mrze samo su toliko glupi da ni ne znaju da su glupi.
16.05.2013. 19:38
matdu:
Ma tko ga mrzi hellou? Jedino sam sebe, mozda ne mrzi vec zali.
16.05.2013. 19:40
:
Marko Svaka čast. Ja sam protestant, vjernik koji svira u crkvi svaki tjedan.

Nigdje u bibliji nisam pročitala da Bog ikoga mrzi, pa tko god tako kaže, nema veze sa vjerom. A tako misle i brojni vjernici, tamo negdje u nekom demokratskijem svijetu.

Glavu gore. Svi se nosimo s nekim predrasudama.

I link na jedan zanimljiv članak, koji je za nas očito znanstvena fantastika.
www.dw.de/homoseksualci-kona%C4%8Dno-i-u-%C5%BEupnom-dvoru/a-15906713
16.05.2013. 20:05
valkyria:
Marko, ja nisam gej, štoviše,dolazim iz relativno religiozne obitelji i od djetinjstva donedavno sam i redovito išla u crkvu ali mi nikada u životu nije palo na pamet nekoga mrziti ili diskriminirati na temelju seksualne orijentacije i ne znam kako oni koji to rade mogu gledati nekome u oči i tvrditi da ih mržnja čini dobrim vjernicima a kamoli osobama. Ako je netko dobra osoba to nema veze ni sa vjerom ni nacionalnošću ni seksualnom orijentacijom nego sa njegovim ponašanjem prema drugima.
Žensko sam i dosta dugo sam se družila s jednom curom za koju sam onda nedavno saznala da je gej i nije mi palo na pamet promijeniti svoje ponašanje prema njoj kada sam saznala, ako mi je super i slažemo se, zašto bi to bilo bitno? Isto tako znam puno gej osoba koje se i dalje boje reći roditeljima i iskreno ih žalim jer da živimo u normalnom društvu to se ne bi smjelo događati.ali mi smo zapeli negdje u srednjem vijeku i ne želimo prihvatiti ništa drugačije i želimo očuvati "obitelj" kao muškarca i ženu pa makar ona bila disfunkcionalna (citat sa letka) i makar djeca ispaštala zbog toga jer nama je očito čak i pijanac koji tuče ženu i djecu (disfunkcionalna obitelj) bolji od žene i žene ili muškarca i muškarca koji se vole i spremni su pružiti djetetu ugodan dom pun ljubavi.
užasno mi je žao da ti i mnogi drugi morate kroz ovo prolaziti i da smo tako zadrt i netolerantan narod ali ima nas i normalnih koji smo spremni pomoći u obrani vaših prava koja biste ionako po ustavu trebali imati
i za kraj,vidimo se na prajdu ;)
16.05.2013. 21:48
hrusht:
Ja sam svoju životnu svrhu pronašao. Ovdje sam kako bih vas naučio toleranciji. Ovdje sam kako bi vas posjetio u domu kad ste stari i nemoćni, kako bi vas razveselio dobrim ocjenama, kako bi vam pomogao nositi teške vrećice kada idete iz trgovine. Ovdje sam da vas volim i da vi volite mene.


mali ne seri, pazi sta pises. nebudu mene geyevi u domu posjecivali nit budu mi nosili ocjene doma.
ak su tvoji roditelji zabrljali s tobom, zalim ih. (vjerojatno i ti, zato i jesi dobar prema njima...)
svejedno, nije razlog da na takav nacin pricas o toleranciji, imaj je i ti onda prema drugima.
a sta se braka tice, nemozes promijenit sebe, a mijesas se u zakone. cudno.
16.05.2013. 23:21
Vuco:
Nisi u pravu Marko, imam poznanika homoseksualca koji je i sam potpisao peticiju. Zašto? Zato što je i sam svjestan činjenice da je definicija braka zajednica između muškarca i žene, zato što je i sam svjestan činjenice da homoseksualni brak i brak ne mogu biti isto. On je za to da homoseksualci budu u vezi i da imaju zajednicu koja se neće nazivati brakom. Postoje različita mišljenja.
17.05.2013. 00:54
:
Jedan sam od rijetkih koji se javlja s punim imenom i prezimenom, jer stojim iza onoga što ću trenutno reći. Homoseksualnost je bolest! Ovih smo godina zatečeni s količinom promoviranja homoseksualizma u cijelome svijetu i nije mi jasno otkud to sve. Postavit ću vam jedno pitanje na koja bi volio da mi odgovorite:

Ako je homoseksualnost prirodna i normalna pojava (ima rijetkih slučajeva u svijetu životinja), recite onda "dragi moji" homoseksualci kako dva bića istoga spola mogu stvoriti novo biće. Kada su dva muška tigra stvorila (rodila) mladoga tigra? Ili dva majmuna, možda žohara, psa ili dvije antilope. Doduše neke jednostavne životnjske vrste su dvospolci tako da oni *ebu sami sebe i tako stvore novi život. Dakako Vi niste te životinje, ali možete *ebati sami sebe i svejedno necete stvoriti novi život. Znači, kakvu budućnost pruža homoseksualna zajednica osim propasti, jer da su vaši roditelji bili homoseksualci Vas sigurno danas nebi bilo tu. Dakle recite mi onda kako homoseksualnost može biti opće prihvaćena kao normalan modul za stvaranje jedne obitelji kojoj je cilj stvaranje novog života?

