Sa stavom

30.04.2013. 08:57:14 - Nataša Vajagić

"O tome se ne govori"

Gdje su LGBT osobe u Istri?

Udruge Lezbijska grupa Kontra i Iskorak – Centar za prava seksualnih i rodnih manjina povodom javne kampanje "Prijavi zločin iz mržnje" posjetili su u petak, 26. travnja i grad Pulu.

Na radionici se pojavio iznenađujuće mali broj ljudi, a tijekom razgovora došli smo do zaključka i zašto. Većina okupljenih dolazila je iz civilnog sektora, a LGBT osoba, čini se, nije uopće bilo, iako je radionica primarno bila namijenjena njima, razmjeni njihovih iskustava sa zločinima iz mržnje te upoznavanja s zakonom i radom pravnog tima Iskoraka i Kontre. Kako nismo puno toga osobnog imali za razmjenjivati, razgovor je potekao u drugom smjeru, odnosno zapitali smo se koji je razlog neodazivu LGBT osoba. Zapravo smo se pitali da li LGBT osobe uopće postoje u Istri? Naravno da postoje, ali zanimljivo je bilo promišljati zašto su apsolutno nevidljive. Ne postoje gej okupljališta. Ne postoje gej klubovi. Ne postoje gej udruge. Ne postoji javna svijest o pripadnicima LGBT osoba. Nikakve informacije nisu dostupne. U Istri se o toj temi jednostavno ne priča. Zaključili smo kako u Istri vlada načelo "ča bi rekli susedi", svatko drži svoje i svi su pristojni, nema konflikata i sve se čini idilično. A nije tako. 

Pula je, zaključili smo, apsolutno specifičan grad. Jedino što njime vlada je apatija. Nema reakcije na ništa. Nitko nije za nešto, ali nitko nije niti protiv. Što se LGBT osoba konkretno tiče, vjerojatno postoji i strah da će ih netko vidjeti na "krivome" mjestu, tako da su, umjesto da pohrle u Rojc taj petak, zaobišli ga u širokom luku. Jedan od razloga je vjerojatno i ta nepovezanost, nepostojanje mjesta na kojem bi se pripadnici tih skupina mogli nalaziti i međusobno osnaživati. Zagreb u tom pogledu nudi nebrojivo više opcija, Split također, Rijeka isto može proći, ali Istra kao da je odcijepljena od svega, svih događanja, akcija, zapravo svega. Uopće ne znam da li je i kada u Istri organizirana kakva radionica prije ove na tu temu. Baš poput žena u svojoj borbi za vlastita prava, tako bi morale djelovati i LGBT osobe, jer će teško postati vidljivije, a društvu je nužno senzibiliziranje i informiranije. Moraju se početi okupljati i boriti se za prava koja im pripadaju.

Sigurno i u Istri ima puno govora mržnje i zločina iz mržnje, samo se o tome šuti. Ako i dođe do prijave, policija često ne postupa kako bi trebala i najčešće i počinitelj i žrtva završe s prekršajnom prijavom. Takvi slučajevi sigurno utječu na to da se LGBT osobe još više boje outanja, boje se da će ih netko pretući, da će izgubiti posao, da će biti diskriminirani.

Upravo radi toga pokrenuta je i prva javna kampanja "Prijavi zločin iz mržnje", koju provode Ministarstvo unutarnjih poslova i LGBT organizacije civilnog društva. Cilj kampanje je potaknuti LGBT osobe na prijavljivanje zločina iz mržnje. Lezbijke, gejevi, biseksualne i transrodne osobe su građanke i građani ove zemlje te imaju pravo koristiti se zakonima RH u svrhu svoje sigurnosti i zaštite, poručuju iz Iskoraka i Kontre.

Za sve informacije i podršku, LGBT osobe se mogu obratiti Pravnom timu Iskoraka i Kontre na e-mail pravnitim@kontra.hr

Tagovi: hrvatska, iskorak, istra, kontra, lgbt, lgbt prava, nasilje, zakoni

Vezani članci:

Facebook komentari

Prikaži stare komentare (14)

