Čini se da su u Hrvatskoj ženski dvojci budućnost dobrog dizajna. Nakon uspješnih Ire Payer i Lane Cavar te Tine Muller i Dore Bilić na ovoj sceni pojavile i nove nade: Nina Bačun i Roberta Bratović te Dora Budor i Maja Čule, čiji su radovi pokazani na zajedničkoj, provokativnoj izložbi u galeriji HDD-a.
Četiri autorice prostor su “zaslužile” pobjedom u kategoriji najboljeg studentskog dizajna Hrvatskog dizajnerskog društva. U međuvremenu su stigle i međunarodne nagrade, među kojima je i ona Print magazina – New Visual Artist Award (Budor i Čule).
‘Pečemo zanat’ i kolače
Slučajno ili ne, tema su dva odvojena, ali dosta slična konceptualna rada: zajednička im je nit vodilja razmišljanje o dizajnu, suvremenim dizajnerskim praksama, samopromociji i prije svega samoprezentaciji te o socijalnim strukturama u kojima ona funkcionira.
Mlade dizajnerice Nina Bačun i Roberta Bratović ispekle su torte s fotografijama na kojima su likovi poznatih i često prisutnih dizajnera i podijelile ih posjetiteljima galerije pa su naši dizajneri tako, figurativno govoreći, u mogućnosti pojesti sami sebe.
Za ovaj projekt koji se zove “Pečemo zanat” autorice kažu da je samoironična interpretacija uloge žene dizajnera. Dizajnerice oblikuju, a posjetitelji su pozvani da sudjeluju u kušanju ovih okusa pri čemu eksponati naočigled nestaju.
Na popratnoj fotografiji uz izložbu dvije se autorice slikaju u naočalama sa štanda, očitom pokazatelju vesele kreativne atmosfere koja vlada u njihovom studiju. Njihove se kolegice slikaju odjevene obje u jednu XXL bijelu majicu. Tako su se javile na usavršavanje u School of Visual Arts u New Yorku, s popratnim tekstom kako je tamo studij skup pa imaju novca samo za jednu te pitanjem mogu li se prijaviti kao sijamske blizanke. Naravno da su primljene odmah.
Trgovine na fakultetu
Ni druge dvije autorice ne zaostaju: Roberta Bratović već je na postdiplomskom studiju u Londonu, a Nina Bačun na jesen kreće u Stockholm.
“2 girls and an installation” nastup je tandema Budor-Čule koje, među ostalim, postavljaju sljedeća pitanja: Zašto je neke knjige najbolje držati ispod vaze sa cvijećem? Zašto neki predmeti skupljaju više prašine od drugih? Što je zajedničko tipograferu u stresnoj obiteljskoj atmosferi i ilustratorici koja u slobodno vrijeme plete?
Ispred zidne slike nalaze se, dakle, skulpture i readymadeovi, a sve skupa izgleda kao “fiktivna scenografija” na kojoj se nalaze i likovi dizajnerica dok su bile djevojčice.
Iste su dizajnerice nagrađene i na Magdaleni, za projekt Duties Free Store: ulazni prostor u Studij dizajna pretvoren je u trgovinu kao rekcija na sve veći broj luksuznih dućana od kojih se taj fakultetski ulaz kao takav više uopće ne prepoznaje.