Draga gospodo homoseksualci. Vi ste duševno bolestne osobe koje trebaju pomoć, jer očito ste previše zaglibili u tuđim *uzicama da biste umijeli svoju samostalno izvući iz tog mentalnog sr*nja. Cijenim i poštujem svako ljudsko biće, ali uloge žrtava u ovom slučaju su krivo odigrane i samo privlačenje pozornosti na sebe Vam neće puno pomoći.
Ugodan oporavak od bolesti Vam želim.
17.05.2013. 00:56
mozag vladimira vrgoča:
svaka čast marko! :D
17.05.2013. 01:38
mozaG vladimira vrgoča:
mozak xD ups

dragi vlado. seljaku.
homoseksualnost kod životinja (i ljudi su životinje usput) nije uopće rijetka, već je pronađena kod više od 500 vrsta životinja. mda. šišmiši su sisavci (da! oni su sisavci) su životinje s najvećom stopom homoseksualnosti. eto ti jedan fun fact.

bolesne*
17.05.2013. 01:41
sinan:
kakvo sranje od teksta
17.05.2013. 09:46
fabijan:
trebalo bi im dat jedan otok na jadranu, sve ih strpat tamo pa nek se tamo zene i razmnozavaju, da, i nema mrdanja od tamo.... mozda im i dat neko kamenje da prenose s jedne strane na drugu.... dobro sad....

normalni ljudi bi trebali napravit peticiju o tome.
premalo se normalni ljudi bore protiv te bolesti.
17.05.2013. 10:13
Sama:
Dragi svećenici naši i časne sestre. Toliko se trudite pokazati kakva treba biti obitelj, kako ju "zaštititi" i pokazati i dokazati da dva muškarca i svije žene koje se vole ne mogu biti roditelji, ne mogu stvoriti novo biće i zato su manje vrijedni.
Dragi licemjeri, koji se ne ženite, nemate djecu i obitelj koju ste stvorili sa osobom koju volite, koji se ne susrećete sa svakodnevnim malim problemima jedne obitelji, kako se usuđujete uopće govoriti "u ime obitelji"!
Ako govorite da su djeca podignuta od strane gay roditelja zauvijek "poremećena" i da im je život zbog toga puno drugačiji nego bi bio da su podignuta od majke i oca, da li se i samohrane majke moraju bojati da će im djeca biti poremećena i zauvijek obilježena tom činjenicom?

Sram me uopće živjeti u zajednici sa ljudima koji imaju takvo mišljenje, a prije svega sram me biti okružena takvim licemjerima.
17.05.2013. 10:20
:
Čekajte ljudi, o kakvim mi pravima govorimo? Da ljudi koji si međusobno guraju spolovilo u Anus i istog su spola, da mi njima damo pravo da se njihova zajednica naziva brakom, te da još takvi bolesnici mogu usvjajati djecu?? Pa allo, o jel vi čujete sami sebe? Oni si trpaju spolovila u anus?? Anus je predviđen za nešta drugo, a ne za trpanje spolovila unutra??? B-O-L-E-S-T!!!
17.05.2013. 12:12
kosee:
Vladimire Vrgoč, predlažem da uvedemo preglede anusa u redovne sistematske preglede i na taj način utvrdimo i heteroseksualne parove koji si guraju spolovila u anus pa poništimo njihove brakove.

Također bi mogli tražiti da u sklopu dokumentacije za sklapanje braka parovi prilože potvrdu o plodnosti i odgovarajuće nalaze.

Onima koji tvrde da je homoseksualnost bolest, predlažem da naprave referendum za uvođenje naknada za homoseksualce kako bi im se takvima bolesnima omogućilo lakše preživljavanje u našem prirodnom svijetu.
Možda bismo čak mogli uvesti premije osiguranja za buduće roditelje tako da u slučaju da njihovo dijete ispadne gej, dobiju određenu odštetu. Naravno samo ako se utvrdi da oni to nisu sami uzrokovali svojim izopačenim odgojem.

Što sve čitam i ne vjerujem..

Jedino mi nikako nije jasno od čega to štitimo brak. To valjda pričaju ovi koji se boje onih koji su drugačiji. Ja se osobno više bojim onih koji priznaju samo sebe i sebi slične.
17.05.2013. 13:24
nebitno:
možete se vi boriti za brak, ali mame i tate će i dalje dobivati ili heteroseksualne ili homoseksualne kćeri/sinove..po tome, možemo zaključiti da treba zabraniti razmnožavanje žene i muškarca jer su nas oni donijeli na svijet onakvima kakvi jesmo ili ? :) i svaki muškarac ili žena očito nosi u sebi taj mali posototak homoseksualnosti u sebi jer moramo voljeti sebe i ako volim sebe, svoje tijelo, svoju osobnost, postoji opet neka mogućnost da će me to isto privući na drugoj osobi istog spola..ili se varam, ili možda želim suprotnost da me klepne po ušima, da se pokrijem i šutim? :) ono što vam je nepoznato, ne treba odmah osuđivati..dosta je ovih predrasuda, budimo malo otvoreniji, možda ćemo se više smijati zajedno, a ne plakati :)
17.05.2013. 14:21
Kiki:
Uglavnom, dok sam ovo čitao ipak me steglo malo oko srca :-( Nikad mene niko nije učio mrziti ljude, nit u obitelji nit u crkvi... a gle ovo sada... A zapravo dok malo pogledaš izbliza vidiš da te jadne ljude na štandovima iskorištava stranka koja se na taj način bori u predizbornoj kampanji... i apsolutno joj nije stalo do ničeg sem glasova....
17.05.2013. 14:37
nohate:
bravo Marko, samo naprijed, reci i mami i tati, baki ne jer će ju vjerojatno drapit ako je velika vjernica. ako te mama zaista bezuvjetno voli, neće bit problema! :)
17.05.2013. 15:33
:
Marko, ja bih tebe na kavu pozvala <3
Javi se mailom, volje bih popričati ;)
17.05.2013. 15:39
:
Marko (i budući kolega :D), ja bih da si ti moj prijatelj! :) <3

Ne znam koliko ti znači potpora nepoznate osobe, ali moju potporu svakako imaš! Vjeruj mi, svijet bi bio puno ljepše mjesto da ima više ljudi poput tebe.
17.05.2013. 16:24
:
Marko (i budući kolega :D), ja bih da si ti moj prijatelj! :) <3

