Sa stavom

18.11.2014. 22:03:34 - Laura Bates (www.theguardian.com)

Fokus na reakcije žrtve neće riješiti problem

Prestanite kontrolirati ženske reakcije na ulično uznemiravanje

"Nitko te ne prisiljava da živiš u New Yorku."

Vjerovali ili ne, ovo je bio odgovor muškog komentatora na pitanje o uličnom uznemiravanju, koje je bilo popraćeno viralnom snimkom žene koja je bila uznemirena više od sto puta u jednom danu, samo dok je hodala ulicom. Iako taj odgovor možda zvuči smiješno izvađen iz konteksta,  takva reakcija nije neobična. Već spomenuti video je potaknuo mnoge važne razgovore, ali kako to inače bude kad je tema ulično uznemiravanje, depresivno veliki broj komentara je bio "to je samo kompliment" ili "sama je to tražila".

Jedan od voditelja američkog Fox programa smatra da "u uličnom uznemiravanju nema ništa uvredljivo", dodajući da su u pitanju komplimenti (i to u isto vrijeme kad je njegova su-voditeljica pričala o svom iskustvu, kad joj je na ulici dobačeno 'kvragu, mala, stvarno si komad žene').

Neki idu korak dalje, i tvrde da je sam feminizam kriv što se pitanje uličnog uznemiravanja žena nije riješilo.

Mnogi muški odazivi, koji uključuju i "ja bih volio da žene na ulici glasno komentiraju moje tijelo", zapravo pokazuju fundamentalan nedostatak razumijevanja samog iskustva uznemiravanja, njegove količine i prijeteće agresije. Ali od svih komentara, najviše frustriraju oni koji se fokusiraju na kritiziranje reakcija žena. Steve Santagati, koji je dao "savjet" da se žene isele iz grada ako im smeta uznemiravanje, također je podijelio još jedan komad mudrosti ženama: "Ako ti se to ne sviđa kao ženi, okreni se, reci im da zašute, zauzmi se za sebe. Ponašaj se kao snažna žena u 2014. godini".

Na to je komičarka Amanda Seales, koja se pojavila u istom segmentu CNN-a, promtno reagirala i rekla da takav savjet ne može nikako pomoći jer živimo u svijetu gdje ulično uznemiravanje eskalira u još agresivnije nasilje, čak i u fatalne napade, kada se žena pokušava oduprijeti. Poprilično je očito da se trebamo fokusirati na izvor problema, a ne na reakcije žena, reakcije koje uopće ne bi trebale biti upitne. Ipak, inzistiranje na kritiziranju i upravljanju ženskim reakcijama još uvijek je na prvom mjestu.

Čak i kada je Shoshana B. Roberts, djevojka iz viralnog videa, počela na društvenim mrežama dobivati prijetnje silovanjem, najčešći komentari su joj sugerirali da se makne s interneta i jednostavno ignorira javnu mizoginiju koju doživljava. Kontroliranje reakcija žena je najjače kad je u pitanju online uznemiravanje, sa čestim savjetima "ne hranjenja trolova" koji se odnose na žrtve. Drugi patronizirajući savjeti se odnose na brisanje Twitter profila kada im se dogode prijetnje silovanjem ili smrću. Kao da je ušutkavanje žena u mrežnim prostorima savršen način rješavanja problema.

Postoji više različitih načina kako se nositi s virtualnim i nevirtualnim uznemiravanjem. Za neke žene odmicanje od interneta može pomoći da "odmore glavu", dok je drugima uzvraćanje najbolji način da vrate kontrolu u svoje ruke (Mary Beard je "retvitala" svoje napadače, dok je Stella Creasy istima slala slike mačaka).

Neprofitna organizacija Stop Street Harassment na svojoj stranici ima listu sugestija kako odgovoriti uličnim uznemiravateljima, koje uključuju i opis njegovog ponašanja i izgleda ("Ti, u žutoj majici, prestani me dirati!"), što stavlja počinitelja, a ne žrtvu, u neugodan položaj, i otvara mogućnost da promatrači uskoče u pomoć. Za žene koje se ne osjećaju dovoljno sigurno za momentalnu reakciju, predlaže se da počinitelja prijave policiji ili njegovom poslodavcu. Mnoge žene koje su podijelile svoja iskustva na Everyday Sexism Projectu imaju pozitivan odaziv kompanija kojima su prijavile uznemiravanje jer su problem shvatili ozbiljno i riješili ga. Druge su imale vrlo kreativne načine za rješavanje problema ("Uspjela sam zaustaviti bijeli kombi pun muškaraca koji su vikali, tako da sam u usta utrpala krafnu i onda se smijala").

Ali nije uvijek sigurno ni moguće odmah reagirati; strah i šok mogu zalediti žrtvu na mjestu i poanta bi trebala biti da se one uopće ne bi trebale nositi s takvom situacijom.

Kako je to inače u mnogim situacijama, fokuiranje na reakciju onih koji su doživjeli uznemiravanje je često način da se komentatori takvih slučajeva distanciraju od problema, tako da impliciraju da je žrtva na neki način kriva za sve što se dogodilo.

Problem uličnog uznemiravanja nikad neće biti riješen ako se stalno raspravlja o tome kako žrtve reagiraju, a ne zašto se to događa. Brišu li žene profile na društvenim mrežama je totalno nevažno; prijetnje smrću su ilegalne, i oni koji prijete trebaju biti zakonski osuđeni.

Je li žena nakon uznemiravanja na ulici stala na mjestu ili produžila dalje je nevažno: uznemiravanje se uopće nije trebalo dogoditi! Jedini pristup mizoginističkom zlostavljanju je kritiziranje i osuđivanje počinitelja, te prevencija bilo kakvog uznemiravanja žena na ulicama.

Prevela i prilagodila Tena Bešlagić

Tagovi: everyday sexism project, ulično uznemiravanje, ulično zlostavljenje, žene

Vezani članci:

Facebook komentari

Prikaži stare komentare (55)

Stari komentari

Bocko:
Dakle, evo sada počinje prava kampanja mržnje.

Nakon što je glupava akcija koja je trebala prikazati kako žene, eto, sveudilj trpe 'harassment' na cesti neslavno propala u svim svijetskim, pa i domaćim medijima u komentarima čitatelja (i žena!), a sama snimka optužena da je tendenciozna ,pa čak i sa rasističkim konotacijama - evo nam odgovora iz krugova radikalnog feminizma !

PRESTANITE KONTROLIRATI ŽENSKE REAKCIJE NA ULIČNO UZNEMIRAVANJE !

A što je sa ženskim reakcijama (ili bolje reći - izostanku reakcija) na ono kad žena u javnosti tuče muškarca?


Sad se sugerira da je autorica izložena 'teroru komentara internetskih trolova'.
Kao i prije nje Anita Sarkessian.

Dakle, što se i koga tu za pravo želi kontrolirati?

LJUDSKE MISLI!
Komentatore se optužuje da su počinili Toughtcrime - zločin mišljenja iz Orwellovog romana 1984. !!!!

Zamisli, čitatelji se usuđuju misliti drugačije nego to propisuje vladajuća ideologija totalitarnog - feminizma !

Što se tiče prijetnji smrću, to je isto jedno prenapuhano bulažnjenje.
Nitko autorici nije stvarno prijetio na taj način.

Može li netko zamisliti kakav komentar će autorici uputiti oni koji su npr. proveli tjedne u zatvoru jer je neka žena pikazala prstom na njih i rekla da su ju napastovali ili štogod ?

Kad netko nkome na netu ili u stvarnosti poruči - Fuck you! - želi li uistinu seks sa tom osobom ? Ne.
Kad netko napiše - Hang yourself ! - je li to prijetnja smrću?

