Vijesti

14.11.2014. 19:04:38 - T.S.

Nasilje u dizalu

Švedski eksperiment pokazuje kako se obiteljsko nasilje ignorira

Švedska organizacija STHLM Panda napravila je eksperiment u dizalu snimajući skrivenim kamerama scene obiteljskog nasilja između dva para, kako bi se vidjelo kako slučajni prolaznici reagiraju.

Uznemirujući video pokazuje desetke ljudi koji ignoriraju dvije žene koje su očigledno fizički i psihički napadane pred njihovim očima, ignorirajući ih i napuštajući dizalo što prije.

Samo je jedna žena od 53 prolaznika/ca reagirala na nasilje, rekavši muškarcu da će zvati policiju ako još jednom udari partnericu. 

Konrad Ydhage, ko-kreator STHLM Pande rekao je za The Independent: "Kasnije smo razgovarali s gotovo svim ljudima koji su se nalazili u dizalu. Većina je rekla da se osjeća posramljeno što nisu reagirali i kako im je drago što se radi samo o eksperimentu. Neki su tvrdili da bi pozvali policiju, no mislimo da je to laž. Snimali smo dva dana, a policija se nije pojavila niti jednom".

Obiteljsko i rodno uvjetovano nasilje spadaju među najveće probleme današnjice s kojima se suočavaju žene diljem svijeta. Ono što ovaj eksperiment iznosi na svjetlo dana jest stigma koja takvo nasilje slijedi - "to nije moj problem". Dok ne osvijestimo činjenicu da je obiteljsko nasilje svačiji problem, ovakve će se situacije nastavljati događati i u stvarnom svijetu.

Tagovi: eksperiment, nasilje, obiteljsko nasilje, rodno uvjetovano nasilje, sthlm panda, švedska

Vezani članci:

Facebook komentari

Prikaži stare komentare (41)

Stari komentari

:
Molim vas, ali molim vas, prestanite više manipulirati.

BI LI REZULTATI BILI DRUGAČIJI DA MUŠKARAC UDARA MUŠKARCA??????????????????

I kakvi bi onda bili vaši zaključci?
14.11.2014. 23:08
još jedno muško:
Švedska je jedna prekrasna zemlja gdje su prava muškaraca i žena gotovo izjednačena po feminističkim mjerilima. Sve pršti od kvota, jednakosti i borbe protiv pay gapa. Istambulska konvencija tamo se zasigurno smatra svetom vodicom jer ovo što danas rade zemlje EU na polju ženskih prava tamo je napravljeno prije dva desetljeća. Istina, da se tu još puno napraviti jer još imamo slučajeve da je aeroinženjer ili nuklearni inženjer bolje plaćen od jedne profesorice na ženskim studijima ili personal life managerice, ali radi se na tome.
Švedski muškarci odavno uče kako sakriti svoju vikinšku ćud i demaskulinizirati se. Navikli su ih i na to da je obitelj samo jedan od oblika druženja i da je to samo ono "sutra jesi danas nisi". Uvažavaju se institucije i točno se zna tko šta radi. Žene se poštuju i smatraju jednakim, ako ne i boljom u svim segmentima djelovanja. Stvoreno je društvo gotovo po mjeri feminizma.

Kao normalna i logična posljedica socijalnih promjena koje su se tamo odigrale ovo ponašanje je sasvim očekivano. Muškarci nemaju potrebu glumiti bijele vitezove jer na taj način podcjenjuju žene koje se i same mogu obraniti. Ne smijte se. Gledao sam švedske filmove i znam da jedna krhka plavuša može gadno izmasakrirati krkana od 120 kg mišića i to bez da skine štikle i pokvari frizuru. Nema tu ni prevše testosterona jer su dečki od vrtića učeni kako je to nešto jaaaako loš i sramotno. Ovaj scenarij viđen je u filmu Demolition man gdje je stvoreno društvo bez nasilja i kada iz prošlosti dobaulja patološki kriminalac kojeg utjelovljuje W. Snipes policajci izgledaju smiješno i jadno. Dakle svatko gleda svoj posao, a institucije neka rade svoje. I Provokator je u pravu. Ista reakcija, jednoobrazna neovisno da li je svjedok nasilja muškarac ili žena, bila bi prisutna i u slučaju da muškarac mlati muškarca.

Ipak postoje mjesta gdje nikako ne bi bilo pametno ponoviti ovaj eksperiment. Radi se o imigrantskim četvrtima gdje u čoporima bauljaju dlakavi humanoidi niskog čela, istaknutih vilica i lukova iznad obrva. Ovi relikti prošlosti glasaju se sa agrh-kangrgh i poznato je kako s odbacili sve socijalne i kulturološke vrednote fetivih Šveđana. Kruže glasine kako se tamo upražnjava kult "čije ime ne spominjemo" (patrijarhat, op.a)
Uglavom kada bi tamo netko ovako napao ženu na javnom mjestu vjerojatno bi skupljao zube i na licu ostatak života imao modne detalje a la Frankenstein.
Da skratim, moglo bi se reći dobili ste što ste tražili. Ili kako ste sijali tako ćete i žeti. Baš me zanima kako će to izgledati kada se konačno sukobe titani novog doba-feminizam i multikulturalizam.
15.11.2014. 00:04
agni:
@još jedno muško - bojim se da nisi vidio Švedsku nigdje osim u medijima. U kvartovima koje si spomenuo će netko razbiti muškarca koji tuče ženu? Koji su to točno kvartovi i jesi li ih ikada vidio? Haha. Haha. Smijala bih se da nije žalosno. Dopusti da ti dam uvid u imigrantske četvrti, a možeš se uvjeriti i sam ako budeš googlao ovo o čemu govorim.

Par podataka o tvojoj prekrasnoj zemlji - 1 od 4 žene je silovana. U Stockholmu je u ljeto 2013. u prosjeku bilo 5 silovanja na dan. U prvih sedam mjeseci 2013., samo u Stockholmu 'preko 1000 žena prijavilo je silovanje od strane muslimanskih imigranata, a od toga je 300 bilo mlađe od 15 godina. O kakvoj to prekrasnoj zemlji govoriš i u kojim bi to kvartovima netko zaštitio ženu? S pozicije nekoga tko ima iskustva sa Švedskom, uopće se ne bih iznenadila da se netko pridružu nasilniku u zlostavljanju.