Ne znam koliko ti znači potpora nepoznate osobe, ali moju potporu svakako imaš! Vjeruj mi, svijet bi bio puno ljepše mjesto da ima više ljudi poput tebe.
17.05.2013. 16:28
:
Marko, nemoj se ljutiti, ali nisi sam na svijetu, ako si gay, , budi slobodno, ali između svoja i njegova četiri zida. Ja te poštujem i cijenim kao čovjeka, ali legalizirati brak između dva muškarca ili dvije žene je nakaradno. Razloga je bezbroj, a ja ipak razmišljam o svojoj djeci, možda će sljedeće pomicanje granica biti spuštanje granice punoljetnosti, već neki to i predlažu. I šta onda??? moje će 14-godišnje dijete moći zavađati ljudi stariji od mene? Ne Marko, nisi sam na svijetu, nitko ti ništa ne brani, ali do osnovnih granica morala i savjesti moramo držati.
17.05.2013. 17:06
Natali:
@vjeverice, brak nije univerzalno pravo?! Ja sam protiv papirologije opcenito, heteroseksualne sam orjentacije, ne vjerujem u boga, ali toliko me zaboli kad vidim mlade ljude koji ne priznaju nekome da se voli kao i ostali. Ako imas prijatelje koji su homoseksualne orjentacije, mislis li da njima ne bi bilo drago da jednog dana kada se odluce za zajednicki zivot sa svojim partnerom zakoni ma njih ne gledaju kao na cimere koji nemaju pravo nasljeđivanja zato jer nisu smjeli pristupiti u zakonski brak, zato sto se njihova izvanbracna zajednica ne priznaje kao legitimna, jer si ljudi poput tebe daju superiornost u odlucivanju tko ima pravo na brak a tko ne?! I kako bi drugacije Marko trebao shvatiti ovu peticiju nego omalovazavajucom i obeshrabrujucom, ja je shvacam jednako toliko groznom. Idemo u zakon staviti odredbu da je to brak izmedju zene i muskarca, koji imaju djecu i po mogucnosti psa, ciji otac pije i zlostavlja djete, ali se majka ne zeli od njega razvesti jer po bozjim pravilima, on je samo muskarac, a ona samo zena i raskinuti brak se ni u kojem slucaju ne smije, jer je to svetinja?! Puno je problema u toj odredbi, a vi se zapitajte, nazadujemo li ili napredujemo pod sloganom U IME OBITELJI?! Koje obitelji? I @vjeverice moja, pozabavi se malo definicijom braka kroz povijest pa ces u najmanju ruku znati iz kojeg je razloga nastao i u koji se svrhu njegova svetost upotrebljavala... ja se zalazem da SVI ljudi imaju jednaka prava, a dokle god zivimo u drustvu gdje su svi jednaki ali neki su jednakiji, bez tolerancije spram drugima, spram samih sebe, dotle cu bit nesretna... zasto Marko ne smije voljeti, a ti smijes?
17.05.2013. 17:29
Mario Šakić:
Srce mi se para Marko! Evo odmah brisem svoj potpis da ne bi slucajno povrijedio malog Marka :'( !!
Malo se raspitaj za sto se potpisuje ovaj referendum, nema nikakvih govora o gejevima, i prestani cmizdriti, zivis u tolerantnom drustvu i imas sva prava kao i bilo tko.
17.05.2013. 17:31
Tena:
Obitelj i brak. Dva potpuno različita termina.
Zanimljivo kako se osuđuje gej brakove isključivo zbog toga što ne mogu pridonijeti opstanku društva. Recite mi... Neplodna žena i plodan muškarac, ili obrnuto, mogu ? Kako? Nije li i njihov brak disfunkcionalan onda?

Smješno. Brak - potpisan papir. Žalosno što se danas diže tolika prašina oko toga što ljudi koji su gej, poput nas strejt žele imati osjećaj pripadnosti nekome, dokaz pripadnosti. Njima znači toliko puno, a nama ne mijenja ništa. Zašto ljudi shvaćaju ovu mogućnost kao prijetnju društvenoj zajednici i odgoju djece? I roditelji gej ljudi su bili strejt, imali dijete koje su odgajali na 'strejt način' pa je ono ipak gej? Smješno bi bilo, da nije žalosno ovo što sam sve do sada pročitala.
17.05.2013. 19:36
Tena:
Obitelj i brak. Dva potpuno različita termina.
Zanimljivo kako se osuđuje gej brakove isključivo zbog toga što ne mogu pridonijeti opstanku društva. Recite mi... Neplodna žena i plodan muškarac, ili obrnuto, mogu ? Kako? Nije li i njihov brak disfunkcionalan onda?

Smješno. Brak - potpisan papir. Žalosno što se danas diže tolika prašina oko toga što ljudi koji su gej, poput nas strejt žele imati osjećaj pripadnosti nekome, dokaz pripadnosti. Njima znači toliko puno, a nama ne mijenja ništa. Zašto ljudi shvaćaju ovu mogućnost kao prijetnju društvenoj zajednici i odgoju djece? I roditelji gej ljudi su bili strejt, imali dijete koje su odgajali na 'strejt način' pa je ono ipak gej? Smješno bi bilo, da nije žalosno ovo što sam sve do sada pročitala.
17.05.2013. 19:42
Lela:
Strasno , dragi Vladimire Vrgocu , da li ste vi to imali neugodnu situaciju sa geyevima ili ste zapravo gey, posto imate dozu mrznje u sebi , a to uglavnom cine ljudi koji su imali ili lose iskustvo ili su i sami to pa se bore protiv toga da bi se uklopili u drustvo? Mada osobno mislim da je ovo drugo,jer zaista nema potrebe da se rasipa neka mrznja.Ja jako dugo ne zivim u nasim krajevima iz istog razloga, i mogu vam reci da tamo gde sam sada je prihvaceno to sve u potpunosti,i ljudi svi tu su divni,i ovo mesto je divno,jer ljudi imaju toleranciju,kulturu i napredak u svemu.Dok nasi ljudi tamo su puni mrznje i gneva,i nekog ponosa, a nemaju hleba da jedu ,i rade danonocno,rade svugde,svasta i tada ne znaju da li ce da imaju na kraju meseca.Nije to samo zato sto neko krade,nego zato sto ste svi puni gneva,mrznje i netolerancije,zbog toga vam manjka takodje obrazovanje,jer zbog trcanja za parama i zbog mrznje ne cujete i nemate vremena da se obrzujete i to vam je izgovor.Jer da ste barem malo obavesteni i edukovani,ako nista drugo,bili bi suzdrzani,jer bi ste pomislili da mozda neko od vasih najblizih je zaista to,ali to ne znate.E bas zbog toga nase krajeve omalovazavaju,jer smo puni osude i gorcine,i samim tim gubimo druge mogucnosti.A to je da zemlja postane opet mesto gde je lepo ziveti, i da nove generacije postuju jedni druge ne zbog sexualnog opredeljenja,nego zbog nekih malo vecih edukativnih razloga koje uticu na zajednicu.
17.05.2013. 20:56
Ale:
tko kaže da te legalizacije neće dovesti do ovoga: malo se informirati i citati: Jedan primjer maksimalne slobode koja je dana izjednacavanjem i sto se dogodilo...
www.massresistance.org/