Osim toga, u te najgore prinjere prijetnje smrću više nitko i ne vjeruje kad su aktivisti za muška prava razotkrili sa su Aniti Sarkessian neke od tih prijetnji slali (lažne prijetnje) njeni kolege u SJW biznisu !

19.11.2014. 06:04
:
Među radikalnim feminizmom glavnu riječ vode žene koje imaju problem s vlastitom seksualnošću ili su homoseksualke pa ih iritira heteroseksualno ponašanje. Vrlo je lako opaziti da većina radikalno feminističkih akcija vezanih za spolnost u svojoj biti ne prihvaća žensku seksualnost kao važan dio svoje osobnosti. Zašto je to tako, svakako je stvar za raspravu. Ili je riječ o ozbiljnijim (socijalnim) fobijama. Većina zagovornica uličnoga "uznemiravanja" argumentira to stavom: vi muškarci ne znate kako je to, kad se osjećaš nelagodno.

Da, baš...

Svim ženama koje još nisu upoznate s tim pokretom treba otvoreno reći: RADIKALNI FEMINIZAM ZALAŽE SE ZA POTPUNI PREKID SVAKE, ALI BAŠ SVAKE SEKSUALIZIRANE KOMUNIKACIJE U SVIM RADNIM SREDINAMA I NA SVIM JAVNIM PROSTORIMA. To seže čak i do običnoga pogleda. Da, dobro ste pročitali, pogleda!!!!!!!!!

Pa me zanima, gdje je po radikalnom feminizu još uopće dopuštena spolna interakcija između muškaraca i žena????????

Naravno da možemo raspravljati o bontonu, pristojnosti, načinu komunikacije i sl.

Samo da nabrojim sumanute legislative koje je radikalni feminizam posljednjih godina uspio progurati u različita zakonodavstva:

seksualno uznemiravanje na poslu

kriminalizacija seksualnosti u odnosu podređeni - nadređeni

seks bez pristanka

da znači da

ulično uznemiravanje.
19.11.2014. 12:12
kosee:
Zašto je seksualno uznemiravanje na poslu sumanuta legislativa?
19.11.2014. 12:39
Bocko:
Kosee,
nitko normalan ne podržava nekakvo seksualno uznemiravanje, a pogotovo ne kakvo napastovanje ili ucjenjivanje seksom ili slične stvari. Ni na poslu, ni bilo gdje drufgdje.
Problem je kad se granice toga što je nekakvo uznemiravanje potpuno brišu, pa je uznemiravanje čim žena kaže da je uznemirena. A to je individualni sihički osjećaj, a ne objektivna stvarnost. To je primjena onih Holahola kriterija unutar tvrtke. Tako je -Dobar dan! ili čak i osmjeh i duži pogled - seksualno uznemiravanje.
Ili zakonska pravila oko mobbinga.
Ako žena prijavi da ju šef ili gazda 'mobira', po zakonu on mora DOKAZATI da to nije istina!
Razumiješ li kako je to sumanuto?
19.11.2014. 16:13
kosee:
Poznajem dvije žene koje su prijavile seksualno uznemiravanje na poslu i mogu ti reći da su se na sudu prilično namučile dok su stvar dokazale, a parnice traju i nakon 7 godina.
U međuvremenu su prebačene u drugi odjel ili čak promijenile posao. Jednom kad su prijava i eventualna tužba podnesene, mislim da je jasno da sudionici ne mogu ostati na istim radnim pozicijama. To je sve skupa vrlo delikatna situacija.

U mojoj firmi ako prijaviš mobing, onda ti i osoba koja ga (navodno) vrši idete na razgovor i stvar se pokušava riješiti unutar firme, najčešće tako da se tebe (dakle žrtvu) udalji s pozicije na kojoj radiš i premjesti negdje drugdje. Možeš podnijeti i privatnu tužbu, ali to, naravno, košta. Na koncu možeš dobiti odštetu no drugih sankcija u većini slučajeva nema.
20.11.2014. 09:20
Bocko:
Kad bi danas žene koje su u nekoliko desetljeća sretnog braka pričale kako su upoznale svoje muževe, dobar dio tih davnih salijetanja i upucavanja spadao bi danas u kategoriju seksualnog uznemiravanja.

Posto j naravno brojni slučajevi gdje djelatnice/ci ( i muškarci, sve više) trpe razne vrste ozbiljnog uznemiravanja i gorih stvari. Ali mislim da se sa prikazivanjem pojavnosti tih težih slučajeva ipak pretjeruje.

Ali ako s druge strane odeš tako daleko da omogućiš svakoj šuši da tuži svog poslodavca ili šefa za bilo što - potpuno lažno, ili na bazi neke nespretne rečenice - kamo ćemo doći?

Zašto bih ja kao poslodavac ikad zaposlio neku ženu ako mi čim joj bilo što prigovorim, ili smanjim plaću ili želim otpustiti jer je slaba radnica ili jednostavno mi posao ne ide - prijeti raznim prijavama ? Isto vrijedi i za muške, ali ne baš za ovai seks-harassment.

Jednostavno - neću zaposliti nikoga!
I to se sad i događa. Uz sva druga sranja , poslodavci se sad još i s tim moraju zajebavati.
A svi bi htjeli veći BDP i nova radna mjesta.
Ne ide.
20.11.2014. 10:47
:
@Kosee

Kojega je tipa bilo to spolno uznemiravanje?
22.11.2014. 10:25
Ela:
Moja je prabaka provela 60-ak godina braka koji je zapoceo silovanjem - upao joj momak u sobu nocu i eto... udala se. To je bio cest obicaj, kao i otmica djevojaka. Je li lose sto danas imamo zakone koji to smatraju neprihvatljivim?

Bocko, ne razumijem te: problem je sto sad postoji zakon koji, osim sto je namijenjen zastiti zrtava, omogucava - kao i svaki drugi zakon - da netko nekoga lazno optuzi.
I ti mozes nekoga lazno optuziti za kradju ili bilo sto. Sta treba ukinuti zakone zbog toga?

Skroz je legitimno da ti mislis sto god hoces, no treba ipak znati vise o temi. Bezbrojne su situacije gdje su zene zlostavljane ali sute, jer treba prehraniti obitelj... Ako ne vjerujes relevantnim istrazivanjima, a ima ih, mogu ti svjedociti o razgovoru s desecima zena koje trpe takve situacije. Dramaticno je puno cesce da se ovakvo nasilje ne prijavljuje nego da se lazno prijavljuje.
uopce ne znam otkud vam takva lupetanja o laznim prijavama
25.11.2014. 09:44
Ela:
Provokatore, kad kazes "Među radikalnim feminizmom glavnu riječ vode žene koje imaju problem s vlastitom seksualnošću ili su homoseksualke pa ih iritira heteroseksualno ponašanje. Vrlo je lako opaziti da većina radikalno feminističkih akcija vezanih za spolnost u svojoj biti ne prihvaća žensku seksualnost kao važan dio svoje osobnosti." to mi je skroz nejasno.
Ti si strucnjak za ljudsku seksualnost pa to znas iz istrazivanja, a tvoja zapazanja su temeljena na nekom znanju cinjenica? Ili samo lupetas bezveze?

Kazes: "RADIKALNI FEMINIZAM ZALAŽE SE ZA POTPUNI PREKID SVAKE, ALI BAŠ SVAKE SEKSUALIZIRANE KOMUNIKACIJE U SVIM RADNIM SREDINAMA I NA SVIM JAVNIM PROSTORIMA. To seže čak i do običnoga pogleda. Da, dobro ste pročitali, pogleda!!!!!!!!!"

predlazem da se upoznas s definicijom seksualnog uznemiravanja

ne radi se o pogledu samom po sebi niti o sankcioniranju seksualizirane komunikacije koja je uzajamna, zeljena i dobrodosla s obje strane
Radi se o zloupotrebi moci i polozaja, kao i NEZELJENOJ seksualiziranoj komunikaciji (najcesce je zena ta kojoj je nezeljena). Sto ti je u tome problem?