Krajnje je vrijeme da Zapad prestane s forsiranjem tog mita o divnoj i sigurnoj Švedskoj. Šveđani masovno iseljavaju zbog problema imigrantskog nasilja nad švedskim ženama. Poznanica koje je rođena u Stockholmu odselila je u Škotsku, na selo, sa svojim partnerom, nakon što su je napali - pogodi tko - muslimanski imigranti. Ali takvi slučajevi nisu bitni - bitno je forsiranje mita o multikulturalizmu bez granica. Dotična poznanica pričala mi je o kulturi učenja imigrantske djece da mrze švedske žene samo zato što su a) žene i b) bijele... A onda je odraz toga osjetila na vlastitoj koži. Kao i, ponavljam, 1 od 4 žene. Shvaćaš li kolika je enormna brojka? I zato, sve dok Švedska uživa u laganju samoj sebi o svojim problemima i namjerno zatvara oči pred njima jer eto, nije ''politički korektno'' učiniti šta osim ignoriranja, ja teška srca mogu reći da se u jednoj nazadnoj i bijedenoj Hrvatskoj kao žena osjećam daleko zaštićenije nego u Švedskoj.
15.11.2014. 11:15
još jedno muško:
Za raspravu je korisno kada se sugovornici razumiju i kada primijete razlicite stilske figure. Da si pažljivo čitala primjetila bi da "prekrasna zemlja" baš ne odgovara ostatku teksta, a osobito zadnjm rečenicama.
Nisam bio u Švedskoj, ali poznajem neke Šveđane s kojim sam radio. Ali sam zato prilično dugo bio u muslimanskim zemljama. I na osnovu tih iskustava dalje tvrdim kako su veće šanse da će im pomoći neki imigrant nego Šveđan ma koliko to ludo zvučalo.
Švedski muškarac je demaskuliziran, pa gotovo i kastriran. On ovakve činove osuđuje, prezire, ljut je, ali se boji bilo šta učiniti. Posljedica je to socijalnog inžinjeringa gdje su rodne ideologije i feminizam dale snažan pečat.
Drago mi je što shvaćaš pogubnost političke korektnosti. Ali ono što ne želiš vidjeti jest da multikulturalnost i feminizam imaju istog sponzora. Ovo prvo je autohtoni proizvod tih sponzora, a feminizam je usvojen i bezobzirno iskorišten. Trebaš znati da gašenje jedne ideologije nije moguće bez napuštanja ove druge. Jer propast ideje političke korektnosti ujedno znači i gubitak najjačih sponzora feminizma. Jesi možda pratila slučaj iz Engleske gdje su imigranti godinama maltretirali curice i nitko nije ništa učinio iz straha da ga proglase politički nekorektnim? Uz to nije bilo nikakve podrške političkih struktura.
Oba moja prijatelja Šveđana oženila su se za nešveđanke. To je tamo postalo toliko rašireno da Vlada razmatra uvođenje mjera kako bi se to smanjilo. Ali na drugoj strani uvodi zakon kako bi se spriječila kritika imigrantske politike. Ja mislim da moraš biti jako udaren i nevidjeti poraz ideologije sačinjene od današnjeg radfema, političke korektnosti i multikulturalnosti.
15.11.2014. 12:51
još jedno muško:
Za raspravu je korisno kada se sugovornici razumiju i kada primijete razlicite stilske figure. Da si pažljivo čitala primjetila bi da "prekrasna zemlja" baš ne odgovara ostatku teksta, a osobito zadnjm rečenicama.
Nisam bio u Švedskoj, ali poznajem neke Šveđane s kojim sam radio. Ali sam zato prilično dugo bio u muslimanskim zemljama. I na osnovu tih iskustava dalje tvrdim kako su veće šanse da će im pomoći neki imigrant nego Šveđan ma koliko to ludo zvučalo.
Švedski muškarac je demaskuliziran, pa gotovo i kastriran. On ovakve činove osuđuje, prezire, ljut je, ali se boji bilo šta učiniti. Posljedica je to socijalnog inžinjeringa gdje su rodne ideologije i feminizam dale snažan pečat.
Drago mi je što shvaćaš pogubnost političke korektnosti. Ali ono što ne želiš vidjeti jest da multikulturalnost i feminizam imaju istog sponzora. Ovo prvo je autohtoni proizvod tih sponzora, a feminizam je usvojen i bezobzirno iskorišten. Trebaš znati da gašenje jedne ideologije nije moguće bez napuštanja ove druge. Jer propast ideje političke korektnosti ujedno znači i gubitak najjačih sponzora feminizma. Jesi možda pratila slučaj iz Engleske gdje su imigranti godinama maltretirali curice i nitko nije ništa učinio iz straha da ga proglase politički nekorektnim? Uz to nije bilo nikakve podrške političkih struktura.
Oba moja prijatelja Šveđana oženila su se za nešveđanke. To je tamo postalo toliko rašireno da Vlada razmatra uvođenje mjera kako bi se to smanjilo. Ali na drugoj strani uvodi zakon kako bi se spriječila kritika imigrantske politike. Ja mislim da moraš biti jako udaren i nevidjeti poraz ideologije sačinjene od današnjeg radfema, političke korektnosti i multikulturalnosti.
15.11.2014. 12:51
:
Agni ti doista vjeruješ u te brojke? Od toga da je svaka treća žena u obitelji zlostavljana (33%) sad smo došli do broja da je svaka četvrta žena ni manje ni više nego silovana (25%).

Uzmimo da ima oko 5 milijuna žena u Švedskoj. To znači da je milijun i dvjesto pedeset tisuća žena u Švedskoj silovano.

Ali čemu se ja čudim... ljudi su uvijek kroz povijest vjerovali u fantastične stvari.

Zapravo zabavno je kako ljudi, kada žele, mogu povjerovati u apsolutno u sve.
15.11.2014. 12:58
:
Sramotno je da se na ovakvu tešku manipulaciju nema hrabrosti javiti niti jedna udruga psihologa.

Zato ja još uvijek čekam odgovor: bi li bilo drugačije da je situacija potpuno ista samo da u dizalu umjesto muškarca i žene imamo muškarca i muškarca od kojih jedan udara drugog?