Kako je Marko Smrekar rekao: neka moralna pravila su se kod nekih ljudi postavila i to je stav kojeg mozda vecina zeli (nikoga izopciti, ali staviti sve pod jedan kos, moze biti jako pogubno)

Procitajte se i informirajte sto se dogodilo u Massachesutsu

s druge strane, svaka gay osoba se rodi takva, nemoze se to izabrati, isto tako se treba oko toga malo educirati i ne osudivati te iste osobe.
17.05.2013. 22:35
sanja:
Mislim da je vrijeme da Marko prestane živjeti u strahu . Možda , ubiti najvjerovatnije da su baka , mama i susjeda znale tko je Marko nikad se ne bi potpisale na navedenu listu ...
Poruka Marku : Prestani živjeti u strahu jer strah je najgori neprijatelj čovijeka ...
17.05.2013. 23:32
toncica:
Marko, saljem ti virtualni zagrljaj i drzi se. Zelim ti zivot ispunjen ljubavlju jer ga zasluzujes.
Ima nas puno koji NIKAD necemo potpisati takvo sto jer znamo da ljubav dolazi u puno oblika. To je problem kolektivnog stanja svijesti koji ce jednog dana sigurno biti prevazidjen.
18.05.2013. 00:14
matdu:
napokon pronasla! evo ovo je vrlo zanimljivo za procitati.

www.hrsvijet.net/index.php?option=com_content&view=article&id=26997%3Alidija-paris-francuski-homoseksualci-protiv-homo-braka-i-usvajanja-stop-egoistikim-lobijima&catid=39%3Aobitelj&Itemid=121

oni pravi homoseksualci niti zele brak niti zele da se u njih prte ljudi sa strane. ali jos uvijek stojim pri tome da se ti marko aktiviras i predlozis naziv za zajednicu geyeva i skupi odredeni krug ljudi iz hrvatske i dalje (sreca pa postoji fejs i raznorazne grupe) te diskutirajte o takvim stvarima medusobno i dodite do nekog novog rjesenja i zaljucka, budite inovativni i dodite s prijedolozima, a ne trazit nesto sto je, zaista i bez ljutnje s tvoje strane, apsolutno nemoguce jer je neprirodno to smo vec zakljucili, budite FER, trazite nesto SVOJE, mi ostali hetero svoje imamo, zajednicu nazvanu brak i time obitelj u kojoj se rada novi zivot, uz ljubav, tome je namijenjena, i to smo prihvatili i protiv toga se ne bunimo, to su nase vrijednosti i nasa uvjerenja, to nam se svida.

moram jos ovo nadodati, jedan moj dobar prijatelj je gey i kada sam ga pitala ima li decka, rekao mi je, a nemam, nije lako nac decka u Zagrebu, svak je sa svakim bio. pa sta je to? ma nema tu morala. a takvi se bore za brak. ti marko, ja vjerujem da ne spadas u tu skupinu i da ces cijeli svoj zivot biti vjeran svom decku i zivotnom partneru u vasoj zajednici.
19.05.2013. 15:19
Licemjerni vjernik:
Dragi Vlado!

Trpanje spolovia u usta je po tebi ok?
Usta sluze cemu?

Dragi vlado, nabijem i tebe i sve svecenstvo ovoga svijeta I SVE OSTALE koji onemogucuju da drugi ljudi normalno zive!

Ja nisam homoseksualac i osobno mi ne izgleda lijepo kada sve dva muskarca ljube, ali tko sam ja da ja njima odredjujem sta mogu ili ne mogu?
Ja shvacam da oni imaju pravo na zivot i srecu, isto tako tu zajednicu po meni mogu legalizirati.

Ne shvacam revolt ljudi protiv homeseksualizma koji OSIM ako sami nisu homoseksualci nikako ne utjece na njih!
DOk jedan sanader, polancec i 500 takvih im sustavno unistavaju drzavu, poslodavci im ne isplacuju place, sute zaliveni i manji su od makovog zrna.
Sramota!

Svi vi se pogledajte u ogledalo i recite na glas... JA SAM LICEMJERNO SMECE OVO ZEMLJE!!!!
21.05.2013. 01:13
Licemjerni vjernik:
Dragi Vlado!

Trpanje spolovia u usta je po tebi ok?
Usta sluze cemu?

Dragi vlado, nabijem i tebe i sve svecenstvo ovoga svijeta I SVE OSTALE koji onemogucuju da drugi ljudi normalno zive!

Ja nisam homoseksualac i osobno mi ne izgleda lijepo kada sve dva muskarca ljube, ali tko sam ja da ja njima odredjujem sta mogu ili ne mogu?
Ja shvacam da oni imaju pravo na zivot i srecu, isto tako tu zajednicu po meni mogu legalizirati.

Ne shvacam revolt ljudi protiv homeseksualizma koji OSIM ako sami nisu homoseksualci nikako ne utjece na njih!
DOk jedan sanader, polancec i 500 takvih im sustavno unistavaju drzavu, poslodavci im ne isplacuju place, sute zaliveni i manji su od makovog zrna.
Sramota!

