Novo istraživanje potvrđuje ono što već iz iskustva znamo: većina filmskih kritičara su muškarci.
Centar za istraživanje prisutnosti žena na televiziji i filmu Sveučilišta San Diego u svojoj je studiji ove godine analizirao 5776 recenzija i 247 kritika na stranici Rotten Tomatoes, te su utvrdili kako muškarci čine 73 posto filmskih kritičara i recenzenata.
Rodna neravnoteža u Hollywoodu manifestira se ne samo u tome kako se rade filmovi – tko glumi u njima, tko ih stvara i tko ih publicira – već i u tome na koji način se piše o filmovima.
Većinu filmskih kritika u različitim vrstama publikacija pišu muškarci – uključujući novine (71 posto muškaraca), časopise vezane uz industriju zabave (80 posto), svestrane društveno-političke časopise (76 posto) i medije koji prate industriju zabave (74 posto). Prema ovom istraživanju:
“O filmu za novine piše 29 posto žena, za časopise i mrežne medije koji prate svijet filma i zabave piše 26 posto žena, za opće časopise i mrežne medije (portale) piše 24 posto žena, za klasične medije 22 posto, a za profesionalne časopise piše samo 20 posto žena”.
Kada govorimo o najutjecajnijim filmskim kritičarima i kritičarkama, Variety piše kako je tek nekoliko (i to bijelih) filmskih kritičarki uspjelo postići tu vrstu kredibiliteta:
“Pauline Kael, koja piše za The New Yorker, nesumnjivo je najutjecajnija filmska kritičarka, a njezin beskompromisan i energičan stil utjecao je na brojne kritičare/e, uključujući i takozvane “Paulettes” – kao što su David Denby, David Edelstein i James Wolcott. No, i dalje tek nekoliko žena zauzima najviše pozicije u filmskoj kritici – primjerice, Manohla Dargis (također iz New Yorkera) i Dana Stevens (Slate). No, one predstavljaju samo izuzetak od pravila”.
Ova studija analizira i to kako muškarci i žene ocjenjuju filmove, a rezultati pokazaju da su u tom pogledu prilično izjednačeni. Loš film je loš film. I muškarci i žene rangirali su filmove s glavnim ženskim likom sa 65 posto, dok postoje manje razlike kada se radi o filmovima koji imaju isključivo muške protagoniste. Takve filmove žene su ocijenile sa 69 posto, a muškarci sa 65 posto.
Svi znamo da filmskom industrijom dominiraju muškarci kada govorimo o glumcima, redateljima, producentima, a očita je i prevlast muških autora koji pišu o filmovima.
Autorica studije Martha Lauzen kaže: “To odražava predrasude unutar industrije. To nije nešto što postoji u vakuumu. Radi se o dubljim kulturalnim predrasudama koje favoriziraju muškarce”.