Sramota je kakve sve stvari prolaze i nitko da se oglasi.
15.11.2014. 13:02
još jedno muško:
Na youtubu ima dosta prankova sa ovakvom tematikom. Uglavnom se pokazalo kako ljudi, osobito muškarci, reagiraju kada je javno napadnuta žena, a uopće ih ne zanima kada žena napadne muškarca. Ali sve je to podložno manipulaciji i možemo reći kako je lako pokazati samo one djelove koji su u skladu sa projiciranim rezultatima.
U povijesti je svakako najpoznatiji i najrazrađeniji slučaj Kitty Genovese, ali to je nešto sasvim drugačije.
Treba postaviti pitanje zašto se ovo događa? Nije neobično da žena, koja je fizički slabija ne reagira, ali zašto ne reagiraju muškarci?
Muškarcu je agresivnost urođena i biološki uvjetovana. 99% muškog roda savršeno će kontrolitrati svoje reakcije. Mali dio neće i zbog toga se sustavno provodi politika demaskulinizacije svih muškaraca. A skandinavske zemlje zasigurno prednjače. Uostalom tamo su javljaju ideje poput one gdje bi dječaci trebali sjediti dok piške. Kao to je dobro za zdravlje. Rezultat je svima jasan osim liberalima-agresivni neće nestati, a ovi ostali reagirat će upravo kao u ovom istraživanju.
Možemo se odmah upitati da li bi se to dogodilo kod nas? Pretpostavlam da bi u ovom trenutku rezultati bili daleko bolji od Švedskih. Još ima dovoljno bijelih vitezova odgojenih u "patrijarhalnom" sistemu. Ali kada se počne implementirati rodna ideologija situacija će biti ista.Osim propagande i zakonski se sprječavaju reakcije ka zaštiti i samoodržanjem koje su ljudsku vrstu dovele do ovog stadija.
Npr. mi imamo, a vjerjem i Švedska, suludi zakon o prekoračenju nužne obrane. Tim zakonom moj rizik prilikom pomaganja napadnutom je ogroman.Nasilnik će odgovoriti na moj pokušaj miješanja i onda sam na tankom ledu. Po tom zakonu ja smijem odgovoriti jednakom ili tek nešto većom silom od napadačeve. I to tek kada me on napadne. Svatko tko se našao u sličnoj situaciji može posvjedočiti da je to gotovo nemoguća misija osim ako nisi nekakav marinac ili se baviš borilačkim sportovima dugi niz godina. Razbijem li nasilnika i on zadobije teže ozlijede ( a najčešće se samo tako on može zaustaviti) lako si mogu priskrbiti prilično nezgodne sankcije našeg pravosudnog sustava. Kako se naš muškarac sve više "civilizira" i upoznaje sa zakonima šansa da će se naći netko tko će braniti čast dame postaje sve manja. I opet se vraćam na ono-tražile ste, gledajte.
15.11.2014. 13:40
:
Ma rezultati su jasni svakom tko išta zna o psihologiji.

Ali lakše je pušiti eksperimente i istraživanja potpunih diletanata ili opakih manipulatora, kao što je to u ovom slučaju riječ.

Da, prekoračenje nužne obrane je kod nas sramotno. Ali o tom na Libeli sigurno nećemo čitati.
15.11.2014. 13:51
Bocko:
Tipično tendenciozno namješteno feminističko istraživanje.

Zapravo se točno vidi namjera. Da se izdresira ljude da automatski reagiraju, da imaju Pavlovljev refleks, svaki put kada neki muškarac digne glas na ženu.

Naravno, organizatorima nije palo na pamet da namjeste scenu u kojoj bi cura šamarala dečka. Bi li itko na to reagirao?

I dobro je primjetio 'još jedno muško' - kako stoji stvar sa time kad se umješaš u takav sukob? Svi dobiju prekršajne kazne. Samo budala se petlja gdje ga ne treba.
15.11.2014. 19:45
Bocko:
agni,
Daj vidi ovu tabelu sa službenim podatcima o broju silovanja:
en.wikipedia.org/wiki/File:Rape_rate_per_100,000_-_country_comparison_-_United_Nations_2012.png

Jasno ti je da je statistika za Švedsku totalna glupost, jer uključuje sve bullshit slučajeve poput Juliana Assangea i gomilu lažnih prijava. Tamo se i seks bez kondoma smatra silovanjem - ako žena tako kaže.

Čak je i nekom glupanu jasno da u Švedskoj nema pedeset puta više silovanja nego Slovačka, Grčka, Kanada, Japan, Srbija ili Indonezija.

A čak i sa takvim prenapuhanim brojkama, ispada da je manje od 10 % Šveđanki silovano za života.
A kad uzmeš stvarne brojke, samo prava silovanja, trebaš brojke smanjiti za oko 20 puta, pa dobiješ da možda 0,5 - 1 % žena doživi silovanje za života u Švedskoj.

Pritom je istina da relativno mali broj islamskih imigranata počini 90% svih silovanja u nordijskim zemljama.
15.11.2014. 20:21
još jedno muško:
I ne samo da je tamo nedjelo silovanja prošireno na mnoge radnje za koje čovjek nikada ne bi posmislio da su silovanje već se to i drugačije broji. Evo šta kaže sociologinja iz Švedskog Nacionalnog vijeća za prevenciju kriminala:

"So, for instance, when a woman comes to the police and she says my husband or my fiance raped me almost every day during the last year, the police have to record each of these events, which might be more than 300 events. In many other countries it would just be one record - one victim, one type of crime, one record."

Nekoliko djevojaka poput ove nesretnice koja je prodana za 6000 EUR bez problema bi Hrvatsku uvele u kategoriju zemalja gdje se žene osjećaju najmanje sigurno kada bi statistiku vodili na ovaj način.
Ali ovako lako dobijemo statistike koje opravdavaju uvođenje najdrastičnijih sankcija protiv svih muškaraca. Zna Urlike kako se to radi.

