Nekoliko stotina prosvjednika i prosvjednica u nedjelju se okupilo u Sarajevu i Travniku tražeći da se muslimankama, koje su istodobno sutkinje ili tužiteljice, zajamči pravo nošenja hidžaba u sudnicama.
Odluku VSTV-a otvoreno je kritizirao i član Predsjedništva BiH Bakir Izetbegović ocijenivši da je nošenje marame privatna odluka. Po riječima članice VSTV-a, oni kojima se zakon ne sviđa mogu potaknuti njegove promjene, no ne mogu kazati kako ga jednostavno neće poštovati jer je to, smatra, uvod u anarhiju.
“Napokon se morao uvesti red u pravosuđu jer pravo na slobodu vjere ne smije dovesti u pitanje funkcioniranje pravosuđa”, istaknula je Ružica Jukić, navodeći da su sudski službenici, pa i suci, do sada sebi uzimali za pravo izostajati s posla i po dva sata s obrazloženjem kako idu na džumu (molitvu). Također navodi kako suci i tužitelji moraju vidjeti lice osobe kojoj se sudi te da imaju pravo od pokrivene žene koja se optužena tražiti da se otkrije.
“Odluka Visokog sudskog i tužiteljskog vijeća Bosne i Hercegovine (VSTV) o zabrani sucima i tužiteljima u toj zemlji da u sudnicama ističu simbole svoje vjerske pripadnosti nastojanje je da se osigura poštivanje postojećih zakona i ne znači nikakvu diskriminaciju”, naglašava Jukić.
Na prigovore kako je hidžab dio identiteta muslimanki, Jukić je odgovorila kako je i križ dio identiteta kršćanki koje bi ga trebale isticati javno pa to u sudnicama ne mogu činiti jer im to zakon ne dopušta.
Polemici o hidžabu pridružila se i ugledna bosanskohercegovačka spisateljica i orijentalistkinja Jasna Šamić, koja se u autorskom tekstu u Oslobođenju jasno očitovala protiv nametanja muslimankama obveze pokrivanja, posebice u BiH gdje su tu modu, kako kaže, donijeli ‘saudijski dukati’. Dužnost muslimanke nije mahati religioznošću, napisala je Šamić, po kojoj je raprava o hidžabu zapravo još jedno upozorenje kako je BiH na raskrižju na kojemu će se odlučiti hoće li u njoj preživjeti sekularna država.