Radila sam u firmama gdje je muskim kolegama bilo normalno da mi "pridrze ledja", zagrle me ili dobace komentar vezan za moju seksualnost. To mi nije nikada odgovaralo, niti sam to trazila niti sam ikada komunicirala i odijevala se i mrvicu seksualizirano, naprotiv. Uvijek me je smetalo.
To ponasanje sigurno nije nesto sto bi bilo utuzivo niti ide u tu kategoriju. Ali govori o tome da je muskarcima potpuno normalno salijetati zenu na razne nacine i kad zeni to nije ugodno niti je trazila.
Bezbrojne zene svjedoce o istome, to je opce mjesto zenskog iskustva.

Mislite li zbilja da je to nesto na sto zena treba sutke pristati kao dio "komplimenta", "udvaranja", "muske prirode"?
Da je moje tijelo roba koju svatko tko pozeli moze i smije dotaknuti, komentirati...
Imam li ja "problem sa svojom seksualnoscu" samo zato sto mi je tvoja seksualnost nezanimljiva?

25.11.2014. 09:59
Ela:
Ispricavam se i ispravljam:

1. ovo "lupetas bezveze" sam nepristojno napisala.
Ispravak: Ili samo pises svoj subjektivni dojam?

2. muskarcima je potpuno normalno salijetati zenu
Ispravak: Mnogim/nekim muskarcima je potpuno normalno...
25.11.2014. 14:12
Bocko:
Ela, nemoj i ti pisati besmislice.

Kažeš, tvojoj prabaki je momak upao u sobu i silovao je, pa se udala?

Takvu glupavu laž može napisati amo netko tko uopće nema pojma kako se živjelo prije stotinu godina.
Prvo, ako tvoja baka nije spadala u onih manje od 1 % najbogatijih, uopće i nije imala svoju sobu. Ljudi su tada, a i do 50 godina kasnije, živjeli večinom u malim kućama, kameni ili drvenim, u kojima su živjele i po tri familije i tri generacije, često i po 15 duša. Da je tvoja baka počela vrištati, taj potencijalni silovatelj bio bi linčovan.

Danas nam glupava feministička ideologija prodaje mit o silovanjima, da danas živimo u 'Rape culture' , i da je oduvijek bilo tako.

To je potpuna suprotnost od istine.

Silovanje se nikad i nigdje u uređenim društvima nije toleriralo.
Muškarci optuženi za silovanje, pravo ili lažno, u uređenim društvima bili su oduvijek linčovani, premlaćivani, ubijeni iz osvete, ...Drugi muškarci su oduvijek takve prezirali , izopćavali i proganjali. Zakon u pravilu nema milosti prema takvima, tako da o da i lažno optuženi budu sa jednakom gorljivošću proganjani. U povijesti, zakonska kazna za silovanje često je bila smrt, kastracija ili osljepljivanje počinitelja.
Čak i od same mogućnosti da budu lažno optuženi muškarcima se grče crijeva. Lažno optužen, čak i bez ikakvih dokaza osim riječi žene, muškarac može izgubiti ugled, karijeru ili čak biti napadan iz tobožnje osvete. Od svih lažnih optužbi muškarac se najviše boji upravo optužbe za silovanje.
Kad neku ženu napadne potencijalni silovatelj i ona počne vristati - 'silovanje!'-, svi muškarci u blizini će priskočiti i braniti ženu.

Lažne statistike

Feminizam nam sustavno podvaljuje brojku od 2% lažnih prijava za silovanje. Taj mit vuče korijene iz neke knjige iz 70-tih godina, u kojoj se autorica pozvala na neke anonimne izvore iz policije.
U stvarnosti, postotak lažnih prijava za silovanje je između 50% i 95%.
26.11.2014. 13:12
još jedno muško :
Ono što jedino možemo sa sigurnošću tvrditi jest da su neki muškarci silovatelji i da neke žene lažno prijavljuju silovanje. To je jedino što je bitno znati prilikom postupanja u ovakvim slučajevima. Dalje se moramo osloniti na policiju i pravosuđe ma koliko god oni bili nesavršeni. Međutim feminizam je i tu zakuhao gadnu kašu forsirajući tezu da je svaka optužba silovanje dok se ne dokaže suprotno. Da ne spominjem njihovu percepciju neprijavljenih silovanja. Osim klevete mislim da je to jedino kazneno djelo gdje će se morati dokazivati nevinost. Ja to mogu razumjeti-feministice zastupaju svoju stranu svim sredstvima sviđalo se to nama ili ne. Ali ono što nikako ne mogu provariti je to da se takav način borbe naziva borbom protiv diskriminacije ili borbom za ljudska prava te da se to pokušava ugraditi u pravosudni sustav. Ovo su borbe za privilegije i povlašteni položaj samo jednog spola i zaista se nijedna žena ne treba čuditi što iz dana u dan raste broj muškaraca koji se tome protive i što se pojavljuju studije i "studije" koje govore sasvim suprotno od onog što tvrde feministkinje. Na žalost po prave žrtve (bilo silovane, bilo lažno optužene) obje strane pri tom koriste podjednako neuvjerljive argumente.
26.11.2014. 14:02
reasilvija:
Bocko,
nisi nikad ništa čuo o praksi koja seže od biblijskih vremena do dvadesetog stoljeća, a u nekim dijelovima svijeta i danas, kako se problem silovanja najčešće rješavao udajom žrtve za silovatelja? To je bila uobičajena praksa. Gdje ti živiš i o čemu ti pričaš? Btw. valjda ti znaš bolje što se dogodilo Elinoj baki, nego što bi ona mogla znati. A znaš šta je još strašno u tvom komentaru: to što se ta žena (baka) cijeli život nosila s tim što joj se dogodilo, a na kraju se nađe netko nepozvan, nepoznat, netko bez veze (kao ti), tko će hladno i s visine ustvrditi da joj se to zapravo nije dogodilo, i da je vjerojatno krivo skužila (što je silovatelj htio reći) ili da je to izmislila (kako bi ocrnila tog muškarca, valjda).
Jel ti nezamislivo da se žena uda za svog silovatelja? Jel je? A ako ti nešto ne možeš zamisliti, onda je to sigurno i nemoguće. Da ne bi ispalo da ti nešto ne možeš.
I još nešto: sprdati se s nečijom traumom (nema veze što to ne radiš žrtvi u lice), praviti budalu od žrtve, to je čisti sadizam.
26.11.2014. 14:21
još jedno muško:
Reasilvija,
sve više je izgledno kako će na kraju balade najveće žrtve patrijarhata biti normalni i pošteni muškarci, a najveće žrtve feminizma normalne i poštene žene :)
26.11.2014. 14:30
Bocko:
Reasilvija,
hajde još jednom, ali pažljivo, pročitaj moj prethodni post.
Bez ideoloških predrasuda da su svi muškarci patrijarhalne svinje.

Ja sam stavio naglasak da je potpuno besmislena tvrdnja da joj je momak 'upao noću u sobu i silovao'.
U ono vrijeme u kućicama od 30 kvadrata živjelo je po petnaestoro ljudi - u toj sobici ih je bilo pet-šest bar.
A da je samo zavrištala , bilo bi svega.

Već sam spomenuo da pišem knjigu, o feminističkim mitovima, pa ponešto ima i o ovoj temi.
Danas taj barbarski običaj da se žena mora udati za svog silovatelja postoji još u nekoim djelovima Ugande, Sudana i sličnim vukojebinama. U Afganistanu će npr. uredno skratiti silovatelja za glavu ako siluje 12-godišnju djevojčicu, i nitko ju neće 'ubiti iz časti', kako je nedavno digla paniku neka feministička aktivistica iz Afganistana da dobije još malo novaca .