Svi vi se pogledajte u ogledalo i recite na glas... JA SAM LICEMJERNO SMECE OVO ZEMLJE!!!!
21.05.2013. 02:13
osoba:
Osoba odlučuje po kojim će se sklonostima ponašati, a po kojima ne.
Homoseksualne ili lezbijske sklonosti muškarac ili žena početno ima bez svoje volje, međutim ponašanje je rezultat osobnih odluka. Kad neku početnu sklonost prihvatino i ponašamo se prema njoj, sklonost postaje jača. S vremenom kontinuiranim prihvaćanjem sklonosti homoseksualnom ili lezbijskom ponašanju, takvo ponašanje postaje navika, koje se ( ako se i želi ) vrlo teško riješiti i napustiti naviku.
Imamo i drugih negativnih sklonosti, sklonost heteroseksualnom promiskuitetnom ponašanju, sklonost prevari partnera, sklonost laganju partneru. Tko koga pita dali su te sklonosti genetskog ili edukativnog podrijetla. Pitamo se kako se tho ponaša. Je li pošten i iskren prema partneru/ici, ili nepošten i neiskren/a. Osoba je autor svog ponašanja.
21.05.2013. 12:18
kosee:
Osoba, pretpostavljam da pod ovim 'osoba odlučuje' zapravo misliš na sebe ali govoriš u trećem licu? ;)
Jer ljudi ne odlučuju o svom ponašanju na toj razini. Oni također mogu odlučiti o homoseksualnom promiskuitetnom ponašanju, o sklonosti prevari partnera i svemu što si ti napisao, ali ne mogu odlučiti hoće li biti heteroseksualni ili homoseksualni.
Zanimljivo da si određeni ljudi daju izrazito pravo smatrati da je homoseksualnost odbojna, ali zato smatraju da homoseksualne osobe moraju obožavati heteroseksualnosti i težiti k njoj i odabrati ju.
21.05.2013. 12:47
Romana:
Ova inicijativa nije uperena ni protiv koga, p ni protiv tebe Marko. Ona je ZA definiranje braka u Ustavu. Nevjerojatno mi je da misliš da su svi oko tebe u zabludi,da su skrenuli, a da si ti u pravu. Uvijek treba preispitivati mišljenje, odluke, a napose kada si u debeloj manjini. Uopće ne mislim da ćeš promijeniti svoje mišljenje nakon ovoga posta, kao što neću ni ja nakon tvojeg srcedrapateljskog pisma. Opisuješ se- tj. tako ti zvuči pismo, skoro kao sveca, a sve ove hetero osobe u tvojoj obitelji kao neke velike grešnike, negativce. Nije li to opet generalizacija i malo neobično postavljeno gledište? Molim te jedino da poštuješ pravo nas "drukčijih" koji ipak u velikoj većini nastanjujemo ovu zemlju i ovaj svijet da onu zajednicu koja je jedino prirodno okruženje za nastanak novoga života zovemo brakom, a meni je posve svejedno kako će se zajednica istospolaca zvati. Ona nije brak i ja tako mislim i želim, kao i mnogi drugi, to javno reći. Zašto većini uskraćujete pravo?. Nisam zato homofob. Nikad ne bih napao nijednog volontera tvoje orijentacije, ma koliko ja imao drukčije mišljenje. A pogledaj malo što se događa ovih dana tim nazadnim, primitivnim i netolerantnim heteroseksualcima !!!
21.05.2013. 13:12
osoba:
Cijenjeni/a kosee,
Lijepo je napisano "homoseksualne ili lezbijske sklonosti muškarac ili žena početno ima bez svoje volje". Sklonosti su jedno, a ponašanje prema nekoj sklonosti je drugo. Ponašanje je posljedica odluke osobe, koja prihvaća i ponaša se prema nekoj sklonosti. Vi možete nekoga/neku smatrati homoseksualnom/im već ako ima takve sklonosti - to je Vaša terminologija, međutim mislim da je realno razlikovati sklonosti od ponašanja. Što je s osobom, koja ima i homoseksualne i heteroseksualne sklonosti ?
Glede Vašeg izraza da neki smatraju "da homoseksualne osobe moraju obožavati heteroseksualnosti i težiti k njoj i odabrati ju".
Jedna stvar smatrati "da je homoseksualnost odbojna" a sasvim drugo da netko nnešto mora.
Veliki broj ljudi smatra da je homoseksualno ili lezbijsko ponašanje odbojno, loše i neprihvatljivo, ali poštuju ljudsko dostojanstvo i sva prava osoba, koje se tako ponašaju. Ne pokušavaju im nametati ništa, a također smatraju da je hereroseksualno promiskuitetno ponašanje više negativno nego homoseksualno ponašanje. Predlažu, ali ne nameću.
Homoseksualnim i lezbijskim ponašanjem osoba se odriće najznačajnijeg stvaralaštva dostupnog čovjeku, a to je biti otac ili majka. Heteroseksualnim promiskuitetnim ponašanjem osoba zlorabi roditeljske sposobnosti, često postaju roditelji, dio svoje djece likvidiraju pobačajem, dio napuste, a dio tek korjenitom promjenom stava i srca prihvaćaju i vole ostatak života.
21.05.2013. 13:12
osoba:
Neki Marka možda mrze, žele mu zlo. To su ljudi, koji odabiru zlo, međutim najveći dio osoba, koje imaju negativan stav o homoseksualnosti ne mrze i ne žele zlo LGTB osobama. To se vidi iz njihovog ponašanja. Čovjek, koji mrzi, kada može i čini zlo. LGTB osobama čine zlo osobe, koje prihvaćaju mržnju i nasilje kao dio svog ponašanja, međutim bar 100 puta više osobe ima negativan stav prema homoseksualnosti, a da ne mrze i ne čine bilo koje zlo, nepravdu ili nasilje LGTB osobama.
21.05.2013. 13:16
asd123:
Ja ne potpisujem taj referendum zato jer želim išta loše ljudima istospolne orijentacije nego zato da se definira da je brak zajednica žene i muškarca, a nemam ništa protiv da postoje istospolne zajednice, ali to se ne može zvati brak nego mora imati neki drugi naziv.
22.05.2013. 10:44
kosee:
Neki od vas ne shvaćaju da ovim referendumom čine veće zlo i nanose više boli homoseksualnim osobama nego da ih svaki dan mlate na ulici.
22.05.2013. 14:32
osoba:
Cijenjena/i kosee,
Objasnite kakvo zlo čine homoseksualnim osobama ljudi, koji žele da u ustav uđe isto što već odavno stoji u Obiteljskom zakonu.
Nanose boli ? Čime ? Time što ne žele da se homoseksualne ili lezbijske veze zovu brak ?

