Od nedavno je na Internetu dostupan razgovor s Catherine A. McKinnon, sada već legendarnom feministicom drugoga vala koja radi kao profesorica prava na Harvardu i Sveučilištu Michigan. Njeno radikalno teoretiziranje, koje i danas izaziva kontraverze, usmjereno je protiv heteroseksualne matrice i njome konstituiranih odnosa moći, često je krivo interpretirano i nedovoljno razumljeno, a govori nam o pornografiji, napastovanju, silovanju, prostituciji.
Radikalno je komentirala dokumentarac o utjecajima čuvenoga porno filma “Duboko grlo”. Angažirala se vezano za zlostavljanje žena u logorima na području Bosne za vrijeme rata. Kao pravnica i kao teoretičarka, McKinnon smatra da iste silnice koje stvaraju nasrtaje na naš integritet a koje vidimo benignima, uzrokuju i užase poput spomenutoga. Jesu li to “samo riječi” pitamo se uz naslov jedne od njenih knjiga?
Njena stajališta izazvala su i oštru kritiku među “pro-seks” feministicama. Osobno smatram da je (hetero)seksualnost društveni konstrukt, a ne biološka danost i kao takav podložan različitim odnosima snaga i društvenim silnicama. Stoga smatram da je važno znati što su Catherine McKinnon pitali filozofi Warburtson i Edmonds koji priređuju emisiju “Philosophy bites” u suradnji s Institutom za filozofiju(http://www.philosophy.sas.ac.uk/).
Catherine McKinnon je govorila o svome konceptu “rodnoga zločina” smatrajući da sva navedena povređujuća ponašanja nemaju kao zajednički nazivnik niti seksualnost, niti puko nasilje osobe nad osobom, nego upravo podređenost žene ili osobe koja igra rodnu žensku ulogu, iako biološki nije žena. Velik dio rasprave posvećen je prostituciji koju McKinnon vidi kao “serijsko silovanje” osobe koja je pod, primjerice, ekonomskim pritiskom. Zapravo se događa isto ono što u ratnome sukobu vidimo kao silovanje. Uistinu, “društvena nejednakost je realnost” kako kaže McKinnon, realnost koja oblikuje i naša tumačenja situacija. Ima li pravo? Postoji li svakodnevna okrutnost koje nismo svjesni?