Filmski segment programa 5. Subversive Festivala – Subversive Film Festival održat će se od 5. do 12. svibnja u zagrebačkim kinima Europa i Tuškanac. U sklopu krovne teme Europa Incognito predstavit će se filmovi u tri sekcije: Nove tendencije europskog filma, Europske migracije te sekcija feminističkog filma.
U tjednu nakon filmskog programa, od 13. do 19. svibnja, održava se međunarodna konferencija Budućnost Europe na kojoj već tradicionalno izlažu prominentna imena radikalne teorijske misli.
U sklopu sekcije Nove tendencije u europskom filmu imat ćemo priliku pogledati film Black Block, Carla Augusta Bachschmidta o jednom od prosvjednika na samitu G8 u Gennovi koji je zajedno sa skupinom aktivista odlučio provesti noć u genovskoj školi Diaz prije povratka kući. Njihova noć u školi ostala je zabilježena kao jedna od najkrvavijih epizoda u novijoj talijanskoj povijesti, s dosad neviđenim stupnjem policijske brutalnosti.
Zelena krv je film koji se bavi ksenofobijom i rasizmom koji su postali svakodnevnica talijanskog Juga. Redatelj film, Andrea Segre, možda najpredaniji aktivist talijanskog filma danas, zaustavio se u kalabrijskom gradiću Rosarno kad su njegovi mještani ultradesne provenijencije odlučili preuzeti zakon u svoje ruke i naoružani dugim cijevima pokušali očistiti grad od “prljavih” ilegalnih afričkih imigranata, koji su na svojim izmučenim tijelima otrpjeli jednake udarce i Države i Ndranghete, živeći u neljudskim uvjetima i preživljavajući uz bijednu zaradu mahom od berbe naranči i mandarina.
Kontrola niske rezolucije Michaela Palma lucidni je filmski esej, koji govori o društvu kontrole i biopolitici. Svi smo mi potencijalni teroristi – tako barem tvrde oni koji se zalažu za politiku strogog videonadzora. U Palmovu monumentalnom distopijskom eksperimentalnom filmu nižu se zrnate crno-bijele slike hodnika podzemne željeznice, pješaka i nejasnih figura koje se kriju iza prozora, on nam pokazuje paranoidni svijet u kojem računalni programi analiziraju svaki naš korak, čak i u onim najskrivenijim trenucima kad mislimo da smo se zatekli duboko u šumi u kojoj je njihov domet praktički nemoguć.
Kompleksnu temu migracija i konstrukcije identiteta dijaspore tematizirat će sekcija Europske migracije. Narativi se razvijaju oko onih koji pokušavaju prodrijeti u Tvrđavu Europu te onih koji se kreću unutar nje i svojim putanjama iscrtavaju vladajuće ekonomske hijerarhije i nejednakosti.
Film Na ovome svijetu Michaela Winterbottoma je dokudrama koja briše granice stvarnosti i fikcije. Snimana je dokumentarističkim stilom s konstruiranim fiktivnim narativom. Sagledavajući okrutnu i izazovnu situaciju u kojoj se nalaze izbjeglice, tražitelji azila i imigranti, predstavlja podsjetnik – pogotovo zapadnoj publici – da ljudi poput protagonista ovog filma postoje na ovome svijetu te da njihove priče nisu izolirani slučajevi, već događaji o kojima se ne čuje dalje od granica same priče.
U Lamerica redatelj Gianni Amelio postavlja protagonista – Talijana Gina (Enrico Lo Verso) – u poziciju siromašnih Albanaca te ga dovodi u situaciju da zajedno s njima mora tražiti nesigurne putove kako bi stigao u Italiju. Dok prati grupu Albanaca koji pokušavaju napustiti zemlju i otputovati u Italiju, Gino gubi identitet Talijana i postaje jedan u nizu albanskih imigranata.
Subversive Film Festival u suradnji sa ženskim filmskim festivalom u Bruxellesu Elles Tournent – Dames Draaien iznjedrio je treću sekciju koja se Europom bavi iz isključivo ženske perspektive. Dakle, nije riječ o filmovima “o” ženama nego su u sekciju uvršteni filmovi “od” žena. Time se izbjegavaju definirati “ženska pitanja” (koja potencijalno uzrokuju segregaciju), pojam koji uvijek podrazumijeva ograničenja, falsifikaciju percepcije i konstrukcije, nego se fokusira na žensko autorstvo kao temeljni princip odabira koji ne ograničava niti unaprijed definira. Neki od filmova koje ćemo pogledati u sklopu feminističke sekcije su Audre Lorde – Berlinske godine 1984. – 1992. Dagmar Schultz, topao portret vrlo utjecajne žene, jedne od osnivačica crnog feminizma koja je izvršila snažan utjecaj i na bjelkinje, pozivajući ih da prepoznaju važnost privilegija koje imaju zbog svoje rase te da se nauče nositi s rasnom razlikom na konstruktivne načine.
{slika}
Potom film Fleksibilna žena Tatjane Turanskyj radikalna komedija o nezaposlenoj arhitektici Greti koja se odbija podčiniti pravilima globaliziranog kapitalističkog svijeta.
Eksplozivni film Prljavi dnevnici priredila je Mia Engberg, a prikazuju 12 feminističkih prijedloga kako promišljati pornografiju kroz žensku perspektivu. Prljavi dnevnici izazvali su mnogo kontroverze s obzirom da je projekt financiran novcem švedske vlade. Kreativne odluke temeljile su se na manifestu u deset točaka s ciljem stvaranja nekomercijalne pornografije koja slijedi feminističke ideale. Radikalna retorika i korištenje eksplicitnih slika kao snažnog načina izražavanja otvaraju mnoga pitanja o seksualnoj sferi suvremenog društva.
{slika}
Uz ove tri sekcije, koje se na različite načine bave ili uranjaju u kontekst Europe, u sklopu popratnog programa prikazat će se još dvije sekcije filmova pod nazivom Četvrti film i Nove estetike latinoameričkog filma. Četvrti film naziv je za filmsko stvaralaštvo autohtonih zajednica širom svijeta koje povezuje sličan status u matičnim zemljama, ali i slični problemi ekonomske i političke prirode. Nove estetike latinoameričkog filma prikazat će nam neke od najvažnijih filmova nastalih u proteklih deset godina.
Više informacija pronađite OVDJE !