15.11.2014. 20:54
Bocko:
A onda počneš strogo kažnjavati lažne prijave , i broj silovanja padne drastično.
15.11.2014. 21:13
još jedno muško:
Lažne prijave za mene imaju isti status kao i neprijavljena silovanja. Ni jedno ni drugo ne uzimam kao relevantan faktor. Bio bih vrlo nevjerodostojan kada bih jedno uzimao kao dokaz nečeg, a drugo ne. Ono što znamo da je u Hrvatskoj vrlo visok sindrom SAID (89%) gdje se radi o manipuliranju prilikom dobivanja skrbništva, Ovo je ustvrdila Gordana Buljan Flander prije nekoliko godina na temelju 102 obrađena slučaja na klinici gdje radi. Ali na osnovu toga neću donositi globalne zaključke o raširenosti lažne prijave za silovanje.
Veliki nesrazmjer između broja prijava za obiteljsko nasilje i donešenih presuda može se tumačiti kao lažne prijave, ali i nedostatak dokaza, traljav rad sudova.
Smatram da je sasvim dovoljno nelogičnosti u feminističkim istraživanjima da bi se trebalo s druge strane vraćati na isti način.
15.11.2014. 21:41
zlatan:
Sada smo već i rasisti, a nažalost veliki dio Hrvata to je, kao i veliki dio Evropljana. Vidim piše se da po Švedskoj siluju imigranti, kao da im je to glavno zanimanje. Moje pitanje glasi, a kako su imigranti došli u tu Švedsku? Lijepo, pozvala ih država i dala im posao. Uglavnom one prljavije poslove koje domicilni Šveđani ne žele raditi. Da će Šveđanin mesti ulice? Ulaziti u kanalizaciju i kopati po govnima? Ili Šveđanka čistiti javni WC? Ma dajte molim vas, za to služe "obojeni" imigranti. Čuo sam da Šveđani čak i nas (s područja bivše Jug.) nazivaju crnoglavci. I mi smo im "crni", a kamo ne neki iz arapskog svijeta, koji su rasno daleko bliži Evropljanima nego Afrikancima.
AGNI, znaš li da je to ime hinduskog božanstva? Agni na samskrtu znači vatra, vidimo sličnost sa slavenskim oganj=agni. Pa zaboga odakle ti podatak o 5 silovanja dnevno samo u Stocholmu? To je puta 365 dana u godini ukupno 1825 silovanja. Zaista treba biti lud u to vjerovati. Ali ja znam da mnoge žene, ali i neki muškarci nemaju osjećaj za brojke, za vrijeme i za prostor, pa me ne čudi da lupetaš takve sulude brojke.
U Delhiju koji ima oko 15 milijuna i više stan., godišnje bude oko 600 silovanja, a cijela Švedska ima oko 9 milijuna stan., znači znatno manje od samog Delhija. Vidiš li apsurd u svojoj ludosti glede tih brojki? Je li te stid kada napišeš da je svaka četvrta silovana? Na kojim si drogama, šta piješ?
JOŠ JEDNO MUŠKO, ma daj molim te kakva je to demaskulinizacija švedskih mladića? Ja sam baš lani na plaži u Makarskoj vidio jednu grupu mladih nordijaca, nisam mogao zaključiti jesu li Šveđani, Norvežani ili Danci, ali kako sam pogledao dosta švedskih filmova jezik mi je izgledao švedski. Nisam stekao dojam da su neki mekušci. Niti jedan nije bio niži od 185 i neki su bili puni mišića, pa mi je teško vjerovati da su to neke pičkice :))
15.11.2014. 22:16
zlatan:
P.S. pogreška, te nordijske mlade ljude nisam vidio lani, već prošlo ljeto odnosno ove godine.
15.11.2014. 22:19
još jedno muško:
Demaskulinizacija u kontekstu feminizma ima puno više veze s mozgom nego sa mišićima i hormonima.
16.11.2014. 00:12
zlatan:
JOŠ JEDNO MUŠKO, ja sam tip od vježbanja i kako bih rekao, cijenim kulturu tijela. Pa sam donekle pozvan za sljedeću tvrdnju. Usuprot tvome mišljenju da demaskulinizacija u kontekstu feminizma ima puno više s mozgom nego sa mišićima. Moram te razočarati, ali mozak i mišići su usko povezani, kao i hormoni.
Zato mogu potvrditi da tipovi sa tim snažnim izgrađenim tijelima imaju drugačiji tip mozga, nego neki lepršavi tipovi. Osobno iskustvo me tome uči. Ali da se razumijemo, nema to veze sa nasilnošću, već sa određenim tipom muškosti. I zaista nikada nisam vidio snažnu momčinu da ima "ženski" mozak, ali sam vidio feminizirane lepršave tipove da zaista imaju "ženski" tip mozga. Ovo da se shvati bez ikakve uvrede, samo želim biti slikovit:))
16.11.2014. 20:45
zlatan:
P.S. Ja osobno nisam taj glomazni tip, samo sam akrobatski tip i još uvijek jako gibak :))
16.11.2014. 20:46
Bocko:
Dok se Švedske feministice i njihovi kućni ljubimci mangine zabavljaju sa ovakvim predstavama, događa im se ovo:

www.youtube.com/watch?v=dlG75wb7lLw

A za one koji ne znaju da se već 20 godina u Južnoafričkoj republici odvija tihi genocid nad bijelcima, evo primjera što će se događati kad imigranti prevladaju:
guardianlv.com/2014/04/south-africa-white-genocide-escalates-international-groups-seek-solution/

www.youtube.com/watch?v=Jt7GaPlLzE0
Bijelce, naročito bijele farmere se ubija, a žene se siluju, pa nakon toga spaljuju. Nasilje sve više eskalira, i sad kad je umro mandela sprema se pravi genocid.

U 45 godina strašnog zločinačkog aparthejda ubijeno je ukupno oko 7000 crnaca, a u 20 godina demokratske vlasti ANC-a ubijeno je 70000 bijelaca, žene su sve ptijetoga i silovane, iselilo je oko pola milijuna bijelaca - a to je tek početak.