Običaj silovanja pa ženidbe zapravo potiče iz vremena kad su se u pohodima skupljali robovi, mitovi o tome su i iz ranog Rima , običaj se zadržao za širenja islama...

Uglavnom, na Zapadu je to već stotine godina puno kompleksnije. Sigurno je bilo svega - i pravih silovanja gdje bi onda cura bila prisiljena na brak.
Ali većinom se radilo o tome da su se mladi oduvijek seksali, a cura kad bi zatrudnila bilo je - ženi me ili ću reć da si mi učinio silu... Kao i danas , muški se uvijek smatrao za sve kriv, cura je uvijek drago i milo nevinašce.
Ali jednostavno dečki nisu noću upadali curama kroz prozor i silovali, to je bullshit story.

To je isto kao i mit o pravilu palca.
26.11.2014. 14:56
:
@Bocko

Pravilo palca?

Misliš na gladijatorske igre?
26.11.2014. 18:00
Bocko:
Ne. Mit o 'pravilu palca je feministička izmišljotina da je nekad u anglosaksonskom pravu bilo definirano da se žene smije tući šibom/štapom 'ne debljim od palca''.

U stvarnosti, ne samo da takav zakon nije postojao, nego su zakoni u pravilu zabranjivali tući žene. Kazne su bile čak i javno šibanje - muškaraca.

www.debunker.com/texts/ruleofthumb.html

www.youtube.com/watch?v=PbIHaF5y450

canlaw.com/rights/thumbrul.htm

Baš je strašan bio taj mitski feminstički patrijarhat!
26.11.2014. 19:24
:
A-ha! To. Ne znam zašto sam zabrazdio na palac gore-dolje u rimskim arenama. Hahaha...

26.11.2014. 20:25
:
@Ela

Što te zanima? Moje kompetencije o ljudskoj psihi...

...ili da ti citiram točne odredbe zakona o spolnom uznemiravanju?
26.11.2014. 20:37
reasilvija:
bocko,
u ONO VRIJEME (recimo pred Drugi svjetski rat) je u tim kućicama živjelo puno ljudi u Hercegovini i drugim pasivnim krajevima. U to isto vrijeme je u slavonskim selima na puno više kvadrata živjelo malo ljudi, pa je bilo normalno da cura ima svoju sobu za spavanje (te se sobe zimi nisu grijale, pa su stvarno služile samo za spavanje), pregledava hrpu odjeće koja joj se prema običajima kupovala po točno određenom pravilu (što sve treba imati novo za koju nedjelju u godini), brojala svoje dukate i eventualno računala na svoja jutra zemlje (tal). Da ne bi ispalo da govorim samo na temelju priča svoje bake i njene ekipe, o tome je tridesetih godina provedena opsežna studija koju je predvodio i objedinio Rudolf Bičanić, koji je sa svojim suradnicima nekoliko godina obilazio sve hrvatske krajeve te opisao stambene, radne, financijske i druge prilike u kojima su živjeli obični ljudi. O tome govore i mnogi povijesni i etnološki znanstveni radovi. To da cura u Hrvatskoj prije rata ima svoju sobu, to je tebi nezamislivo. To da je društvo forsiralo da se silovane cure udaju za svoje silovatelje (jer tko bi se drugi oženio za takvu curu), i to ti je nezamislivo. Ali zato ti je organizirana krađa punih kondoma i valjda s tim spojena potpomognuta oplodnja žene koja baš u tom trenutku ovulira i super brza reakcija hrvatskih sudova za alimentaciono guljenje očeva u RH sasvim očita i prihvatljiva. Samo što to nitko ne proučava.
26.11.2014. 21:07
Ela:
@Provokator
Napisala sam sto me zanima. Pitanja imaju znak upitnika na kraju.

Iako se s tobom u gotovo svemu ne slazem i tvoj komunikacijski stil mi ne odgovara, ti tu i tamo pokazujes proplamsaje racionalnog razmisljanja i pokusaja argumentiranja, pa jos uvijek polazem nade u tebe. Mozda grijesim, no ponekad mi se ucini da zelis cuti i razumjeti.

S drugim logoreicnim pripadnikom tvoje struje je unaprijed jasno da je svaki pokusaj dijaloga posve uzaludan. Jer njemu je do monologa.
27.11.2014. 00:45
Ela:
Da, i inace je kao fenomen jako zanimljiva ova macisticka dijareja ovdje.

Meni je zbilja fascinantno kako nekoliko likova, izviruci odnekud iz bespuca virtualne zbiljnosti, navuce sve nas da se uopce s njima raspravljamo o stvarima toliko temeljnima da je suludo. Mnogi komentari su zbilja gadljivi u svom potpunom nedostatku elementarnog ljudskog suosjecanja.

I zanimljiva je ta motivacija za produkciju toliko teksta, osebujan samouvid, nedostatna socijalna percepcija i stosta jos...

Pokusavam zamisliti nekoliko bijelaca koji grupi crnaca okupljenih oko borbe za ravnopravnost i samoosnazivanje govore da kenjaju bezveze i da kakva diskriminacija kad postoji zakon da su ravnopravni, te im svakodnevno dolaze objasnjavati da je greska zapravo u njima sto su se pozeljeli osloboditi ropstva.
Da je Martin Luther King obican luzer i zavidan sto nije bijele puti.
Te da ako bijelci jos vise zamrze crnce a KKK podivlja to su krivi crnci. Jer su prvi poceli mrziti bijelce.
Koji su uvijek lijepo tretirali svoje robove, sve drugo je notorna laz.
A u Jasenovcu je bio ljetnikovac i izvodila se Mala Floramye.
27.11.2014. 01:00
Bocko:
Reasilvija

Ljudska povijest prepuna je mitova, a u zadnje vrijeme izrazito se forsiraju feministički mitovi.
Ti feministički mitovi o sveprisutnoj diskriminaciji žena u povijesti poznati kao Mit o Patrijarhatu imaju za cilj upravo ušutkati muškarce kroz nametanje krivnje.
Problem je što feminizam danas u tome toliko pretjeruje da je to izggubilo svaki dodir sa realnom poviješću.
Sustavno se naglašava ono što je bilo nepovoljno za žene, i čak se potpuno izmišljaju stvari poput 'pravila palca', ili mita o tome da žene nigdje nisu imale pravo glasa prije 1919.
Pritom se potpuno ignorira da su muškarci često bili i puno gore diskriminirani, jer su uređena društva oduvijek štitila žene. Ne uvijek na način kakav bi danas smatrali ravnopravnošću, ali kad usporediš ukupna prava i povlastice i obaveze prosječnog muškarca i žene, vidjet ćeš da su zapravo muškarci gotovo uvijek imali manje prava i više obaveza.

Razni bićanići zapisivali su takve mitove i običaje, a zapravo bez stvarnog istraživanja koje bi dokazalo što jest istina.

Ali sada su na sve strane prisutne takve analize, i stotine sajtova na netu je posvećeno otkrivanju istine ;

www.google.hr/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=unknown%20history%20of%20misandry

I pokušaj shvatiti da muškarci mlađe generacije jednostavno više neće prihvaćati te gluposti i nametanje krivnje.

Ili ćemo svi zajedno tražiti što je istina, ili će se društvo toliko otuđiti da će muškarci i žene imati svak svoju istinu.
A takvo društvo će propasti.

Feministice su to započele, a jedino žene to mogu prekinuti.
27.11.2014. 07:24
Bocko:
Ela,

Već sam više puta napisao da ne reagiram na pokušaje ponižavanja i posramljivanja.


Nisam došao ovdje vrijeđati nikoga, nego DA SE POKUŠA USPOSTAVITI DIJALOG koji jako fali danas u društvu !