Mi koji imamo više djece i kroz nekoliko decenija svog roditeljskog djelovanja, ljubavi, poštovanja i odgoja za marljivost, dobrotu i konstruktivnost omogućujemo troje, četvero ili više vlastite djece da odrastu kao pozitivni ljudi, mi omogućavamo LGTB osobama da primaju penzije i da pod stare dane imaju što jesti, makar i skromno.
Naša djeca LGTB osobama osiguravaju da mogu imati mirovine.
Prihvatite da smo mi Vaši dobročinitelji.
22.05.2013. 22:18
osoba:
Zadnji pasus Markovog pisma je zanimljiv. On nas podsjeća da Bog voli sve ljude. I dobar otac i majka voli svoju djecu pa makar kako se ponašala. Oni poštuju ljudsko dostojanstvo svoje djece, vole ih i brinu se za njih, ako su zaista dobri roditelji, pa ma kako se ponašali, pa makar izabrali i homoseksualno ili lezbijsko ponašanje. Ne slažu se s takvim ponašanjem, ali vole i ne čine zlo svojoj djeci.
Bog voli sve ljude, ali ne voli nepošteno, destruktivno i nepravedno ponašanje.
Nepošteno je, destruktivno i nepravedno odricati se roditeljstva, najznačajnijeg stvaralaštva dostupnog čovjeku. Ako osoba već kod početnog doživljavanja homoseksualnih sklonosti, odbija po njima postupati i ne odlučuje se za homoseksualno ponašanje, nego se odlučuje da prihvaća heteroseksualne sklonosti, ali prema njima postupa samo u okviru lijepe, nježne, doživotne, bezuvjetne, neopozive, ozbiljne i zrele ljubavi, koju je uspostavio/la sa mogućim drugim roditeljem svoje željene djece. Ne ulazi u heteroseksualne odnose bez opisane ljubavi i na taj način ima lijep i spolni i ljubavni i obiteljski život.
22.05.2013. 22:47
tajuska:
lgbt osobe rade, placaju poreze i omogucuju vasoj djeci besplatno skolovanje, djecje doplatke, a vasim zenama rodiljne naknade.
23.05.2013. 10:27
kosee:
Osobo, prvo što ti mogu reći da sam ja provela godinu dana u vezi s homoseksualnom osobom koja to nije htjela priznati ni sebi ni svijetu nego je sa mnom pokušavala biti normalna, sretna i heteroseksualna. Ne želim to nikome da proživi..

Isto tako, LGBT osobe također plaćaju porez i omogućavaju tebi mirovinu, ako već tako gledaš, također plaćanjem poreza odvajaju novac i za crkvu koja ih zauzvrat tretira eto s toliko puno 'poštovanja'.
23.05.2013. 11:39
osoba:
plaćanje poreza, koje omogućuje djeci besplatno školovanje, dječje doplatke, porodiljske naknade je vrlo pozitivno sa strane osoba, koje svojom odlukom nisu roditelji, međutim bez mladih, koji rade nema penzija. Vi svojim porezima omogućujete penzije sadašnjim penzionerima, međutim kada ćete Vi primati penziju, primati ćete ju na račun rada naše djece. I heteroseksualne osobe, koje svojom odlukom ostaju bez djece ili samo s jednim djetetom su također zbrinuti kao penzioneri roditeljskim radom nas, koji imamo, volimo, odgajamo i podupiremo troje ili više djece. To su činjenice, koje govore same po sebi.
Ponavljam heteroseksualno promiskuitetno ponašanje je negativnije nego homoseksualno ponašanje, jer je zloboraba roditeljskioh sposobnosti. LGTB osoba može na svim drugim područjima biti vrlo konstruktivna, divna ili pozitivna, kao i heteroseksualne osobe promiskuitetnog ponašanja, ali homoseksualno i heteroseksualno promoskuitetno ponašanje je svejedno loše. Ne pišem o ljudima, nego o ponašanju.
23.05.2013. 21:08
kosee:
Osoba, slažem se s određenim dijelovima tvog posta i drago mi je da se onda u skladu s njime vjerojatno i ti zalažeš za davanje mogućnosti usvajanja djece i homoseksualnim osobama i parovima kako bi što više djece odrastalo u ljubavi, s financijskom potporom, te bi se time povećale šanse da kasnije budu samostalni i sposobni ljudi koji će raditi i plaćati poreze.
24.05.2013. 10:02
Walenikino:
Kao što su i mnogi drugi napisali: samo hrabro, Marko! Došlo mi je da napišem: "Bolje da te mrze zbog onoga što jesi, nego da te vole zbog onoga što nisi!" Glupa rečenica!

Tkogod tebe mrzi, ima problem sam sa sobom.