Ali napredni i demokratski osviješteni ideologijom zaslijepljeni i dalje brane imigrante i multikulti jako ih brine akcija Holahola i strašni harasment jadnih žena sa ' Have a nice day.'
16.11.2014. 21:29
zlatan:
Sramotno, šta drugo reći! Zar itko pošten može vjerovati u te sulude brojke. Da u Južnoj Africi tako stradavaju bijelci? Pa za cijelo vrijeme apatrhejda i prije aparthejda, broj žrtava među crnim Afrikancima nije se ni brojao. U vrijeme aparthejda u JAR-u se vršilo čak 90% kazni vješanjem na cijelom Svijetu, a smrtne kazna su bile svakodnevna pojava.
Uostalom, da je broj bijelih Južnoafrikanaca pobijenih u današnje doba tako velik? To je samo jedna neofašistička zavjera, kao što je i zavjera preuveličavanje broj žrtava tzv.komunizma, a umanjivanje žrtava nacifašizma.
Ne možemo tako olako lupetati sa brojkama, kao što je lupetao beha političar Haris Silajdžić. On je tvrdio da je u BiH u ratu 1992-95 izginulo 250 tisuća samo Bošnjaka, a danas znamo da je poginulih u BiH oko 95 tisuća. Ukupno je u svim ratovima na području bivše Jug.poginulo oko 120 tisuća ljudi. Kako se tu uklapa Silajdžićevo naklapanje. Uostalom gdje je nestao taj tip?
Nego ti bijelci na jugu Afrike. Odakle su oni tu? Jesu li njihovi preci došli u velikoj ljubavi ili su došli uzeti zemlju koja nije njihova? Zašto je i danas bijela elita vodeća po bogatstvu u Južnoj Africi? Iako je stasala i elita drugih skupina. Dovoljno je bilo vidjeti onog Pistoriusa kako je lagodno i bogato živio, a dovoljno je pogledati npr.satelitske snimka Capetowna, pa vidjeti luksuzne kvartove sa bazenima oko kuća.
16.11.2014. 21:53
još jedno muško:
Što se tiče demaskulinizacije odgovorim ti kad uhvatim više vremena, a što se tiče JAR-a povijest kaže da su Buri došli na praznu, nenaseljenu zemlju, a onda su crnačka plemena iz unutrašnjosti došla "vidjeti" kako to blijedolikim usjevi tako dobro uspijevaju, a njima ne. Budući da nije bilo političke korektnosti u to vrijeme ispalo je žešće sranje.
16.11.2014. 23:09
još jedno muško:
Jutros sam slušao Otvoreni radio i oni pokreću akciju "To je i tvoja stvar" u povodu Međunarodnog dana borbe protiv nasilja nad ženama. Upravo sam pregledao njihove web stranice, pročitao prvih nekoliko redova i zaključio kako ovo nije moja stvar. Zašo? Otvoreni već nakon podnaslova navodi "U zadnjih 5 godina u Hrvatskoj je od strane nasilnog partnera ubijeno 300 žena!"
Na stranicama MUP-a www.mup.hr/194355/10.aspx nalazi se slijedeće:
"Što se tiče obiteljskog nasilja, u posljednjih 6 godina Hrvatska bilježi trend značajnog smanjenja kaznenih djela ubojstava žena u obitelji (2008.: 24 ubijene žene; 2009.: 23 ubijene žene; 2010.: 18 ubijenih žena; 2011.: 12 ubijenih žena; 2012.: 12 ubijenih žena; 2013.: 11 ubijenih žena i u prvom polugodištu 2014.: 3 ubijene žene)."

Slovima i brojkom u posljednjih pet godina od strane nasilnog partnera ubiijeno je 76 (sedamdeset i šest) žena. Podržat ću, osuditi i dići glas i da je ubijena samo jedna žena u tom razdoblju na ovaj način. Manipulativne i zlonamjerne tekstove nikad. Na taj način se radi šteta prije svega pravim žrtvama. Kada budete uskoro pisali o obilježavanju tog dana na Libeli nemojte ponoviti istu grešku. Ne treba stvarne podatke množiti sa koeficijentom 5, 10 ili 20. Svakom normalnom dovoljan je podatak da je ubijeno 76 žena. Budalama ni 100.000 ionako ništa ne bi značilo.
17.11.2014. 07:49
za:
Možeš li mi objasniti ovu statistiku? Ja ne kontam.
Na stranicama MUP-a www.mup.hr/194355/10.aspx nalazi se slijedeće:
U 2013. godini........
zabilježena je 21 žrtva ženskog spola kaznenog djela ubojstva i teških ubojstava te 23 žrtve ženskog spola kaznenog djela pokušaja ubojstva i teških ubojstava.................Jedanaest oštećenih osoba su žene.
17.11.2014. 08:26
još jedno muško:
Nisam sada u mogućnosti kopati po statistikama da ti dam sasvim precizan odgovor. Radi se o tom da se sva ubojstva žena ne mogu strpati pod obiteljsko nasilje, a u nekim slučajevima počinitelj nije muškarac iako se radi o bliskoj osobi. Nedavno smo imali slučaj gdje je ubijena starica koja je ubojicu zatekla u pljački. Nekoliko mjeseci ranije susjed je ubio susjedu zbog međe. Sve te osobe idu u statistiku ubijenih, ali ne radi se o nasilju u obitelji. Čak i kada bi se svi slučajevi računali ova brojka daleko je od istine. Pretpostavljam da se radi o zlonamjernoj ili traljavoj interpretaciji brojke o 300 ubijenih žena u razdoblju od 2001-2010. Opet, radilo se i ovdje o ukupnom broju ubijenih žena bez obzira na karakter počinjenog nedjela i bez uzimanja u obzir spola počinitelja.
17.11.2014. 08:46
Bocko:
Evo, tu imamo npr. u RH stalno ponavljanje iste parole: "U zadnjih 5 (ili 10) godina u Hrvatskoj je od strane nasilnog partnera ubijeno 300 žena!"
Na stranicama MUP-a www.mup.hr/194355/10.aspx nalazi se slijedeće:
"Što se tiče obiteljskog nasilja, u posljednjih 6 godina Hrvatska bilježi trend značajnog smanjenja kaznenih djela ubojstava žena u obitelji (2008.: 24 ubijene žene; 2009.: 23 ubijene žene; 2010.: 18 ubijenih žena; 2011.: 12 ubijenih žena; 2012.: 12 ubijenih žena; 2013.: 11 ubijenih žena i u prvom polugodištu 2014.: 3 ubijene žene)."

Dakle, u zadnjih 5 godina u obiteljskom nasilju stvarno je ubijeno 76 žena.
Ali i taj podatak je zapravo svojevrsna dezinformacija.

1. Sve te žene nisu ubijene od strane muža ili vanbračnog partnera – tek njih oko 60 %. Obiteljsko nasilje po svojoj definiciji uključuje sve člamove šire obitelji i sve koji žive u kućanstvu. Mnoge žene ubijene su od strane drugih članova obitelji – čak i od strane drugih žena. Majke ubijaju kćeri, kćeri ubijaju majke i bake. Sinovi, očevi, bratići i sestrične – svi se međusobno ubijaju. Kad su u pitanju sukobi i ubistva rođaka, tu se često uopće i ne radi o klasičnom obiteljskom nasilju, nego o eskalaciji raznih imovinskih i drugih sporova, npr. oko imovine ili međe.
Dakle, sada u prosjeku tek 6-9 žena godišnje bude ubijeno od strane muža ili partnera u kategoriji koju možemo svesti pod partnersko nasilje.

