U fokusu

Neafirmirana umjetnička scena u Splitu

Okupljene pod imenom NUS (neafirmirana umjetnička scena), pet splitskih studentica pokrenulo je manifestaciju koja je na tjedan dana u Split dovela preko 100 radova izlagača iz Italije, Francuske, Slovenije, Rumunjske, Bosne i Hercegovine, Srbije, Mađarske, Češke, Crne Gore, Makedonije i Hrvatske. Sedmodnevna izložba oživjela je prostor Akvarija na Bačvicama, a četverodnevni popratni program ponudio je Splićanima zabavu i edukaciju na više lokacija.

Neafirmirana umjetnička scena u Splitu

Okupljene pod imenom NUS (neafirmirana umjetnička scena), pet splitskih studentica pokrenulo je manifestaciju koja je na tjedan dana u Split dovela preko 100 radova izlagača iz Italije, Francuske, Slovenije, Rumunjske, Bosne i Hercegovine, Srbije, Mađarske, Češke, Crne Gore, Makedonije i Hrvatske. Sedmodnevna izložba oživjela je prostor Akvarija na Bačvicama, a četverodnevni popratni program ponudio je Splićanima zabavu i edukaciju na više lokacija.

{slika}

I prije samoga početka manifestacije NUS je na pozitivan način utjecao na splitske srednjoškolce – kroz prvo polugodište realizirane su dvije radionice sa učenicima srednje Škole likovnih umjetnosti, po završetku kojih su dobili i adekvatnu ocjenu. Učenici trećih i četvrtih razreda smjera grafički dizajn, zajedno sa učenicima trećeg razreda, smjera fotografski dizajn, pod vodstvom profesora Hrvoja Zuanića osmislili su cjelokupni vizualni identitet manifestacije, a učenici sa slikarstva, pod vodstvom profesora Kristijana Falaka izradili su radove na temu prvog NUS-a: Tampon generacija, koje su izložili sa radovima ostalih umjetnika u Akvariju.

Svečano otvaranje održalo se u petak, 13.01., a broj posjetitelja potvrdio je ono u što su organizatorice bile od prvoga dana uvjerene: u Splitu postoji publika, samo je treba privući. A to im je definitivno pošlo za rukom, izložbom začinjenom sa pet performansa i koncertom triju demo bendova, koji su zabavljali okupljene do sitnih noćnih sati. Osim interaktivnim radovima koji su pozivali na sudjelovanje, posjetitelji su u izložbi bili angažirani i tako da su svoj dojam iskazivali naljepnicama LIKE koje su u kratkom roku zaplavile zidove na kojima su visili pojedini radovi. Čak je i djevojka na kojoj je umjetnik demonstrirao bodypaintig završila sa nekoliko LIKE-ova u kosi!

Unutar izložbenog prostora izvedeni su performansi Izbor (DadANTI), Post mortem high fashion (Čekada Tajči), Observatory of the woken ups dreaming (Kirovska Maja), Zero Money (Buuuuuuuuu) te Bodypainting (Sokolić Mario), a performans Crno na bijelom Damir Čargonja Čarli održao je na platou ispred kompleksa na Bačvicama, zapalivši hrpu knjiga na plahti na kojoj je napisao: “Umjetnost nije ono što je nekad bila”. U prostoru Akvarija večer su priveli kraju bendovi Hangin’ village, M.O.R.T. te Ilija i zrno žita.

Subota ujutro donijela je akcije i intervencije u javni gradski prostor, pa su tako prolaznici na Peškariji odgovarali umjetnici Nevi Kiš tko je za njih umjetnik, u akciji Kako nas vide. U isto vrijeme Nemanja Čađo je u Đardinu razapinjao svoju intervenciju Put svile, a Komična hunta svojom je intervencijom Nedjelja, navečer. oblijepila zidova i podove po užem centru grada natpisima iz dnevnog tiska.

{slika}

U nedjelju su u amfiteatru Doma mladih dvije profesorice održale vrlo poučna izlaganja, koje je popratilo pedesetak posjetitelja. Ivana Meštrov sa Odsjeka povijesti umjetnosti pričala je o nezavisnoj kulturnoj sceni, te je prikazan dokumentarac o umjetnosti Thomasa Hirschhorna, Musee Precaire Albinet (Mirni dani u Muzeju Albinet) autorice Coralie Suard. O pristupu konzervaciji i restauraciji radova suvremenih umjetnika pričala je Sagita Mirjam Sunara, koja je postavila dosta pitanja o radovima i načinu njihovog očuvanja na koja nema jedinstvenih odgovora.

Posljednjeg dana popratnog programa u Akvariju nije bilo dovoljno sjedalica za sve one koji su došli pogledati film Tomislava Ladišića, 11. lipnja – prvi splitski pride. Projekcija filma prošla je u pozitivnoj atmosferi a autora je publika na kraju nagradila pljeskom.

Izložbu samih radova su Splićani mogli obići do ovoga petka, kada je zatvorena. Do sljedeće godine i novog NUS-a!