Naučila sam prljavu malu tajnu na Biblijskom koledžu: lakše je dokazati postojanje jednoroga koristeći Bibliju, negoli utvrditi da je fetus formirana osoba. Zapravo, u Bibliji je toliko teško pronaći argumente protiv pobačaja da većina Evangelista to desetljećima nije niti pokušavala. Umjesto toga, njihovi čelnici su šutjeli o tom pitanju ili govorili svojim sljedbenicima da je pobačaj dio većeg feminističkog plana uništenja obitelji. U ovaj članak uključili smo poveznice na sve napise o fetusima koji postoje u Bibliji.
{slika}
Postoji pet vjerskih vođa koji tvrde da su izabrani od Boga za određenu ulogu ili da su razvili odnos s božanskim prije svog rođenja: Ivan Krstitelj, apostol Pavao, Jeremija, Samson i kralj David. Također, Biblija sadrži i četiri odlomka poezije u kojima je Bog opisan kako ulazi u ženinu maternicu kako bi napravio ili formirao fetus pletući ga ili zgrušavajući ga poput sira. Naposljetku, postoji jedan jedini zakon koji se odnosi na slučajnu ozljedu ili smrti fetusa. Taj zakon itekako dovodi u pitanje tvrdnju da Biblija podržava osobnost fetusa. Dio je nevjerojatno sveobuhvatnog zakonika drevnog izraelskog naroda sadržanog u prvih pet knjiga Biblije. Ovi zakoni pokrivaju ama baš svaki aspekt života u društvu, od propisa za upravljanje ljudskim otpadom do kazni za izbijanje zuba robu. Ipak ovaj zakonik, koji je bolno jasan po pitanjima seksa i razmnožavanja, navodi samo jednu vrlo specifičnu situaciju u kojoj bi zakon trebao intervenirati kod ozljeda ili smrti fetusa, i to ukoliko žena pobaci jer ju je slučajno udario bijesni muškarac koji nije njezin suprug.
{slika}
Zakon koji se tiče ozljede ili smrti fetusa zahtjeva od muškarca koji je slučajno udario ženu da plati odštetu koju odredi sud, i to ukoliko ne postoji trajna ozljeda. Međutim, ukoliko se “nestašluci” nastave, zakon nalaže da nasilni muškarac odgovara društvu. Ako ste pročitali odlomak u starijim prijevodima Biblije, posve je jasno da se fetus ovdje ne tretira kao osoba. Ako bi trudna žena umrla od udarca, muškarac koji joj je slučajno naudio plaćao bi svojim životom. Ista se kazna izricala za ubojstvo bilo koje osobe, uključujući roba. Međutim, kazna za sam pobačaj, odnosno smrt fetusa, bila je plaćanje odštete koju odredi sud.
Od uspona pokreta protiv pobačaja, noviji prijevodi i tumačenja Biblije pokušali su napraviti zbrku ili čak preokrenuti smisao izvornika. Ali čak i u tom slučaju, navedeni odlomak predviđa ekstremnu kaznu samo za jednu vrlo specifičnu vrstu ozljede ili smrti fetusa. Ako je osoba namjerno izazvala pobačaj, ili ako je pobačaj izazvan slučajno u bilo kojoj situaciji osim u tučnjavi, zakon se nije uplitao. Da u izraelskom zakoniku fetus ima status osobe, njegovo bi se usmrćivanje u bilo kakvim okolnostima tretiralo kao ubojstvo.
{slika}
U konačnici, fetus u Bibliji spominje nekoliko pjesničkih odlomaka koji opisuju kako su ljudi stvoreni, nekoliko muškaraca koji tvrde da su imali prenatalni odnos s božanskim, i zakon koji propisuje kaznu za slučajnu ozljedu trudnice tijekom svađe. Obzirom na tako oskudne dokaze, morate se zapitati kako je uopće moguće da se kršćanska desnica toliko fiksirala na taj detalj, i kako to da većina kršćana ne razumije da Biblija ne sadrži zapovijedi protiv pobačaja ili bilo kakvih naznaka da bi društvo moralo zaštiti svako oplođeno jajašce.
Prevela i prilagodila: Ana Marković