2. Sustavno se prešućuje da 2-4 muškarca godišnje bude ubijeno od strane svojih žena ili partnerica.

3. Sam podatak o broju ubijenih ne govori ništa o okolnostima koje su dovele do ubistava. Radi li se o hladnokrvnom ubistvu s predumišljajem, o ubistvu na mah ili o samoobrani. Feministice nas sustavno uvjeravaju da su svi muškarci bezobzirno ubili partnerice koje su i prije stalno zlostavljali – niti slučajno se koji puta ne radi o samoobrani. Ali zato kada žena ubije muža, to je za feministice uvijek – samoobrana. Baš uvijek. Čak i ako ga je namjerno pregazila automobilom, ili izbola nožem u leđa. K vragu, čak i ako mu je sjekirom rascopala glavu dok je spavao – jer ju je navodno godinama teško zlostavljao pa je bila u takvom psihičkom stanju.
Ali, u stvarnosti, stručne analize pokazuju da žene ubijaju muževe iz potpuno istih razloga kao i muževi žene . Glavni razlozi su alkoholizam, psihičke bolesti i bezobzirna osveta.

4. ne uzima se u obzir da mnoge žene ubiju partnera osobno, nego obrlate ili zavedu nekog drugog muškarca da ubije njenog muža 'da nju zaštiti od nasilja' – stvarnog ili izmišljenog. Tako takva ubistva često i ne ulaze u statistiku obiteljskog nasilja, nego srugih ubistava.
Tu su i naručena ubistva, iz čistog koristoljublja, koja čine oba spola, iako je to kod nas statistički rijeđa pojava. Ali i takva ubistva praktično se ne pojavljuju u kategoriji obiteljskog nasilja.

5. zanimljivo, kad se u statistiku uključe i ubistva u pokušaju, žene čine ta djela (ubistvo+pokušaj ubistva) jednako često kao i muškarci.
Iako će feministice ovo glatko odbaciti kao argument, ovo je jako važno jer pokazuje učestalost najtežeg nasilja – koje je po incidenciji približno jednako za oba spola.
Kako je poznato da feministički lobby sve više vrši pritisak i na policiju i na pravosuđe da budu pristrani u pristupu obiteljskom nasilju, tako se u tim statistikama onda pojavljuje više muškaraca kao počinitelji. Ali samo zato jer se mnoge žene počinitelje za slična djela niti ne privede. A kad ih se i privede, često se ne pokrene postupak ili se isto kazneno djelo blaže tretira, npr. kao prekršaj.
Ali ubistva i pokušaji ubistva su vrlo ozbiljna kaznena djela, i tu nema popusta u istrazi i kaznenom progonu. Iako ima popusta u visini izrečenih i odsluženih kazni, ali to ne ulazi u ovu statistiku.
Dakle, i ovaj podatak ukazuje da je nasilje među partnerima uzajamno i podjednako se često događa.
17.11.2014. 09:31
Bocko:
@za
Ti podatci se odnose na sva kaznena djela ubistava i ubistava u pokušaju počinjena prema ženama.
Vidiš da se navodi da se u tek 36 % slučajeva radi o ženama koje su žrtve 'bliske osobe' - dakle oni slučajevi koji ulaze u kategoriju obiteljskog nasilja.

Feminizam stalno mulja i prenapuhava brojke kada se radi o ženama žrtvama, a muškarce u svakom pogledu ignorira kao žrtve.
17.11.2014. 09:35
Bocko:
Hajde da sada u ovu statistiku ubijenih u obiteljskom nasilju uključimo i – samoubistva !

Mnogi će odmah skočiti i reći – pa kakve to ima veze!?
Ali pročitajte analizu do kraja pa sami izvucite kakav god zaključak želite.

Evo primjera za stopu samoubistava u RH , statistika za 2009. godinu :
www.who.int/mental_health/media/croa.pdf

dob 0-14 15-24 25-34 35-44 45-54 55-64 65-74 75+

muški 3 45 44 88 132 112 87 107
žene 0 4 7 10 35 29 34 53

Ukupno imamo 618 samoubistava muškaraca, i 172 ženska samoubistva.

Sam ovaj podatak već upućuje na tešku diskriminaciju muškaraca, jer se društvo jako malo bavi problemom samubistava. A pogotovo nesrazmjerom od 3,6 : 1 u korist muškaraca.
Tu nitko ne govori o diskriminaciji i poželjnim kvotama.

Također, mogli bi se feminističkom lobbyju postaviti pitanje zašto je veliki problem 6-9 žena koje ubiju partneri, ili 20-tak žena koje godišnje budu ubijene u svim okolnostima, a nije problem 170 samoubistava koje godišnje počine žene. Da i ne govorimo o preko 600 muških samoubistava.

Proanalizirajmo sad ove podatke u vezi sa pojavnošću ubistava u obiteljskom nasilju.
Prosječna stopa samoubistava muškaraca je 3,6 puta veća nego u žena. Ali to ne vrijedi za sve dobne skupine. Iz tabele se jasno vidi da je taj omjer za starije osobe približno 2:1 u 'korist' muškaraca. Stare osobe oba spola sasvim izvjesno imaju različite probleme od mlađih – uglavnom vezane uz bolesti i starost.
Ali u kategorijama mlađih i ljudi srednjih godina, taj omjer je čak i do 11:1 u korist muškaraca. U dobi između 15 i 44 godine 'samo' 21 žena je počinila samoubistvo. Ali i taj broj je tri puta veći od broja žena koje prosječno godišnje ubiju muževi ili partneri.
U istoj dobnoj skupini, te godine je čak 177 muškaraca izvršilo samoubistvo. To je omjer od otprilike 8,5:1. Zašto se četiri puta više muškaraca u odnosu na žene ubije u mlađoj i srednjoj dobi nego u starosti?
Nije li logičan odgovor – zbog sustavne diskriminacije?