So... Just put your paws up, 'cause you were born this way, baby!
24.05.2013. 19:10
ivan:
Lijepo ispričana priča da se svidi publici.Priča ima i poruku kakav treba biti odnos u obitelji,treba voljeti,pomagati itd.Navodni Marko evo i jedne tvoje rečenice:Danas sam se dopisivao sa svojom najboljom prijateljicom koja zna za moju tajnu,pa se pitam zašto nije prijatelj?Marko ja tebe ne mrzim ali iz tebe istječe otrov (bar si tako spomenuo u priči) i ti vrijeđaš mene i moj stav jer uspoređuješ brak bijelca i crnkinje sa brakom dvoje pedera.Uporno guraš Boga i crkvu kao najveće neprijatelje ,a znam puno ljudi koji su ateisti ali su dali potpis volonterima "U ime obitelji" a ne "Mrzim-Marka"Dragi moj Marko priznaj svojoj baki i mami istinu jer tvoja djeca neće moći ispričati ovakvu priču,neće imati ni baku ni majku da im šalje sms-Volim te i da posjećuje svoju bolesnu baku u bolnici.Ako zaista želiš mijenjati priču pusti bar nas da lijepe priče ne postanu bajke.Unaprijed zahvalan vjeruj mi tvoj prijatelj Ivan i piši mi i dalje
25.05.2013. 01:15
:
Svaka čast, Marko! I stvarno imaš dara za pisanje. :)

Ak ti je obitelj ovo već vidjela, onda ti samo želim da sve brzo i dobro prođe i da možeš nastaviti uživati u životu. Al ak još ne znaju, nemoj se žurit. Psihički se dobro pripremi. Ti NISI kukavica, samo si, čini se po ovom što si napisao, malo osjetljivija osoba, i ja to razumijem budući da sam i ja osjetljiviji. Nema žurbe, napravit ćeš ono što ćeš smatrati pravom stvari kad dođe pravi trenutak.

Ako tebe netko zamrzi zbog tog što jesi, onda s njim neš fakat ne štima jer je to potpuno ludo i nerazumno, bez obzira na njihova uvjerenja. Činiš se, po ovom, kao vrlo dobra i simpatična osoba. Takve se obavezno mora voljet. ;) Ne brini, voljet će tebe ljudi puno više nego što ti se možda trenutno čini.

I ako netko kaže da Bog mrzi homoseksualce, onda bi trebao otić na strogi temeljiti vjeronauk budući da je jedan od temelja kršćanske vjere tvrdnja da Bog voli SVE ljude, te da bi to trebali i ljudi postići.

Sretno, Marko! I drž' se! =)
25.05.2013. 02:01
Iva:
Hej! Nisam čitala niti jedan komentar, ali imam samo jedno za reći: volim te! :)
02.06.2013. 00:21
Fran:
Marko još uvijek ima normalnih ljudi u ovoj lijepoj našoj..na žalost u manjini smo...sve u svemu argumenti ljudi "u ime obitelji" nisu opravdani. Oni misle da su u pravu, no zapravo krše osnovna ljudska prava. Naše sexualne orientacije nisu odličje nekoga kao osobe..osobe se prvo trebaju upoznati kako bi se o njima moglo suditi. Sve u svemu nadam se da ovakvih sramotnih anti-ljudskih pokreta nebude bilo..Marko uz tebe tj. uz prvadu smo!
02.06.2013. 20:09
Vukovar_91:
Imenjače PEDERČINO :-)... Ako mogu pederi... Mogu onda ,brate, i pedofili, šizofreničari, nekrofili... Svi su oni fizički ispravni ... Sta njima fali?....
09.06.2013. 12:02
zlatan:
Ovako, dragi mladiću lijepih plavih očiju. Nemoj nikada priznati svojima svoju sklonost, iako će za koju godinu početi pitanja, a gdje je cura, brak, djeca? Iskustvo i znanje o životu me uči da kod većine mladića poput tebe, odgajanih u tradicionalnim (pećinskim) obiteljima, traume počnu tek tada. Osobno znam za slučaj da su mladog momka izbacili iz kuće nakon što su doznali za njegove sklonosti, prihvatila ga je teta, ona živi sama i bez djece je. Možda je slučajno, ali ti ljudi su porijeklom i to direktnog porijekla, iz Dalmatinske zagore. A tamo ne obitavaju baš neki napredni tolerantni ljudi puni topline. Vjeruj mi da bi tvoja dobra, ali religijom umrtvljena baka, bila bolja osoba da nije religiozna. I to me iskustvo uči, ali to nipošto ne znači da su vjernici gori a tzv.nevjernici bolji ljudi. Ali daj promisli, racionalno promisli, pa ćeš vidjeti da bi tvoji bili bolji da nisu tako tradicionalni vjernici. I neka ti pojam boga ne bude neka osoba koja ima adresu, za početak neka to bude samo ideja, kao i svaka druga ideja. Jer ako si obrazovan, moraš se zapitati sljedeće. Je li ljudska težnja za apsolutom realna činjenica, ili samo fikcija našeg zagonetnog uma?
09.06.2013. 14:29
zlatan:
Vidim komentar nekoga Jure da se homoseksualac može "preobratiti" pa postati "normalan". Da oženu se, idu svake nedjelje u Crkvu, jedu pečeno meso i krumpire pune masti, pa kažu ženi da ide baciti jednu partiju na balote sa tardicionalnim obiteljskim ljudima. a on ode na skrivena mjesta i "troši" se sa muškarcima. Ali on je preobraćen, pravi je, ima sakrament braka.
Daj Jure neku internet adresu gdje se ljevoruki mogu preobratiti i postati dešnjaci. Ako Boga znaš, daj objasni ljevorukima kako će se preobratiti i postati dešnjaci. Jer biti ljevoruk, po tebi dragi Jure, isto tako je vražje, a ne božje djelo. Neka tvoja sljedeća misija bude: ljevoruki, primite riječ božju, postanite dešnjaci! Amen
09.06.2013. 14:38
zlatan:
Svi vi zli primitivni bezveznjaci, morate znati da su njemački nacifašisti, na čelu sa "plemenitim" Hitlerom, mislili kroz više generacija uzgojiti Nijemce koji bi imali isključivo plave oči i kosu. Jer da su to pravi arijevci. Ako netko misli da su gejevi izrodi, neka povuče paralelu sa Hitlerom. I neka neofašistima da neku poveznicu sa preobraćenjem. Kako će se Nijemci moći preobratiti i postati plavooki. Usput, onako da se zna hitlerovci su i nas Hrvate smatrali da smo slavensko smeće, i mislili su nas pobiti sto posto. Kao i sve ostale Slavene.
09.06.2013. 14:55
Tea:
Slučajno naletjeh na ovaj članak i odlučila sam ga pročitati.
Iako je već prošlo dosta vremena, želim reći, Marko- u pravu si kada si skužio i drago mi je da znaš da Bog voli sve ljude. Apsolutno sve! :)

Vidim da si i sam napisao kako si vjerojatno preosobno shvatio prošli referendum. I slažem se s time.