Pišem ISTINU , iznosim svoje stavove i činjenice i tumačim ih na svoj način. Nekad jesam malo provokativan, ali to je sa namjerom da dobijem kakvu kvalitetnu sugovornicu koja će znati argumentima braniti teze feminizma.

O nekim tumačenjima se može RASPRAVLJATI , i pozivam na raspravu!
Ali ne pristajem na negiranje činjenica ili na iracionalno ideološki obojano tumačenje činjenica!

Nemam se namjeru nikome se dodvoravati.
Ako se nekome istina ne sviđa, neka ne sudjeluje u raspravi.


A vi možete prihvatiti pruženu priliku ili je odbiti.

Generacija mog sina bojim se više vam neće dati takvu priliku ako ovako nastavite.
27.11.2014. 07:37
još jedno muško:
A ti svoje komentare nazivaš raspravljanjem? Ono, cura se navukla na raspravu pa sada argumentima tipa " raspravljamo o stvarima toliko temeljnima da je suludo". Ja sam u nekim svojim komentarima uz druge članke jednostavnom matematikom pokušao isprovocirati raspravu o tome kako pojedine "temeljne stvari" nikako ne drže vodu. Još čekam da me se demantira.
A kad smo kod crnaca i bijelaca za Ferguson si, pretpostavljam, čula. Ali sigurno nisi čula da je crni policajac samo dva dana nakon što je ubijen Michael Brown ubio bijelca Dillon Taylora koji nije ni opljačkao trgovinu, ni napao policajca. Na svoju nesreću u ušima je imao slušalice pa nije čuo što policajac koji mu je došao s leđa govori www.youtube.com/watch?v=o1UjKqzVDCw
Kada je slučaj, usprkos pokušaja prikrivanja, došao u javnost učinilo se sve kako se ne bi doznala boja kože policajca. Politička korektnost kaže da je to samo bitno ako bijelac upuca crnca.

Ela, ti stvarno vjeruješ da bijelci i muškarci trebaju vječno gorjeti u vatrama pakla zbog nečeg što je davno učinjeno i nema veze sa današnjim generacijama?
Kad smo kod Jasenovca mogu ti samo poručiti-nemoj. Ovakva retorika je za nekog tko se sa feminističkim metodama sreo prije nekoliko dana pa se možda i postidi. Ali ovdje ti to neće upaliti. Što se tiče ljudi koje istinski zanima ravnopravnost spolova pored ovakvog tvog komentiranja komentari nekih od nas su sasvim suvišni. Mislim da ti sama najbolje pokazuješ kakvu to feministkinje "ravnopravnost" zastupaju. Malo si pogledaj postove od kosee i reasilvije. To već liči na raspravu sa ljudima s kojima se ne slažeš.
27.11.2014. 08:11
još jedno muško:
PS
Gornji komentar upućen je Eli.
27.11.2014. 08:13
za:
@Bocko,
Tvoja ISTINA, niječe bilo kakvu diskriminaciju od povjesti pa do današnjeg doba. Priznali smo da postoje žene koje koriste zakonske odredbe te nadmudruju sustav, pritom šteteći stvarnim žrtvama, priznali smo da postoje diskriminatorne zakonske odredbe koje štete muškarcima.Bile smo dovoljno realne da istaknemo da i u nama ženama postoji problem, ali nijekati apsolutno svaku agresiju, silovanje, ponižavanje i ino od strane muškaraca dokazuje koliko je ta tvoja ISTINA realna.
Pritom pozivaš na raspravljanje, a očito je da se RASPRAVLJATI s tobom ne da.Kako misliš uspostaviti dialog? Da je i samo jedna žrtva bilo kakve agresije prisutna, sasvim je dovoljna da se o njoj raspravlja.
27.11.2014. 08:17
Bocko:
Ela,
vidim da si se dotakla prava crnaca i ropstva. A nije izašla niti tema o događajima u Fergusonu, pa da malo i o tome napišem.

Ropstvo u USA je jedna sramotna epizoda američke povijesti, to je van svake sumnje.
Ali stavimo to u povijesni kontekst.
Ropstvo je započelo u Africi. Niti jedan rob koji je došao u Ameriku nije bio slobodan čovjek, nego su ga prije porobili drugi crnci i arapski lovci robova.
U to vrijeme, u Europi je bilo prisutno kmetstvo, a život kmetova nije se bitno razlikovao od robova. Bijeli radnici na sjeveru USa u to vrijeme od jutra do sutra radili su u tvornicama bezomzirnih magnata kapitalista, i živjeli sa familijama u slamovima - u mnogo gorim uvjetima zapravo nego crni robovi na Jugu. Da , bili su 'slobodni' - ali kuda su mogli otići?

U američkom građanskom ratu poginulo je u vojsci Sjevera 350000 bijelih vojnika, a 250000 ih je ostalo trajno osakaćeno (ne računam Južnjake)
Jesu li američki crnci ikad i igdje podigli spomenik tim ljudima koji su dali svoje živote da ih izbave ropstva?
Nisu.
(ne bih ulazio u finese povujesnih okolnosti, samo dajem blic-prikaz iz drugog ugla!)

A o nemirima u Fergusonu:

Kako je sve počelo?
Mediji sustavno zapravo lažu, stvaraju sliku o bijelom policajcu koji je bezobzirno ubio crnog teenagera.

A istina je: to je bio bezobzirni huligan od 120 kila koji je netom prije opljačkao trgovinu (postoji nimak kamere). Policajac ga je pokušao privesti, na što ga je huligan napao, udarao šakama u lice (masnice na licu) i pokušao mu oteti pištolj. Nakon opetovanog upozorenja i hrvanja sa 40 kila težim huliganom, policajac je pucao.

I za toga huligana se dva puta digla huliganska banda cijelog grada, krenula paliti i razbijati i pljačkati trgovij svojih susjeda.

A vidite ovo:
www.wtsp.com/news/article/318215/8/Danielle-Maudsley-woman-tased-by-FHP-Trooper-Daniel-Cole-may-not-live-much-longer
Bijeli policajac taserom je pogodio lisicama vezanu 13 godišnju bijelu djevojku koja je doživjela moždanu smrt i umrla.
Prosvjedi?
Ništa.

A vidite ovo:
www.youtube.com/watch?v=o1UjKqzVDCw

CRNI POLICAJC UBIO PUCANJEM U LEĐA BIJELOG DEČKA!
Taj ga nije čuo jer je imao slušalice na ušima!
Nakon što ga je dva puta upucao, policajac mu je stavio lisice! Dok je dečko umirao od iskrvarenja.

Policajac je oslobođen!!!!
www.huffingtonpost.com/2014/10/01/dillon-taylor-shooting-justified_n_5912976.html

Jesu li bijele horde spalile pola grada ? Nisu.

Gdje je tu rasizam?

Da , rasizam postoji.
Prema BIJELIMA!
27.11.2014. 08:53
Bocko:
@za

A daj mi sada navedi gdje sam ja tio IKADA negirao nasilje muškaraca prema ženama, ikada i igdje - u povijesti ili sadašnjosti???
Daj jedan jedini primjer!

Povijest je puna nasilja, zločina i najgorih diskriminacija. Ali to su ljudi radili drugim ljudima, u svim kombinacijama!


Ja stalno govorim da je nasilje obostrano, i upućujem na nepobitne znanstvene studije koje tako kažu.
Znanstvene, kužiš.
Treba ih ponoviti?
Evo spisak 280 istraživanja::

www.csulb.edu/~mfiebert/assault.htm

Ili evo još jedan pregled raznih istraživanja :
domesticviolenceresearch.org/

Nećeš od mene nikada čuti riječ opravdanja za pravog bezobzirnog nasilnika. Ili za bezobzirnu svinju koja vrijeđa žene. Nisa jednom reagirao protiv takvih.