Zašto se ljudi, pogotovo mlađi – ubijaju? Zato jer su strahovito nesretni, depresivni, napušteni od društva.
Ubijaju li se ljudi u sretnim brakovima?
Ne.
Ubijaju se rastavljeni, napušteni, zlostavljani i obespravljeni. U te kategorije sigurno ulaze ljudi koji trpe obiteljsko nasilje, oni koji žive u nesretnim brakovima i oni pred koje se stalno postavljaju prevelika očekivanja koja ne mogu ispuniti – sve to zapravo stvara jednu društvenu atmosferu zlostavljanja muškaraca koja je u vezi sa brakom i obitelji sveprisutna u društvu.
Idemo pretpostaviti da samo polovina od 177 muškaraca u dobi 15 - 44 godine počini samoubistvo zbog ovih razloga. To je 88 muškaraca .
Idemo sada to pribrojiti onim muškarcima koje ubiju žene u obiteljskom nasilju – dva do četiri godišnje, neka bude 2. Tako imamo 88+2 = 90 muškaraca smrtno stradalo od poslijedica obiteljskog nasilja. Idemo jednako tako pretpostaviti i da je polovina žena koje su počinile samoubistvo u istoj dobnoj skupini , 11 od 21, to učinilo iz istih razloga kao i muškarci. Pa i to pribrojimo k onih, recimo 7 žena koje ubiju partneri, to je 11+7= 18 .
I onda saberemo rezultat za muškarce i žene kojima je obiteljsko nasilje završilo smrću:
Imamo dakle za žene 7 ubijenih od strane partnera, i 11 otjeranih od strane partnera zlostavljanjem u smrt samoubistvom - ukupno 18.
Za muškarce, ta brojka je – ukupno 90.

Dakle, kako bi bilo da kažemo da godišnje u prosjeku pet puta više muškaraca smrtno strada od obiteljskog nasilja?
17.11.2014. 16:37
za:
Sad si ti bocko krenuo manipulirati.
Ovdje u tvom razlaganju nisi ni spomenuo visoko rizične skupine a to su veterani domovinskog rata, mentalne bolesnike, ovisnike o alkoholu, drogi i kockanju koji najvećim dijelom čine počinitelje samoubojstva. Ostali razlozi su obiteljski, poslovni i financijski i bolesti.
17.11.2014. 17:55
Bocko:
A po čemu je to manipulacija?
Kao prvo, idemo uopće raspravljati zašto se nitko ozbiljno ne bavi samoubistvima kao problemom koji pogađa muškarce?

Zašto je tako?
Zato jer su muškarci 'potrošni, zato jer postoji 'empaty gap'.

Konkretno - u skupinu koju sam uzeo kao primjer samo ona treća dobna skupina 35-44 može djelomićno zahvaćati branitelje, jer je rat završio prije 19 godina.
A spomenuo sam u jednom upisu poznanika brantelja koji je bio u ratu sa mojim bratom. Ubio se ubio bombom zato jer mu je žena bila živi otrov. Ne kažem da ratne traume nisu imale uticaja, ali nemam taj dojam.

Alkohol? Zašto muški vise po birtijama?
Zato jer im doma žene stalno kokodaču, ne daju im mira.
(recimo)
Psihičke bolesti?
Pate li muškarci u toj dobi 8 puta više nego žene od psihičkih bolesti da se i više ubijaju? Ne.
I opet, da i jest tako, zašto onda radikalne feministice organiziraju nasilne prosvjede kada se o tome drže predavanja na fakultetima?

Financijski razlozi su isto povezani s obitelji....

Hajdemo ovako.
Možeš li ti zamisliti kakav je uticaj na psihu zlostavljanog oca kojem i majka i cijeli sustav prijeti da neće vidjeti svoju djecu ako ne bude plesao po njihovim notama, odrekao se muškosti i života i pretvorio se u poslušnog peseka, bijednu manginu, sjenu normalnog čovjeka...?
17.11.2014. 19:14
za:
Ne mogu nekog ozbiljno prihvatiti , ni shvatiti,kada baca proizvoljno podatke.
17.11.2014. 19:27
bibca:
@ Bocko molim te definiraj - muškost
- muški život
- normalni život muškarca
- tko je čovjek
- kako to žene kokodaču
- kako žena može biti živi otrov
- što je spolna - rodna ravnopravnost
- što je to govor mržnje
- što je to mizoginija i koji su njezini oblici












17.11.2014. 19:41
za:
Eto sada sam pročitala na stranicama Zavoda za javno zdravstvo da su pokušaji samoubojstva 2-3 puta češći kod žena, ali da su samoubojstva "uspješnija" kod muškaraca jer se koriste ubojitijim sredstvima.
Možemo li onda kod ovih pokušaja žena primijeniti istu metodu zaključivanja?
17.11.2014. 19:46
Bocko:
@za
Ne, ne možemo.

Da si malo čitala o tome, znala bi da se ne radi o istim stvarima.

Stručnjaci ipak razlikuju one koji se stvarno žele ubiti (i ti se uglavnom i ubiju) i one kojima je taj 'pokušaj ubistva' ultimativni poziv za pomoć. Veći broj ženskih 'pokušaja' ne spada u stvarne pokušaje samoubistva.
17.11.2014. 20:05
za:
Da, pročitala sam dovoljno, da zaključim, da nije svaki pokušaj samoubojstva " ultimativni poziv za pomoć".
17.11.2014. 20:22
još jedno muško:
Bocko i za, pretpostaljam da ni jedno niste eksperti za samoubojstva pa bih vas molio da se ostavite spekuliranja i prepucavanja koristeći ovu morbidnu temu.
Činjenično stanje jest da se u Hrvatskoj od 2003. do 2013. ubilo 7528 osoba. To je daleko više ljudi nego što pogine u prometu. A u svezi prometa imamo stalno nekakve edukativne akcije, upozorenja, podizanje svijesti, represivne mjere...
Kada je riječ o samoubojstvu kao da ne postoji nikakava želja ni namjera da se o tom progovori. Ja sam odškolovao dva djeteta i treće završava osnovnu školu, a nikada u školi za roditelje nije održano ni jedno predavanje s tom tematikom. Još je alarmantnije što je samoubojstvo pokušao sin mog prijatelja sa nepunih 15 godina. Jedan razgovor policije i roditelja, jedan njega i roditelja sa policijom , jednom svi zajedno u CZSS i nakon toga teče već treća godina kako se nitko nije ni interesirao što se sa tim djetetom događa.
Samoubojstvo se može predvidjeti. Postoji određeni spektar ponašanja koji sasvim jasno ukazuje na mogućnost pokušaja samoubojstva. Osobito kod tinejdžera koji na taj način žele skrenuti pažnju na svoje probleme i nezadovoljstvo. Znamo li šta o tom? Pa uglavnom ne. Moj prijatelj i njegova supruga nisu reagirali ni kada im je sin spomenuo samoubojstvo. Kao pere ga pubertet. Isto tako nisu obratili pažnju na samoozljeđivanje koje sam čak i ja primijetio. To se on valjda igrao u nekakvom grmlju pa se ogrebao. A radi se o vrlo brižnim roditeljima.
Sve se ovo moglo prilično jednostavno spriječiti kada bi postojala kampanja barem desetinu agresivna kao što su to neke aktivističke usmjerene na probleme koji su problemi više zbog preuveličavanja nego što postoje u količini većoj od statističke greške. Mislim da je o ovom neukusno slagati razne teorije, ali da bi se institucije i mnogi aktivisti trebali zacrvenjeti pred ovim to svakako stoji. Koliko se snage i energije ( a i sredstava) troši na neke sasvim beznačajne stvari dok ovo ostaje siva zona koja se najčešće mete pod otirač.
17.11.2014. 20:39
Katarina:
Ja neznam u cemu je vas problem,pa naravno da ima vise nasilja nad zenama kad ste vi muski jaci u vecini slucaja i to koristite bogme jako dobro i u proslosti i u sadasnjosti tu nema rasprave bilo nekom krivo ili ne.Nasilje nije uredu ni rijesenje i protiv sam i da se muskarac zlosavlja ali i bogme i zena.
17.11.2014. 20:40
Bocko:
@za

