Vijesti

21.05.2010. 10:44:01 - Hana (crolportal.com)

Do kada će se u "Otvoreno" pozivati osobe koje šire stereotipe i predrasude?

Homofobija u "Otvorenom"-otvorena homofobija

Ladislav Ilčić

Ladislav Ilčić (Foto: Krešimir Kovač/MojPortal.hr)

Hrvatski odgojno obrazovni i antihomofobni spot 'Fuck you' prikazan je u četvrtak navečer konačno i na nacionalnoj televiziji. Dogodilo se to u 'Otvorenom' Hloverke Novak Srzić, posvećenom ustavnim promjenama kojim bi se ustavna jednakost jamčila i osobama istospolne orijentacije. Tako se - s tri dana zakašnjenja - i javna televizija uključila u proslavu Svjetskog dana borbe protiv homofobije. Dugine boje branili su šefica Kontre Sanja Juras i capo di Zagreb Pride Franko Dota, a suprostavili su im se (s uobičajenom crno-crveno-bijelom zastavom u zraku) GROZD-ovac Ladislav Iličić i (s križem u ruci) raspop-kolumnist 'Glasa Slavonije' Ivica Šola.

SDP je politički nositelj ustavne inicijative i u njihovo ime govorio je Šime Lučin. HDZ nije htio gostovati u emisiji u kojoj se govori o pravima pedera i to je i dalje jedina tema koja kod vladajućih ubija želju za gostovanjem u Otvorenom.

Šola i Iličić bili su zaduženi za perfidnu destrukciju igre, i to tako da su u priču o našim ustavnim pravima silovito pokušavali ubaciti i obvezni naputak o istospolnim brakovima/obiteljima (Iličić i Šola) ili političku trgovinu ozakonjenu 'amandmanom Hercegovce za homoseksualce' SDP-a i HDZ-a (Šola).

Dota je, međutim, spretno i promptno reagirao optuživši ih za diverziju emisije, Juras je u dva-tri navrata uspjela razgovor vratiti na ustavne promjene. Ali su podbacili kad je Ladislav Iličić kvazistatističkim podacima krenuo objašnjavati zašto osobe istospolne orijentacije nisu 'sposobne' za brak to jest zašto im ne treba dati to pravo.

'Statistika pokazuje da njihove veze traju godinu i pol. To su znanstveni podaci. Statistika govori da 75 posto njih za života imaju 100 partnera ili više(?!)'. Na tu apsurdnu, neprimjerenu i za temu rasprave irelevantnu, ali i opasnu izjavu izostalo je, nažalost, zdravorazumsko pitanje što je/tko je izvor tih podataka, tim više što je upravo Iličić poznat po tome što u emisije s takvim temama redovito dolazi naoružan buntom papira s kojih čita takve 'statistike', odnosno izmanipulirane podatke koji sa 'znanošću' veze nemaju. Već viđeno.

U ovom kontekstu valja spomenuti i njegovo cendranje da 'ne može doći do riječi' jer je 'on sâm, a njih je troje', pritom zaboravivši svoju 'hrabrost' iz 2008. kad je situacija bila obrnuta, s Juras na jednoj i njih trojicom na drugoj strani.

Aktivisti su se ipak oštro suprostavili uplitanju brakova u ustavne promjene koje će osigurati jednaka prava osobama istospolne orijentacije, jer je kroz gotovo čitavu emisiju Iličić pokušavao progurati tezu o ugroženosti institucije braka, pa je čak u više navrata drsko sugerirao kako 'Iskorak i Kontra zagovaraju tezu da brak izumire' i općenito o mogućnosti legalizacije istospolnih zajednica govorio kao o nuklearnoj prijetnji. Ali nije homofob, kaže on za sebe.

Za ostale neistine, posebice o Građanskoj inicijativi "Potpisujem deklaraciju" i svemu što se oko nje u prosincu 2008. događalo , ni nemamo dovoljno prostora.

Jako su se dobro nosili sa Šolom koji je, kao i u drugim gostovanjima, uporno pokušavao diskreditirati sugovornike kad bi mu ponestalo argumenata - ako ih je uopće i imao. To izgleda tako da počne vikati dok govori i nakon svake rečenice ponavlja da je sugovornica/sugovornik agresivna/agresivan, a da ga pri tome prozvani pristojno nisu ni pokušali prekinuti, a kamo li da su bili, kako kaže Šola, agresivni.