Ali čim vidim da je sukob obostran, ne pristajem da se samo muškarca tretira kao nasilnika!


Upravo pomažem jednom ocu koji prolazi kalvariju.
Žena, tast i punica su psiho - slučajevi.
Sustavno su ga zlostavljali, emocionalno, i materijalno ucjenjivali. Ima i snimke toga na mobitelu. Kad je pokušao to pokazati policiji, bacili su mu mobitel u glavu. U CZSS mu ni riječi nisu vjerovali, nego šuruju sa psiho - mamom.
Kad je zatražio rastavu, žena je organizirala da ga svi članovi njene obitelji lažno optuže za nasilje. Policija ga je izmaltretirala i prijetila mu.
Slijedeći dan tast je njega i kćer (18 mjeseci) ispred trgovine pred svjedocima napao i udarao štapom doh je on tijelom zaklanjao kćer.
Sve je prijavio policiji, ali dreakcije nije bilo.
Slijedeći dan psiho žena ga je prijavila za seksualno zlostavljanje kćeri.
Slučaj SAID jasan kao sunce (sexual allegation in divorce - lažno optuživanje oca za seksualno nasilje u postupku razvoda) . Ali oca optužuju, odvajaju od kćeri i daju je majci i njenoj psiho - familiji.
U međuvremenu Unutarnja kontrola policije provodi istragu protiv dvoje djelatnika te postaje - S.V. i D.B. - jer su ženu instruirali kako da podnese lažne prijave protiv oca!
Na sve to, on i dalje dobiva prijetnje iz CZSS i od načelnika postaje kao da je kriminalac.

I ako misliš da je ovaj slučaj iznimka. niti slučajno nije!
Godišnje desetine , čak i stotine očeva u RH prolaze ovakvo maltretiranje!
Razina maltretiranja samo ovisi o tome kada će odustati od skrbništva za djecu.

Da ovaj otac nije stupio samnom u kontakt, tko zna što bi bilo - bio bi samo još jedan nasilnik u famoznoj domaćoj falsificiranoj statistici!

U stvari, već to i jest - te lažne prijave uredno će biti u statistici za slijedeću godinu, sa stotinama drugih takvih!

27.11.2014. 09:27
Ela:
Nezgodno je ovo.

Pokusas raspravljati kulturno i argumentirano, "objasne" ti da znaju bolje od tebe i odvedu raspravu u rukavac.

Pokusas postaviti pitanja koja bi mogla dovesti do minimuma zajednickog slaganja - nema odgovora i nema koristi.

Pokusas iznijeti primjere iz zivota, tvog ili tudjeg - kazu ti da lazes.

Pokusas ignorirati, sto je vjerojatno najsmislenije - nastavljaju bez ikakve opozicije, sto je stetno.

Pokusas uzvratiti docirajucom i uvredljivom retorikom - optuze te da nisi korektna i da tako govoris jer nemas argumente.

Odustanes i kazes da se nema smisla raspravljati - reci ce da odlazis jer si nadjacana "argumentacijom".

Voljela bih moci shvatiti sto je u glavi nekih od vas. Ja ovakve ljude ne srecem uzivo.

Pratim vec neko vrijeme i vidim da ovo eskalira. Mislim da bi bilo higijenski onemoguciti komentiranje, barem nekima.
27.11.2014. 09:56
reasilvija:
Bocko,
još jedan dodatak za pozadinu tvog istraživanja: kmetstvo i kmet su vrlo široki pojmovi. Bilo je kmetova koji su živjeli jadno i obespravljeno kao robovi, a u isto to vrijeme je bilo kmetova koji su živjeli kao gospoda, imali svoje sluge i znatan imetak, što govori ne samo o njihovim mogućnostima, već i o pravima. Ove činjenice nisu prikazivane u obrazovnom sustavu bivše SFRJ, već se o kmetstvu i feudalizmu govorilo prilično generalizirano, u skladu s potrebama vladajuće ideologije. Ali hoću reći da su u to vrijeme, po svemu sudeći, socijalni odnosi unutar ne-vladajućih slojeva bili proporcijalni ovim današnjima, bilo je onih koji su imali i koji su mogli, a bilo je i onih koji nisu imali i nisu mogli, onda su se zvali kmetovi, a danas nije više ni bitno kako se zovemo.
27.11.2014. 10:08
Bocko:
@Ela

Tako je!
Oduzmi ljudima pravo da govore!

Oduzmi pravo ovome ocu gkojeg sam opisao u prethodnom postu, i tisučama poput njega! I ja sam imao sličnih iskustava, ne tako drastičnih.

Ubijte komunikaciju!

To se već u svijetu radi. Sada su JW 'ratnice' poput one Anite Sarkessian postale komesari na društvenim mrežama, nakon što su se izblamirale u #ganersgate aferi.
S jedne strane imat ćemo zabranu slobodnog govora, čak i "policiju misli" na mrežama, a s druge strane časopisi i izdanja Huffington post, Slate , Time i desetine drugih sve više pišu o muškim problemima.

Želite zabraniti da se ljudi izjašnjavaju, da govore što ih muči?

Kada su takve zabrane riješile probleme u totalitarnim režimima?
Nikada.
Prorivnici će samo postati radikalniji.

Možete vi tu meni i 'Provokatoru' i 'muškom' i drugima zabraniti da pišemo, da iznosimo probleme.

Ali ti problemi neće nestati!

Ti kažeš - ja ne vidim takve muškarce oko sebe!
Ali, jesi li pokušala uistinu razgovarati s njima o tome?
Nisi.
A i da pokušaš, mnogi neće o tome razgovarati, jednostavno - muškarci su takvi . Šute i trpe.
A i znaju da bi bili odmah iloženi ponižavanju.

Da, to je ISTINA.


Možete vi nas izbaciti, ali sajtovi na kojima se govori o muškim pravima rastu kao gljive poslije kiše. Na Wikipediji nisu dozvolili objektivno pisati o borbi za muška prava. poslijediaca - stvorena je Wikimannia .
Kad bude slijedeći puta Wikipedia skupljala novac za svoj opstanak, što će biti?

Kad slijedeći puta Libela bude tražila novac - što će biti?


A na kraju - pogledajte što se oko vas događa.
Radikalni islamisti iz europskih velegradova odlaze se boriti za
ISIL.
Sada su osnovali državu i u Libiji, i šire se. Derna je nova Al Raqa.
Erdogan objašnjava "gdje je ženama mjesto". Švedska tone pod valom izbjeglica koji se ne aimliraju.

Sutra ćete tražiti podršku i zaštitu od istih onih muškaraca kojima ste zabranile da govore?
Neće ići.

Reci mi,
koji argument bi ti dala mom sinu da ne pređe na Islam? I svima iz njegove generacije?
Diskriminiran u svakom segmentu života, a ne smije o tome govoriti?
Ne mora postati radikal ISIL-a, dovoljno da prihvati turski način života.
27.11.2014. 10:36
Bocko:
@reasilvija

Mogli bi mi sada tu raspravljati recimo o tome da je kmetstvo praktično nestalo u Zapadnoj Europi desetljećima prije nego u istočnoj.

Upravo to je dobar primjer koliko je sve u povijesti relativno.

Jesi li znala npr. da je u doba neposredno prije građanskog rata Sjever Jug, na Jugu bilo ne samo na stotine tisuća 'slobodnih' crnaca, nego je oko 4000 tih crnaca imalo vlastite robove!

Da, četiri tisuće crnaca, slobodnih građanna SAD , bili su robovlasnici!