Stari komentari

Istarski:
Ej Nataša...
Mislim da si fulala članak. Većina ljudi (99%) ne mrzi LGBT osobe i stoga prijavljivanje "zločina iz mržnje" nema nekog smisla. Većina ljudi ne odobrava LGBT odnose ali to ne znači da ih mrze. Ja ne odobravam političko djelovanje HDZ-a ni SDP-a ali to ne znači da mrzim te ljude. Isto tako ne odobravam homoseksualne odnose ali to ne znači da mrzim homoseksualce, dapače, prijatelji su mi. Al danas pod mržnju spada i to kad se izjasniš da ti nije ugodno gledati kako se dva muškarca ljube na ulici. Mislim da se tu jaaaako pretjeruje a samo njima na štetu.
01.05.2013. 00:17
zlatan:
ISTARSKI, a koliko to homoseksualaca poznajete? Odnosno da znate njihove seksualne potrebe. Dalje, kada ste to vidjeli da se muškarci gejevi ljube na ulici? Ja nikada! Ali sam sto puta vidio da se nogometaši valjaju jedni po drugima nakon što napuhani zrak nabiju u onu mrežu (gol!). Kao nešto su pametno napravili u svemirskim relacijama. Točno je da gej aktivisti pretjeruju, ali vjerujte ima mržnje i previše. I to ne samo prema homoseksualnoj populaciji, već i prema svim drugačijim ljudima. Primitivci mrze i preziru i vegetarijance, a kamo neće homoseksualce. Eto ja npr.imam nešto akrobatskih sposobnosti, unatoč godinama. Stvar vježbe od rane mladosti dakako. Ali znajte da ima onih koji me mrze i preziru zbog toga. To je naša realnost, a ne ono svi su ljudi dobri. Ne, zaista nisu svi dobri.
01.05.2013. 13:57
Nataša:
Istarski,
nije point članka bio da li mržnja prema LGBT osobama postoji ili ne, radi se o kampanji koju provode Iskorak i Kontra. Ono što sam htjela naglasiti je nevidljivost LGBT osoba u Istri. Naravno da postoje ljudi koji ih podržavaju i oni koji to ne čine.
Preporučujem da proučiš letak:
www.facebook.com/media/set/?set=a.10151549556853476.1073741826.168495728475&type=1
01.05.2013. 15:29
Istarski:
Da Nataša, slažem se oko toga da nikoga ne treba tući zato jer je druge seksualne orijentacije. To su zaista primitivci. Pročitao sam letak, sve stoji.
@zlatan Poznaje ih desetak otprilike, neke su mi prijatelji, neki poznanici a neke poznajem iz viđenja. Zašto pitaš?

A ne znam, moje je mišljenje da zaista ne treba nikoga tući niti diskriminirati ali nekako u zadnje vrijeme mislim da je gay pokret uzeo maha u krivom smjeru. Vjerovatno zbog silne mržnje koju su neki pretrpili ili je još trpe, vraćaju je nazad kroz druge kanale suptilnih pokašaja nametanja svojih stavova kao normalnih. Nekako na silu pokušavaju promijenit percepciju ljudi o njima a uz blagoslov politike i medija.
Ja sam osobno isto doživio niz uvreda od njihove strane samo zato jer njihove odnose nisam smatrao normalnima i prirodnima (znači čisto moj stav o njihovim odnosima). Bio sam odmah etiketiran kao homofob, zatucan, iz srednjeg vijeka, primtivac, uz neugodna provociranja da sam latentni gay itd. Da li je i to oblik mržnje po vama, se može i to prijaviti?
02.05.2013. 00:14
kosee:
Ako ne odobravaš homoseksualne odnose, onda si homofob, to nije uvreda, to je činjenično stanje.
Isto kao što nije uvreda reći nekome da je gay.

A rasprava oko izraza 'zločin iz mržnje' mi nije jasna. Ako nije mržnja ta koja pokreće zločine i nasilje nad homoseksualcima, onda me uistinu zanima što je to što ih pokreće?
02.05.2013. 12:05
Istarski:
A čekaj malo... homofob jer ne odobravam homoseksualne odnose????
Pa onda je većina ljudi homofobično, argument ne stoji.

No dobro, nitko mi nije odgovorio na moje pitanje... Da li mogu i ja nekome prijaviti izljev mržnje homoseksualnih osoba prema meni?
03.05.2013. 00:37
kosee:
A koja je tvoja definicija homofoba?
I što zapravo znači kad 'nemaš ništa protiv nekoga' ali ne odobravaš to što on jest?

Čini mi se da ima baš puno ljudi koji se na taj način deklariraju.
Nemaju ništa protiv homoseksualaca, ali neka ovi ne ulaze u brak, neka se ne ljube na ulicama, neka se ne pojavljuju u novinama, neka ne nameću svoje postojanje (što god to značilo). E da, i neka se ne uvrijede kada im ti objašnjavaš da je ono što oni osjećaju i prakticiraju nenormalno i neprirodno.