Homofobni kolumnist išao je toliko daleko u obrani 'katoličkog stava' da je ustvrdio kako gejevima i lezbijkama uopće nije do braka i obitelji, jer takva prava, kaže raspop, traže samo da bi se još više rugali tim institucijama i Crkvi.

Zaključak? Predstavnici LGBTIQ udruga na HTV-u i dalje ne mogu biti ugošćeni, a da im domaćini za glavno jelo ne serviraju Šole i Iličiće, ali ni oni više nisu male bebe.
Juras je dobila na oštrini i jasnoći, a Dota je sazrio pa jedva čekamo novu priliku u kojoj će imati mogućnost zagovarati naša temeljna ljudska prava.

Tagovi: hloverka novak srzić, homofobija, htv, ivica šola, ladislav ilčić, otvoreno, sanja juras, šime lučin, spot fuck you, ustavne promjene

Vezani članci:

Facebook komentari

Prikaži stare komentare (10)

Stari komentari

:
ne kuzim ovo zasto ce poizvati suprotno misljenje -- ne slazem se s Ilcicem po apsolutno nicemu tip je potpuno nelogican u svome zakljucivanju i zatucan po tome sto to ne moze niti pokusava shvatiti kao gresku ...

ali citava stvar rasprave o necemu je da imas suprotno misljenje - ako bi svi u emisiji bili za istu stvar onda nemas raspravu i emisija kao takva postaje bespredmetna ...

Ilcic je bio standardno poremecen s takvim besmislicama da to nije normalno za slusanje ikome s iole kritickim nacinom razmisljana -- tipa provala o promiskuitetu s cime je sam rekao, ako bi se uzelo to za kriterij, da bi se i heteroseksualcima koji su promiskuitetni trebalo odstraniti dio prava jer nisu u skladu s onim sto drzava promovira ... kreten

u tom i je cijela poanta ako je tvoja opozicija bazirana na besmislicama onda je i bolje da se pokazuju i tako i svoju glupost

druga stvar što ga ni onaj neodgojeni Šola (stvarno konstantno svima upadati u riječ je sramota i samo je ispao kao što sam rekao neodgojen i antipatican do kraja) koji se stalno ponavljao neovisno o tome što je tko rekao -- uopce nije komentirao i protuargumentirao pola toga izrečenog nego verglao po istome ...

sve u svemu emisija je ispala sranje i zbog jedne i zbog druge strane -- strana za nije ni pokusala pobiti niti jedan "argument" opozicije nego je samo gurala svoje neovisno o icemu ...

umjesto npr. da se pitalo Ilcica a to je recimo mene zanimalo iako sam heteroseksualni muskarac -- da da argumente zbog cega bi se time sto je legaliziran istospolni brak omalovazio brak kao institucija - sto bi se konkretno dogodilo klasicnim brakovima i koja prava ili išta bi se u njima izgubilo -- to bi bilo zanimljivo pitanje a i vidjelo bi se na da apsolutno argumenti za takvo sto ne postoje ...