Ali o tome ljudi općenito nemaju pojma - toliki je stereotip.
27.11.2014. 10:46
za:
@Bocko
Hajmo polako, koji je razlog američkog građanskog rata? Zasigurno nije isti sjevera i juga. Za sjevernjake je glavni razlog ulaska u rat bio očuvanje Unije, a ne ukidanje ropstva. Za južnjake je glavni razlog ulaska u rat bio odcjepljenje. Razlog tog odcjepljenja je sačuvanje ropstva.
Ti ljudi koje ti spominješ dali su živote kako bi sačuvali Uniju. Rat su započeli južnjaci.
Problem je u tome što ti stalno daješ blic-prikaz iz drugog ugla.
27.11.2014. 10:47
Bocko:
@za

Zato sam i naglasio da je to jedan blitz - radikalan recimo- pogled s druge strane.
Razlozi za rat su bili višestruki i kompleksni - čak u osnovi sukoba oko robova bio je sukob koncepta ljudskih prava i 'vlasništva' - robovi su bili 'imovima'. Čak je predlagano da se to riješi tako da vlada robovlasnicima 'isplati' robove.
Većina južnjaka bili su bijeli, avečina njih nije imala robove niti su se borii za očuvanje robovlasništva,.
A na strani Juga borili su se čak i crni dobrovoljci .

Ali , činjenica je da su na kraju bijeli vojnici sjevera svojim žrtvama dali sloboru robovima. To je činjenica. Jesu li im crni zahvalili? Podigli spomenij?
Nisu.


Sada se SVIM bjelcima nameće teret krivnje za robovlasništvo , iako 95 % njih uopće i nije imalo roba, a većina koji su i imali to je bio koji kućni sluga - razumiješ? Čak i potomcima onih bijelaca čiji su pretci bili poginuli za njihovu slobodu, a zaboravlja se crne robovlasnike i malobrojne crnce koji su se čak i borili na strani Juga!

To je isti koncept kao i nametanje krivnje za izmišljeni patrijarhat muškarcima - da su tlačili žene! Neki jesu, A večina je branila žene. Stotine milijuna muškaraca kroz povijest poginulo je braneći svoje obitelji!

A feminizam danas pljuje na sve te muškarce jednako!!!
27.11.2014. 11:24
za:
A što su radili kolonijalisti? Pa nije rasizam samo crno-bijeli odnos.
I da, mi bijelci nosimo veliki teret nasilja prema drugim rasama, ali mnogi ni danas ne osjećaju krivnju.
27.11.2014. 11:32
za:
Imam prijateljicu koja se udala za crnca i živi u Americi, te s njim ima dvoje djece. Prošle godine bila je ovdje na moru te mi pričala o sveprisutnom rasizmu, te uvredama na javnim mjestima, ali najviše ju je pogodilo to što je ovdje kod nas nazivana crnačka kurva.
27.11.2014. 11:41
još jedno muško:
Uopće ne sumnjam da se ovdje pripremaju promjene vezane za komentiranje. Modus operandi današnjih ljevičarskih snaga uglavnom se svodi na:
-pokušaj posaramiti
-ako ne upali ovo gore onda ignoriraj
-ako se nastavi dalje prijeti tužbama za govor mržnje i sl.
-zabrani
Svi smo mi savršeno sposobni argumentirano raspravljati sa istomišljenicima. Sa onim koji misli drugačije uglavnom imamo probleme. Moje stav je da ne moramo raspravljati sa onim ljudima koji nam idu na živce i smatramo ih ekstremima. Ali ne vidim ništa loše u tome da ih saslušamo i da ih pustimo da govore. Jer ako ovdje neki ljudi demantiraju stvari koje su "toliko temeljne da je suludo" ja bi ih sa velikim guštom pustio da to rade i pokažu ljudima sumanutost svojih ideja. Shvati to kao besplatnu uslugu. Ne moraš više objašnjavati zašto je feminizam potreban već ljudima pokažeš te tekstove.
Ali problem je kada te "temeljne stvari" nisu dovoljno duboke i samo je malo zemlje navučeno okolo kako bi se stvorio privid da se radi o čvrstim temeljima koji sežu dovoljno u dubinu da ih ništa ne može uzdrmati. E u tom slučaju sasvim je legitimno razmišljati zabranama i pokušajima onemogućavanja sugovornika. Naravno, zna to imati teže posljedice po onog koji zabranjuje nego onog kome se zabranjuje, ali to je rizik koji morate prihvatiti.
Osobno bih uživao raspravljajući sa protivnicima koje lako mogu uništiti argumentima. Zato poručujem-you go girl. Ovdje imate priliku potpuno raskrinkati patrijarhat i mizoginiste. Ne bih rekao da je to do sada bilo previše uvjerljivo.
27.11.2014. 11:42
reasilvija:
e, @za,
jel i partizanski potomci nose teret krivnje za ono što su napravili našim djedovima i bakama i mamama i tatama (dobro, mojim i mojih prijatelja i rodbine - poznata su mi imena, dostupni su mi i dokumenti, nije tralala - krivi su)?
Ja mislim da jesu. I da se mi u RH ne bismo trebali baviti kolonijalnom nego partizanskom krivnjom, koja je isto bila izraz velikosrpske politike kojoj smo mi bili kao neka kolonija.
Toliko o teretu krivnje, kao što vidite, sve je vrlo jednostavno, i sve o čemu i na ovom portalu govorimo se zapravo može svesti na ustaše i partizane. To nije crno-bijeli odnos nego crno-crveni odnos.
27.11.2014. 11:48
još jedno muško:
@reasilvija
Pa zar se upravo tim ne bavi Documenta-suočavanjem sa zločinima prošlosti. Zar se time ne bavi Oliver Frljić, Zoran Pusić i mnogi drugi?
27.11.2014. 12:00
reasilvija:
@još jedno muško,
ne znam ti odgovoriti čime se oni bave, nisam gledala ni taj film, slobodno me uputi.
27.11.2014. 12:07
još jedno muško:
Documenta je sasvim pristojno financirana nevladina udruga koj ase bavi suočavanjem Hrvata sa zločinima iz prošlosti. Frljić je intendant riječkog HNK koj radi isto, ali kroz umjetnost. kako ne bi ispalo da sam subjektivan možda bi bilo dobro da sama progooglaš na koji to način oni rade. Mali hint www.youtube.com/watch?v=q9axcAinFbY
27.11.2014. 12:13
za:
Teret krivnje moraju nositi svi oni koji podržavaju zločine koji su počinjeni prema bilo komu i čemu. Kako u svijetu tako i kod nas. Potomci nisu krivi za djela svojih predaka ali bi trebali javno osuditi te zločine i ograditi se od njih.
27.11.2014. 14:13
Bocko:
@za
vidiš kako imaš dvojake kriterije.
Ovdje sama lijepo kažeš da potomci nisu krivi za zločine.
Ali par postova iznad kažeš da bijela rasa nosi 'teret' nasilja prema drugim rasama.

Meni se već istinski zgadio taj rasizam bjelih radikalnih ljevičara prema - bijeloj rasi!
Da, bijeli radikalni ljevičari, kojih je feminizam perjanica, zapravo su rasisti prema svojoj rasi.

Posvuda - u filmovima, povijesnim prikazima, u udžbenicima našoj rasi se pripisuju strašna nedjela, ali samo našoj rasi. Čak i u krimi-filmu je uglavnom glavni negativac neki bijeli rasist. Pa dokle?

Bijela rasa i zapadna civilizacija je dala više od 90% izuma i znanstvenika koji su stvorii današnji svijet, kulturu i civilizirane odnose među narodima.
Mi bi se trebali ponositi svojom rasom, i učiti djecu da se ponose!
A mi učimo našu djecu da se toga stide!
Da , bijela rasa su bili i kolonizatori, i činili su ti naši pretci i strašne zločine. Ali činili su ih i drugi, i čine ih i danas, - pa nikom ništa! To se gura pod tepih, a krivnja bijelaca se stalno napuhava!