Istarski, koji je po tebi 'pravi smjer' gay pokreta ako je mijenjanje percepcije ljudi o njima krivi smjer?
03.05.2013. 10:28
Istarski:
Ja jednostavno ne mogu prihvatiti da organ koji služi za izbacivanje izmeta bude organ za spolni čin. Ne mogu to prihvatiti i gotovo, razapni me ali ne mogu. Ali zato nisam homofob jer te ljude ne mrzim.
I vidim da mi nitko ne odgovara na moje pitanje pa se povlačim iz pokušaja konstruktivne rasprave.
03.05.2013. 17:05
zlatan:
Oh,ISTARSKI gospon, vidim sada ste i stručnjak za spolne tehnikalije među tzv.gejevcima. Pa niste valjda tako zatucani da eto vidim, mušku homoseksualnost svodite na čmar i izmet. Ovako, želim reći. Unatoč predrasudama, taj analni koitus rade (danas) i mnogi heterići, to im je kao napeto, vidili na porno uratcima. Onaj je li se ono zove Rocco Sifredi, stručnjak za to. Ali za vašu informejšn, mnogi gejevci uopće ne rade analni spolni odnos! Pitajte te vaše gejeve-poznanike, prijatelje, ili šta li su vam već (tandara-mandara). Da, mnogim gejevima se čak gadi analni čin, barem je muško tijelo tako građeno da omogućava čitavu paletu tehnika. Među homićima, dakako. Ja bih vas uputio da je obostrana masturbejšn raširenija tehnika, od tog vašeg poimanja čmarno-izmetnih tehnikalija (ne fekalija!). Kaže mi jedan prijatelj, u teretani ispod tuša mladi nabildani i napaljeni dečko, mu ponudio uzajamnu masturbaciju. Šta kažete na to? Ja ništa, jer život je presložena stvar. Bolje vam je da savladate hodanje po razapetom konopu. Za početak na maloj visini, na veću ne morate ići nikada. Eto ja sam to počeo vježbati, unatoč goveđim godinama.
04.05.2013. 00:33
zlatan:
ISTARSKI gdine, ovo za konop, dovoljno je vezati između dva stabla, na pola metra visine. I zabave napretek!
04.05.2013. 00:36
austral:
Ma nemate pojma... Vjerojatno nitko ziv nije ni znao da ta 'radionica' postoji. Evo ja nisam. A sto bih i dosla kad nikad nasilje nadamnom nije pocinjeno. A susjedi ionako pricaju sto zele.
A gdje smo mi to? Pa pijemo kavu u Cvajneru, na Giardinima, izlazimo u Pietas, secemo pse po lungomare... Kao i ostali gradjani Pule. Nekad i rostiljamo, tko bi rekao!?
05.05.2013. 01:04
ups:
radi se o tome, austral, da radiš/mo sve to što to komentiraš sa 'tko bi rekao' bez da imamo ista prava kao i ostali gradjani pule/zagreba/zadra/osijeka/splita. takve radionice, bez ikakvih navodnika, usput, trebale bi sluziti upravo tome da se recenice poput tvoje 'zasto bih dosla/o kada nasilje nadamnom nije pocinjeno' ne dogadjaju.
06.05.2013. 02:21
pls:
žao mi je što se nitko nije odazvao, ali ja ne poznam osobu koja je čula za ovu radionicu. dosta nas bi došlo, bar zarad druženja, da je ta informacija stigla do nas. drugo, ne poznam lgbtiq osobu koja je doživjela nasilje u puli. treće, koliko god to nevjerovatno zvučalo, ne poznam osobu koja živi u puli i čija je kvaliteta života znatno narušena od strane okoline jer je pripadnik/ca lgbtiq populacije. stanovnici pule nisu apatični, već su dovoljno civilizirani da gledaju svoja posla. ja osobno u životu jednu ružnu riječ nisam čuo, a kontam da pola grada zna. ne krijem se, idem gdje hoću i radim što hoću. i ja i moje prijateljice i prijatelji. slažem se da bi trebalo i istru povezati sa ostatkom, ali se ne slažem sa vašim tekstom jer je razlog naše odcijepljenosti jednostavno odsustvo ozbiljnijih problema.
28.05.2013. 00:05
pls:
žao mi je što se nitko nije odazvao, ali ja ne poznam osobu koja je čula za ovu radionicu. dosta nas bi došlo, bar zarad druženja, da je ta informacija stigla do nas. drugo, ne poznam lgbtiq osobu koja je doživjela nasilje u puli. treće, koliko god to nevjerovatno zvučalo, ne poznam osobu koja živi u puli i čija je kvaliteta života znatno narušena od strane okoline jer je pripadnik/ca lgbtiq populacije. stanovnici pule nisu apatični, već su dovoljno civilizirani da gledaju svoja posla. ja osobno u životu jednu ružnu riječ nisam čuo, a kontam da pola grada zna. ne krijem se, idem gdje hoću i radim što hoću. i ja i moje prijateljice i prijatelji. slažem se da bi trebalo i istru povezati sa ostatkom, ali se ne slažem sa vašim tekstom jer je razlog naše odcijepljenosti jednostavno odsustvo ozbiljnijih problema.
28.05.2013. 00:23

Stup srama

Iz drugih medija

AEM