promasena prilika...
21.05.2010. 15:00
Ivana:
Tako je Latz, nitko nije pitao tu dvojicu čega se zapravo tolko boje.
21.05.2010. 15:06
jk:
ni sola ni ilcic nisu osobe s kojima se moze suvislo komunicirati, oni imaju svoje, sola da je ovo politicka trgovina sdp-a, ilcic trabunja o teorijama urote i homoseksualnoj ugrozi braka kao takvog. i sto god im rekli sugovornici oni autisticno drve po svome...
da ne govorim da je to sve garnirano takvim stereotipima, predrasudama, da ne kazem mrznjom i bolesnim strahom...
mislim da bi netko htv-u trebao ozbiljno razmisliti kakvim se sve likovima daje javni prostor. zenama je prakticki pristup u otvoreno zatvoren, al ovakvih pacijenata brate ko u prici!
21.05.2010. 15:27
gost:
zašto se boje? moja teza je sljedeća. ukoliko RH prizna prava gey osobama Crkva više ne bude financirala GROZD jer nisu uspjeli u svom naumu. a za Šolu neznam, možda i njega financiraju. na stranu financije, za zastupanje takvih teza moraš imati deficit intelekta i emocija.
21.05.2010. 17:38
GoGo:
Ja sam gay osoba.. i ta emisija je promašena.. neznam koliko je tko upućen ali većina gay/bisex muškaraca je vrlo napredna u svojim poslovima i kvalitetnom životu jer mi nemamo žene i djecu i nemoramo se za to brinuti.. hay brak bi po meni trebalo uvesti da mi koji smo godinama s svojim partnerom možemo na svoj način to zajedništvo ovjekovječiti.. i one statistike su besmislica.. u gay društvima se krećem i ima nas jako puno.. dosta ih ima u hdz-u i sdp-u na visokim pozicijama jer su vrlo uspješni ljudi.. - nemojte misliti da omalovažavam heteroseksualnu orjentaciju ali mi imamo prednost u napretku što kod nas nema brige za djecu, i krvavi rad.. ta stvar nam je olakšana.. i da ja želim brak s svojim partnerom - želim
22.05.2010. 17:11
Muž:
Ja sam heteroseksualan, u braku već 12 godina i imam 3 djece. Brak sam po sebi je glupa izmišljotina i nema puno smisla, a brak bez djece pogotovo. Budući da homoseksualne osobe, zbog prirode stvari, ne mogu imati djecu, stvarno ne razumijem zašto se vi homoseksualci borite za nešto tako glupo kao što je papir da ste u braku. Ako se volite, volite se. i to je to. Prestanite maltretirati ljude sa glupim temama.
23.05.2010. 11:47
XX:
Pa dosta si onda jadan jer si u braku zbog djece. Nisam znala da je to preduvjet za reprodukciju, nas su učili drugačije. Nego, jel se zabavljaš malo sa strane?
23.05.2010. 15:19
jk:
@muž
nitko se ne bori "za nešto tako glupo kao što je papir da ste u braku". brak kao takav pruza neslucene mogucnosti :) supruznicima, od materijalnih tipa nasljedjivanje to onih hm malo manje materijalnih tipa kad neko zavrsi u bolnici pa lijecnici kazu da u sok sobu moze samo rodbina...
ako je nesto tako omoguceno heteroseksualnim parovima, ne vidim razlog zasto se i homoseksualnim osobama ne bi bilo omoguceno isto.
to jest pitanje ljudskih prava, a ljudska prava definitivno nisu glupa tema. sto se maltretiranja ljudi tice, mislim da su kojekakve zute kronike tipa ko se operiro, ozenio/razveo, transferiro u koji klub daleko veza ugroza po mentalno stanje nacije od trazenja jednakih prava za sve.
eto
23.05.2010. 16:39
netko:
Bog je stvorio brak. Brak je zajednica između muža i žene.
Koji dio tu nije jasan?
To bi trebalo biti jasno kao 2+2...
Pokušavate biti nešto što niste...to zaista nema smisla. Nemojte sebe lagati...

Oprostite mi, molim vas, svi po redu, ali da nije bilo vašeg oca i majke i braka između njih, ne bi bilo ni vas. A vi, usuditi ću se reći, ste toliko sebični pa ne želite nekome drugome podariti život, dati mu priliku da dođe na ovaj svijet, kao što su to uradili vaši roditelji s vama. Sebični ste jer živite samo za sebe, zadovoljavate samo svoje potrebe. Brak je žrtva, oni su se žrtvovali RADI VAS, DA POSTOJITE!
Život ima smisla samo kad ga živimo za druge. Onaj tko ga živi samo za sebe ne može nikada biti istinski sretan kao onaj tko ga daruje drugome. Na djecu možete gledati kao na brigu, ali ta briga nije ništa naspram radosti koje donesu na ovaj svijet. Dajte samo malo pozornije, bez ikakvi predrasuda, pokušajte pogledati u dječje oči, u tu nevinost!

Pretpostavljam, ispravite me ako je pogrešno, da većina vas ne vjeruje Bogu, niti ide u crkvu niti se moli niti vas to briga?
Zašto vas je onda briga za brak kojega je Bog stvorio?

Ako stvarno mislite da je to što radite prirodno...pogledajte malo oko sebe, na prirodu koja je djelo Božjih ruku...recite mi gdje ste vidjeli da se muška i muška životinja pari?
Pari se nešto što je suprotno, ne isto. U tome nema budućnosti. Treba misliti i na budućnost.

Vi imate pravo raditi što hoćete, griješite koliko hoćete (spolno općenje van braka je grijeh, bez obzira na činjenicu da to ne prihvaćate, ne morate vjerovati da je vatra vruća, ali će vas opeći), nemojte misliti da vas osuđujem! Ali nije uredu da drugima nalažete što da rade...
Svatko ima pravo na svoje mišljenje. Živite svoj život i nosite svoj križ (nemogućnost posjeta u bolnicu i dr.), jer ste ga sami sebi navukli. Svako uživanje grijeha ima posljedice. Podnošenje posljedica = nošenje svoga križa.