Stvar prikupljanja potpisa uopće nije znak homofobije kako su mediji (koji često kleveću, izokreću ono što je istina) konstantno prikazivali. Još uvijek se na netu mogu naći videi, konferencije za novinare i slično gdje su se govorili pravi razlozi prikupljanja potpisa.

Možda ne budem tebe, Marko ili nekoga tko čita ovaj komentar, uspjela sada uvjeriti u to ili možda to više nije potrebno, ne znam. No željela bih reći da ne shvaćaš ili nadam se da restropektivno gledajući, više ne gledaš to kao napad na tebe i općenito na ljude koji se smatraju homoseksualcima (gejevima, lezbama).

Iskreno govoreći, ne zvuči mi lijepo što se čovjeka tako zove (npr. "ja sam gej"; "ja sam lezba" itd.), nego-> čovjek je čovjek (ne dijeli se on u nikakve orijentacije ;) ).

Da se vratim na ono što sam željela reći, da na primjer postoji inicijativa (valjda ne bude ;) ) koja bi željela zaštiti riječ Sunce (koje inače, svaki dan izlazi i zalazi; daje na svjetlost, život jer biljke ne bi preživjele itd. itd., znate već) jer ljudi su na primjer poludjeli i žele Sunce nazvati Mjesec. Normalno da bi se i geografi digli na noge jer takve stvari bi bile nebuloza.

E pa sad, u Obiteljskom zakonu već godinama stoji (i nitko se nije bunio, do tada) da je brak zajednica muškarca i žene.
I to je to. Osobe s LGBT sklonostima su od strane medija odjednom gurnuta kao žrtve inicijative i referenduma, a njima se uopće nije bavilo, nego institucijom braka (koji se zna godinama kako glasi).

Ako ovo išta pomaže, imam prijatelja s homoseksualnom sklonošću i slaže se što je bio taj referendum jer i sam zna da je izašao iz obitelji. Točnije iz braka- od muškarca i žene.
Istina da je i on na početku shvaćao sve ono previše osobno, ali dok je sagledao i razgovarao s ljudima, vidio da je u redu inicijativa.

LGBT kao i drugi imaju sva građanska prava i dužnosti pa ne vidim problem.

Uostalom, brak nije ljudsko pravo (što je dokazao i sud u Belgiji).
I zato je problem što su ljudi inicijativu uspoređivali s Hitlerom i progonima jer ovdje se ne proganja LGBT osobe niti im se uskraćuju pravo na: život i drugo što su već radili fašisti, nacisti i dr...

Imaju mogućnost školovanja? Imaju. mogućnost zaposlenja? Imaju.
I sad dalje ne nabrajam...

Dakle, brak nije pravo jer onda bi se svi ljudi trebali vjenčati. Jer, uostalom, prava koja imamo nastojimo i ostvariti. A neki ljudi ne osjećaju poziv za brak iako su heteroseksualne orijentacije (da, glupo mi je uopće se tako izražavati "orijentacije" i slično kao što sam na početku navela, ali da shvatite što želim poručiti), tako da... ;)

Za informaciju, u zemljama gdje je za istospolne zajedince upotrijebljen naziv brak i mogu se vjenčati (a zapravo, mogu se sada i u HR koliko sam čitala i pročitala par svjedočanstva iako je ušlo u Ustav da je def. braka ono što piše i u Obiteljskom zakonu)- očekivao bi se "bum homo- vjenčanja", ali to se nije dogodilo jer nekoliko parova se vjenčalo i to je to (a godinama imaju tu mogućnost).

Dolazimo do zaključka da to mnogi niti ne žele niti im je bitno da okrune svoju vezu, nego LBGT lobiji (a ne LBGT pojedinci kojih je mnogo i zapravo dijele stajalište da je brak= muškarac i žena) to guraju.
Također, na netu se mogu vidjeti govori poznatih deklariranih homoseksualaca koji govore u prilog tome.

Najbitnije od svega nabrojenog su djeca. Pretpostavljam i nadam se da je barem većina vas koji ste komentirali, a i ti, Marko pišešda odrastaš u obitelji koja te voli. Da imate očeve i majke koji su se brinuli za vas i usađivali vam informacije o svijetu, a znamo i psihologija potvrđuje kako djeci nije dovoljna samo ljubav.
Nego i modeli, otac i majka jer i rodne uloge su različite kako god se želi prikazati da su iste. To nije uvrijeda, nego činjenica.
Svaki od nas je različit pa kako nije lijepo što se muškarac i žena komplementarno nadopunju?

Ima onih i postoje djeca koja su odrasla ili odrastaju uz samohrane roditelje. I onda najčešće traže drugi model (osoba koja nije prisutna bila u obitelji) u obitelji za identifikaciju.
Zato sam za to da djeca ako se posvaja imaju i mamu i tatu.
Prosim lijepo bez komentara- ako je tata alkoholičar, majka nemoćna i kaj onda s takvom djecom? Jer i u tim situacijama dolazi socijalna skrb pa dobivaju druge obitelji.
Dale, gledaju se idealni uvjeti.

Za kraj, svako dobro ti, Marko i svim komentarorima (kako god da komentirali)!

Bog nas sve voli i pokušajmo biti kao on, savršeni jer djeca se Božja zovemo i jesmo!
:)
+
08.02.2015. 22:02

Stup srama

Iz drugih medija

AEM