U fokusu

kratak pregled

Isus Krist kao najveća zaštita od nasilja u obitelji i ostale poruke biskupa

Isus Krist kao najveća zaštita od nasilja u obitelji i ostale poruke biskupa

Biskupima su ovogodišnje uskršnje čestitke i propovijedi bile prepune tema majčinstva (ova je godina u crkvi posvećena majci i majčinstvu) i neizostavne Istanbulske konvencije. Za sve vas koje ste odlučile odmoriti mozak i ne čitati puste vijesti ovih dana, a svejedno vas zanima kakve ideje s oltara šalje crkva, donosimo nekoliko najbitnijih poruka.

Zagrebački nadbiskup kardinal Josip Bozanić upozorio nas je tako na uskršnjoj misi na stvaranje novih poredaka. “Treba uvijek s oprezom slušati one koji obećavaju ‘raj na zemlji’, koji se predstavljaju kao donositelji novog poretka, mira, blagostanja i potpune ravnopravnosti”, rekao je. Upitao se zašto u tom svijetu nije predviđeno mjesto za Boga. Naglasio je kako iz toga svoga “raja” nerijetko sustavno progone Boga pa ne čudi što im posebno smetaju oni koji vjeruju u Boga i Isusovo uskrsnuće, koji čuvaju biblijsku sliku o čovjeku stvorenom kao muškarac i žena, koji brane ljudski život od začeća do smrti, koji se zalažu za istinsko dostojanstvo svakoga ljudskog bića, prenosi tportal.

Splitsko-makarski nadbiskup Marin Barišić još je u utorak objasnio ženama kako je Isus Krist najveća zaštita od nasilja u obitelji. Najprije je objasnio tko su i kakve su žene. “Žene gledaju srcem, vide dublje i iskrenije osjećaju ljude u potrebama, ustrajnije su u poteškoćama i zadnje se predaju i uzmiču, one su otpornije i upornije, a njihova solidarnost i pažnja dopiru dalje – zadnje gube nadu. Prije svega ovo vrijedi za žene – majke gdje dolazi do izražaja njihova ljubav i povezanost sa životom”, rekao je novinarima/kama i  dodao kako je “ženu, majku, svetinju potrebno zaštititi da ne postane dodatna žrtva poganskog, nehumanog i bezbožnog mentaliteta koji ne zna poštivati dostojanstvo žene ni majčine sebedarne ljubavi.

Osudio je ovom prilikom, naravno, nasilje prema ženama, ali i napomenuo kako “ono prikriveno nasilje u suprotnosti s ljudskom naravi muškarca i žene, jest to što nas uznemiruje i stvara podjele među nama”. “Nažalost, privremeno skriveni i prikriveni ponori u sebi kriju opasne i duboke provalije s nesagledivim posljedicama za društvo i ljudski rod, čovjeka i obitelj, za naš dom i domovinu”, objasnio je. Izbjegavajući riječ “pokornost”, koja bi možda najbolje objasnila što je zapravo htio reći, izjavio je kako žene “svojom ženstvenošću, majčinstvom, nježnošću, ustrajnošću, vjerom i ljubavlju prve izbavljaju iz tame ponora i osvjetljavaju put budućnosti našeg naroda”. “Sam Isus Krist najveća je zaštita dostojanstva žene – majke od svih mogućih oblika nasilja u braku, obitelji i društvu, kao i dostojanstva svakog muškarca – oca”, poručio je nadbiskup Barišić.

Požeški biskup Antun Škvorčević bio je nešto dvosmisleniji. Čuo je da se ljudi žale da im je dosta rasprava o Istanbulskoj konvenciji i sažeo je zbivanja vezana uz nju. “Tako su se još jedanput kod nas očitovale isključivosti, stvorena je rovovska podjela na ‘mi i oni’, koja priječi ozbiljniju raspravu o onome što je vrijedno a što sporno u Konvenciji, te uglavnom nitko nikoga pravo ne čuje. Sve to svjedoči kako ovogodišnji Uskrs slavimo u podijeljenoj Hrvatskoj. Što kršćani u toj situaciji mogu učiniti?”, upitao se. Progovorio je o kršćanskoj svijesti. “Ova svijest potiče kršćane da među ostalim uđu u dijalog i o Istanbulskoj konvenciji, te se zauzimaju za to da saborski zastupnici usvajaju dokumente i donose zakone u skladu s čovjekovim dostojanstvom i njegovim nadnaravnim pozivom, ali ne dajući im nikada pretjerano značenje, kao da naša sudbina ovisi o njima a ne o Isusu Kristu, s nama na životnom putu”, rekao je. “Promatrajući grčevitu borbu nekih crkvenih ljudi u Hrvatskoj protiv Istanbulske konvencije, mogao bi netko pomisliti kako to možda čine zbog toga što nisu uspješni u evangelizaciji te očekuju da ih država u tom pomogne svojim zakonima. No, mnoštvo je ljudi u Hrvatskoj koji svjedoče da se putem vjernosti Isusu Kristu u svakodnevnim malim i naoko beznačajnim životnim situacijama, može ljubavlju štititi ženu i obitelj od nasilja, uspješnije od bilo kojeg zakona ili Konvencije”, zaključio je.

Dubrovački biskup Mate Uzinić osvrnuo se, pak, na rastavu. “Situacija beznađa nakon Velikog petka je situacija cijelog svijeta i možemo se osobno prepoznati kad nam stvari ne idu onako kako bismo mi htjeli. Kažu da je sve više rastava, a one su posljedica tog osjećaja da je sve gotovo i da se ne može naprijed. Tu se mogu dodati mnoge društvene i crkvene situacije kao što je demografsko izumiranje i iseljavanje našeg naroda”, rekao je.

Sisački biskup Vlado Košić obratio se ženama kao majkama, kako prenosi kamenjar.com. “Evanđelisti, međutim, jednostavno opisuju ono što se dogodilo: žene su bile prvi svjedoci. To govori da Bog ne bira prema ljudskim kriterijima: prvi svjedoci Isusova rođenja su pastiri, jednostavni i ponizni ljudi; prvi svjedoci uskrsnuća jesu žene. I to je lijepo. I to je pomalo poslanje žena: mama, žena. Svjedočiti djeci, unucima, da je Isus živ, živući, da je uskrsnuo. Mame i žene, samo naprijed s tim svjedočanstvom!”, poručio im je.

I za kraj, bez Istanbulske konvencije i objašnjavanja jedine, prave, bogom dane uloge žene nije mogla proći ni propovijed u susjednoj Bosni i Hercegovini. “Uz dužno poštovanje konvencija, one neće ženama vratiti dostojanstvo, nego Bogom dana uloga. Želimo i danas vratiti to dostojanstvo žena. One su blagovijesnice Uskrslog Krista”, rekao je u uskršnjoj propovijedi u Sarajevu nadbiskup vrhbosanski Vinko Puljić