Oprostite mi na iskrenosti i nemojte se ljutiti. To mi stvarno nije u cilju... Na ovu predugačku poruku ne morate ništa napisati...odgovore ću vjerojatno zaboraviti pogledati.
Hvala vam što me razumijete ili ne, i oprostite na smetnji.

Bez obzira što mislili o njemu...BOG NAS SVE VOLI PODJEDNAKO i daje nam šansu za obraćenje!
Bog vas blagoslovio!! :)
22.12.2011. 00:14
Čovjek:
@ netko

Homoseksualnost je prisutna i u biljnom i u životinjskom svijetu, i uopće u znanju koje čovjek ima o početku evolucije. Homoseksualnost se također spominje i u Bibliji, a u istoj ne postoji ništa što nije djelo Boga. Također bi, kao ''2 + 2'', trebalo biti jasno da se ovdje radi o ljudskim pravima i ni o čemu drugome. Homoseksualne osobe nikoga ne maltretiraju, nikoga ne sile ni na što, niti ikome nameću bilo kakav vid ponašanja. Meni je muka već od ovih tema jer ne razumijem kako je moguća takva barijera u ljudskom umu da jednakog sebi naziva bolesnim, te ga pozivajući se na Crkvu i Boga gađa kamenjem na splitskoj rivi? To je Bog o kojem govorite? Ovdje se može postaviti puno pitanja, znate, recimo ''Kako to da svećenici, koji nemaju obitelji, koji seksualnost nisu iskusili ni u kojem obliku (kako govore), i koji na kraju krajeva nemaju ni približnu ideju kako je to voljeti ženu, kako je to nastojati učiniti nekoga sretnim samo onime što imaš, rukama, nastojati time graditi svu budućnost koja će se ticati vaše djece, mogu govoriti o tome što je brak, obitelj, moralnost i ino? Kako? Nije li iskustvo majka znanja?'', onda recimo ovo što spominjete o braku i žrtvi o tome da bi postojao netko drugi. Svećenici su također imaju roditelje, koji su se žrtvovali za njih, zašto oni ne čine isto? Mislim, upravo što kažete, svatko ima pravo na svoje mišljenje, a Nietzsche kaže da je ta mogućnost upravo ona koja trajno narušava misao i ideju koja vrijedi. Hetero, homo, bi, ..., su orijentacije koje postoje tokom cijele evolucije, među svim zajednicama, i iako ćete odbiti vjerovati u ono znanstveno dokazano i vidljivo, to je tako. I recimo pitanje o Bogu. Nadam se da ne vrijeđam jer nije mi namjera. Ako je Bog nespoznatljiv i samo se treba prepustiti vjerovanju, i ako je istom Bog Ljubav, znači li to da čovjek u biti ne zna voljeti već je to prosto vjerovanje u nešto nedokazivo? Naravno, Ljubav ne stane u teoriju, ona je iskustvo na svim razinama postojanja kada se dogodi i čovjek jednostavno zna da je o njoj riječ, no kako onda Bog stane u teoriju, zapovijedi i slično? Iskreno mislim da je današnja religija uvrnuta i da djeluje na principu zastrašivanja mase, kroz razna proročanstva i Božje kazne zbog ovoga ili onoga. Ne, to nije Bog jer ne možete reći da je milostiv i opisivati ga superlativima a onda reći da će za kaznu pobiti ne znam koliko ljudi zbog grijeha, koje je, usput, Isus Krist okajao na križu. Vjernici svoje vjerovanje, najčešće, tumače i 'argumentiraju ovisno o okolnostima i sugovorniku, jedino što ostaje jednakog intenziteta je tvrdoglavost i nemogućnost ravnopravnog dijaloga. Nisam protiv Crkve i religije, nikako, no vjerujem da cijelo društvo mora ispitati temelje i krov svog djelovanja. ovo je stoljeće koje se poziva na demokraciju i jednakost, no samo na tome ostaje, na pozivu. Crkva koja vodi svijet, svidjelo se to ikome ili ne, je prva koja bi ta dva pojma iz teorije i naklapanja trebala upriličiti u djelo na globalnoj razini, bez obzira o kojoj religiji bila riječ (što je još jedna meni nevjerojatna činjenica, da religija ne priznaje religiju????).

Eto toliko, s poštovanjem i nadom da će ovaj dijalog biti miran i u skladu sa ''svatko ima pravo na mišljenje''.
22.12.2011. 01:44

Stup srama

Iz drugih medija

AEM