Evo pogledajte ovaj filmić o zločinima u USA:
www.youtube.com/watch?v=1jBMM7C7IEE

Apsurd je tim veći što i feministice sustavno šire mržnju protiv 'povlaštenog bijelog muškarca zapadne civilizacije'.
Pa to je upravo onaj koji je ženama , svim ženama na svijetu zapravo - dao ravnopravnost!
I sada ga želite uništiti, poniziti, obespraviti?
Znate li što slijedi nakon toga?

27.11.2014. 14:55
za:
@bocko, hajde sada dobro pročitaj ono što sam napisala.
27.11.2014. 15:10
reasilvija:
bocko,
molim te, nemoj reći da je netko nama "dao ravnopravnost". Kao prvo, jer je to netočno, ravnopravnost je krvavo zarađena. Kao drugo, ako je netko nama "dao ravnopravnost", to ga automatski uzdiže na status bogova (tj. Boga) koji dijeli pravdu po svijetu i odlučuje kome će se nešto dati, a kome ne. Ako pogledaš ključne događaje u povijesti (npr. zašto je Lincoln dao slobodu robovima), vidjet ćeš da nema tu nikakvog davanja i poklanjanja, već samo interesa koji se znaju poklopiti.
27.11.2014. 16:40
Bocko:
@reasilvija
Ako su se feministice "krvavo" izborile za svoja prava, daj mi , molim te, nabroji te sve silne bitke i te krvave ratove u kojima su se žene ,npr. krvavo izborile za pravo glasa. Koliko je u tim ratovima bilo žrtava.
I molio bih da se u raspravi zadržimo na Zapadnoj civilizaciji, i recimo - pravu glasa kao nekom evidentnom pokazatelju ravnopravnosti.
29.11.2014. 07:13
još jedno muško:
Uistinu je ta sama borba prošla bez krvi i žrtava. Npr. U Engleskoj su čak u zatvoru hranili sufražetkinje koje su podmetale požare i manje eksplozivne naprave. Pa kad nisu htjele jesti pokušali su ih na silu nahraniti, a kada ni to nije upalilo pustili bi ih doma.
Međutim žene itekako imaju zasluge jer su uspješno zauzele radna mjesta muškaraca otišlih na front i tako držale neophodnu proizvodnju. Istakle su se i u njezi ranjenika. Dakle zasluge na osnovu kojih su dobile prava svakako i nepobitno postoje. Može se reći u prenesenom značenju da su krvavo radile za pravo glasa i da su ga zaslužile , ali da je netko stradao u direktnoj vezi sa borbom za prava glasa to ne bi išlo.
Možda bi nam netko mogao kratko prikazati povijest borbe za pravo glasa na ovim prostorima.
Mišljenja sam da su žene svoje pravo glasa porpuno zaslužile. Ali pravo glasa je nešto što ni muškarci nisu dobili automatizmim već za zasluge koje su najčešće bili pokidani udovi i gubitak života u ratovima koje su vodili visoki staleži. Kroz povijest pravo glasa i mogućnost odlučivanja je najčešće bila privilegija onih imućnih, a tek u 19. stoljeću dobijaju ga i neku muškarci koji su niže na društvenoj ljestvici.
29.11.2014. 09:15
još jedno muško:
Ispričavam se zbog ponovljenih komentara. Nije bilo hotimično i molim administratira/icu da izbriše duplikate.
29.11.2014. 12:47
reasilvija:
bocko i još jedno muško, vidim da nikad ništa niste krvavo zaradili, i da nemate pojma šta bi to uopće značilo; ovaj razgovor je očito baba šumom a deda drumom, pa vas pozdravljam.
30.11.2014. 18:56
još jedno muško:
Reasilvija, nemoj tako. "Krvavo zarađena" podrazumjeva da su u toj borbi padale žrtve. Npr. samostalnost Hrvatske je krvavo zarađena.
Slobodno navedi gdje su to muškarci prolili krv žena koje su tražile jednakost u krugu zapadne civilizacije. Odmah ću se ispričati i biti sretan što sam nešto naučio.
Ja na sreću nikada nisam morao ništa krvavo zaraditi. Neke stvari zaradio sam uz izniman trud, ali reći ljudima, koji su za stvari poput samostalne Hrvatske, dali ruke, noge, svoje živote ili su izgubili najmilije, kako sam ja nešta krvavo zaradio bilo bi nekorektno.
Žene svoja prava jesu zaslužile, ali tu nije padala krv kao posljedica same borbe za ta prava. Nakon svega što se dogodilo zadnjih 25 godina ne bi trebalo samo tako proglašavati nešto krvavim. Barem zbog pijeteta prema onim koji su zaista prolijevali krv zbog sasvim jasnog cilja.
30.11.2014. 19:50
Sebo:
još jedno muško ideš mi na živce. Zašto u rukavicama prema onim koji uopće nemaju obzira prema muškarcima? Mogu to one podnijeti.
Reasilvija je u pravu. Krvavo je to izboreno, ali ne krvlju sufražetkinja i feministica.
Prvo su sufražetkinje gurnule maloljetne dječake na front kroz akciju White feathers. Na stotine tisuća ih je mobilizirano i na desetke tisuća ubijeno i ranjeno.
Istakle su se i suradnjom sa drugim valom KKK tamo dvadesetih godina prošlog stoljeća. Ovaj put žrtve nisu bili samo muškarci već crnci oba spola. To je tabu tema koja se ne uči na rodnim fakultetima i nije politički korektna.
Krvavo je to izboreno samo ne njihovom krvlju. Dosta tog krivotvorenja povijesti. Prvo idemo počistiti u svom dvorištu. Muškarci imaju putra na glavi, ali nisu ni feministice nevinašca. Sangerove, eugenike, marksizma i ostalih zala se još nismo dotakli. Kako vi budete muškarcima pripisivali često nezasluženu krivicu tako će se i ovakve stvari sve češče čuti.
01.12.2014. 07:35
još jedno muško:
@Sebo
Ti radi po svom, a ja ću po svom. Imam dugi staž druženja sa feminizmom i to ne zato jer sam to ja tako htio.
Kao posljedica rasprave sa feministicama i feministima mislim da sam našao najbolji način kako ljudima "približiti" feminizam.
Koliko je god moguće pokušavam ne načimati teme koje si ti gore naveo. Na taj način radi se distrakcija na nebitne stvari. Sam feminizam ima toliko logičkih, matematičkih, povijesnih, statističkih i drugih grešaka da je sasvim dovoljno samo ukazivati na njih. Taj način se pokazao najbolji u razotrkrivanju njihovih igrica. Najsvježiji promjer je akcija "Otvorenog radija". Kolegama sa posla sam ukazao na netočne tvrdnje na kojima se temelji dobar dio kampanje. Svi od reda odustali su od davanja podrške takvom načinu borbe protiv nasilja iako ih je nekoliko bilo spremno putem interneta poduprijeti akciju. Nasilje nitko pri zdravoj pameti ne podržava, ali ni ovakav način borbe. Neki ljudi potaknuti igrama velikih brojki na čas zaborave da imaju sinove, unuke, braću, nećake... Kada im se ukaže da ovakav način feminističke borbe u isti koš baca nasilnike i njima drage muške osobe ipak razmisle i vide da sve ovo skupa ipak nije korektan način borbe protiv nasilja.
02.12.2014. 08:57
Žurnalista:
Neslužbeno doznajem da je korisnik "još jedno muško" brkata feministica srednjih godina i ljubiteljica mačaka.
02.12.2014. 14:08
još jedno muško:
Od feminističkog poimanja realnosti jedino me više oduševljava njihov smisao za humor.
02.12.2014. 15:12

Stup srama

Iz drugih medija

AEM