Uncategorized

kroz ocean mizoginije

One nadiru u falangama: seksizam i kritika

Hrvatsko Društvo PisacaHrvatski PEN centar, udruge Kurziv/Kulturpunkt.hri Kulturtreger/Booksa pozivaju vas na tribinu posvećenu trenutnom stanju u umjetničkoj kritici “One nadiru u falangama: seksizam i kritika”, koja će se održati u utorak, 2. listopada 2018. s početkom u 19 sati u dvorani vile Arko (Basaričekova 24).

Sudionici tribine su književna kritičarka Katarina Luketić, osnivač i glavni urednik izdavačke kuće Fraktura – najbolja literatura Seid Serdarević, književna kritičarka Nađa Bobičić, profesorica i književna teoretičarka Maša Grdešić, novinarka Ivana Perić i predsjednik PEN-a i pjesnik Tomica Bajsić. Razgovor će moderirati novinarka i književnica Antonela Marušić.

Izravan povod za ovu tribinu je mizogina i seksistička kritika romana Korane Serdarević “Eksperiment Irene Tot” Ivice Matičevića objavljena ovog ljeta u književnom časopisu Republika. Govor mržnje, seksizam i mizoginija koje ovaj tekst promiče ni tri mjeseca nakon što je objavljen nisu naišli na adekvatnu osudu većine institucija s kojima njezin autor surađuje. Kratkim priopćenjem obratio se nedavno tek Odsjek za komparativnu književnost zagrebačkog Filozofskog fakulteta.

Mizoginija i seksizam nisu rijetki ni u glazbenoj kritici. Na glazbenom portalu Ravno do dna prošle je godine objavljen sporan tekst glazbenog kritičara i novinara Zorana Stajčića, kao i članak “Cigarete poslije koitusa” Đina Kolege. Na ove tekstove reagirao je cijeli niz autorica i autora na feminističkim i nezavisnim portalima.

Nadovezujući se na ove slučajeve, tribina će nastojati adresirati sljedeća pitanja: Što je (književna) kritika i kome je namijenjena? Kako živi kritika u Hrvatskoj? Postoje li zakonitosti forme i tko ih propisuje? Što karakterizira kritičko pisanje u Hrvatskoj i regiji? Kakvi su uvjeti ovog dijela književne proizvodnje? U kojoj su mjeri seksizam i mizoginija prisutni u književnom/umjetničkom polju i kritici?

Razgovarat će se i o odgovornosti urednika časopisa, portala i elektroničkih publikacija za tekstove koje objavljuju autori te odnosu između ključnih aktera u polju: izdavača, književnih autora i autora kritike.