Gledaj, ti me optužuješ da bacam proizvoljno podatke. Ali ja zapravo ne tvrdim da se 90 muškaraca godišnje ubije zbog obiteljske situacije. Ja postavljam hipotezu, da iniciram razmatranje tog problema. Sigurno ćeš se složiti da ako u tom životnom rasponu imamo oko 180 muških samoubistava, i 20 ženskih, da je to vrlo velika razlika po spolu za ljude mlađe i srednje dobi. Složit ćeš se da je posve sigurno kod mnogih obiteljska situacija bila bitan faktor samoubistva, a kod nekog postotka isključivi razlog. Ako je oh zadnjih makar i samo 5% , to je još uvijek više muških žrtava nego što muškarci ubiju svojih partnerica.

Ali o tom problemu se jako jako malo čuje, ali o ženama žrtvama sve grmi.
17.11.2014. 20:45
još jedno muško:
Kada već spekuliramo pa spominjemo neprijavljena nasilja od strane žena, neprijavljena silovana i sl. možda je red spomenuti i neprijavljivanje nasilja od strane muškaraca. Neću reći da je opće poznato (iako sam se u to uvjerio dosta puta pa i u okviru bliskih osoba), ali postoji niz istraživanja koja pokazuju kako se muškarci ekstremno teško odlučuju prijaviti obiteljsko nasilje počinjeno od supruge. Daeko rjeđe od žena. Neki će to nazvati tipičnim patrijarhalnim ponašanjem, ali feministice neće propustiti ovu izvrsnu priliku da lamentiraju o ženama kao nesposobnim za nasilje, a muškarcima kao izrazitim nasilnicima. I još ako im statistike idu u prilog, pa to sve malo začinimo nekakvim percepcijama nasilja koje pumpaju brojke u nebesa dolazimo do one situacije o "rodno osviještenom pristupu". Praktički ni dno tave u kojoj se ocrtava muževa faca nije dovoljan dokaz da je nasilje počinjeno od strane žene. Jer ona se samo branila. Hej, pogledajte statistike. Muškarci su ultimativni nasilnici.
Nasilje koje žene najčešće čine psihičke je prirode, a istraživanja kažu da su mlađe generacije žena sasvim blizu muškarcima i po pokušajima fizičkog obračuna. I to prema vlastitom priznanju, a ne istraživanjima provedenom samo nad muškarcima koja su ionako toliko rijetka i spljuvanja od budnih čuvara političke korektnosti da se malo tko odlučje na takve poteze. Danas je važno biti politički korektan, a znanost može i pričekati.
17.11.2014. 20:54
Bocko:
Katarina,
To je mit , to da muškarci čine više nasilja,
Istraživanja već 40 godina pokazuju da je nasilje obostrano.
Štoviše, sve novija istraživanja pokazuju da su žene sve više i više nasilne.
Evo ti još jedno novije istraživanje koje daje rezultate za cijeli svijet:
www.domesticviolenceresearch.org/pages/12_page_findings.htm

Overall, 24% of individuals assaulted by a partner at least once in their lifetime (23% for females and 19.3% for males)
Higher overall rates among dating students
Higher victimization for male than female high school students
Lifetime rates higher among women than men
Past year rates somewhat higher among men
Higher rates of intimate partner violence (IPV) among younger, dating populations “highlights the need for school-based IPV prevention and intervention efforts”
Perpetration

Overall, 25.3% of individuals have perpetrated IPV
Rates of female-perpetrated violence higher than male-perpetrated (28.3% vs. 21.6%)
Wide range in perpetration rates: 1.0% to 61.6% for males; 2.4% to 68.9% for women,
Range of findings due to variety of samples and operational definitions of PV


Kao što vidiš, žene su čak i češće počinitelji nasilja.

Pročitajte si svi cijeli članak, podatci su za cijeli svijet.
Tek toliko da ne mislite da žene tuku muškarce samo na Zapadu.
17.11.2014. 21:01
zlatan:
Vidim da ovdje neki raspravljaju o samoubojstvima. Nedavno se ubio jedan moj znanac, čovjek u debelo srednjim godinama. Kako sam znao nešto o njegovom životu, mogu reći da mu je presudio nesretan obiteljski život, za koji on nije bio kriv. Tako da tvrdnja da muškarci ne mogu biti žrtve obiteljskih sranja ne stoji.
Netko gore je napisao da su ljudi iz sretnih obitelji i brakova imuni na samoubojstva. Hm, malo sutra! A šta je to sretna obitelj, molim vas obrazujte me? Svakako ne ona koja ima vanjske pokazatelje sreće. Da uvijek zajedno ručaju, idu nedjeljom na misu i slične trivijalnosti.
Eto npr., ja sam siguran da u jednoj takvoj malograđanskoj sprdačini zvanoj sretna kršćanska obitelj, u kojoj sretni roditelji očekuju da njihov sin završi faks, oženi se i tralala, tralala, dakle ako se otkrije da je sin gay, to smak njihovog svijeta.
Da je to sretna obitelj, prihvatili bi tog i takvog sina. Iskustvo me uči da upravo ljudi iz sretnih obitelji, ali malograđanskog tipa, mogu prihvatiti da im sin bude ratni zločinac ili općenito zločinac, ali ne mogu prihvatiti da im sin bude gay, pa makar bio i znanstvenik svjetskog ugleda.
26.11.2014. 15:08

Iz drugih medija

AEM