U petak, 13. prosinca, u književnom klubu Booksa, održana je deseta Roza hipnoza, ciklus tribina koje je pokrenuo Zagreb Pride. Naslovljena “Duhovna obnova“, ova se tribina bavila odnosom religije i LGBT zajednice – kako se razlikuju religijska praksa i teorija kada je riječ o odnosu prema LGBT zajednici, zašto se Katolička Crkva u Hrvatskoj ne može pomiriti s činjenicom da LGBT osobe postoje i zaslužuju jednaka prava kao i svi drugi, postoje li gej vjernici i vjernice i kakav je njihov odnos s vjerom i Crkvom i slično. Gosti i gošće ove Roze hipnoze bili su Hrvoje Cirkvenac, glavni urednik portala Križ života, Damir Hršak, nekadašnji aktivist, današnji član stranke Hrvatski laburisti, Branka Petanjek, vjernica i članica Zagreb Pridea te Saša Sabol, svećenica pri Evangeličkoj (luteranskoj) crkvi. Tribinu uređuju Ana Brakus i Gordan Duhaček.
Petanjek je otvorila tribinu riječima da se u religiji puno toga krivo tumači jer ljudi na pogrešan način interpretiraju Bibliju, zbog čega dolazi do konflikata i nesporazuma. Naglasila je kako Bog ne mrzi nikoga, pa tako ni pripadnike i pripadnice LGBT zajednice te je zbog toga potrebno razdvojiti vjeru od Katoličke Crkve, koja i sama često na krivi način koristi Bibliju. Rekla je i kako unutar LGBT zajednice postoji diskriminacija prema gej vjernicima i vjernicama za koje se smatra da ne mogu istovremeno biti i jedno i drugo, za što tvrdi da nikako nije istina, temeljno na njenom vlastitom primjeru. Na nju se nadovezao Cirkvenac koji je rekao kako je predvodnik diskriminacije u hrvatskom društvu upravo Katolička Crkva, ili barem jedan njen dio, jer religija sama po sebi ne zatupljuje ljude i ne navodi ih na diskriminatorno ponašanje već su ljudi ti koji zloupotrebljavaju religiju kako bi drugima oduzeli ili nijekali njihova prava. Istaknuo je kako je najveća greška koju Katolička crkva radi, kao i neki njeni pripadnici/e, pozivanje na Stari zavjet koji u današnjem vremenu više nikako ne može vrijediti kao argument. Treba se koristiti Novim zavjetom u kojem se homoseksualnost nigdje ne spominje, no zato se javlja Katolička Crkva koja preuzima na sebe ulogu tumača Biblije. Crkva je u prošlosti imala mnoge navike i običaje koje je ostavila iza sebe, s čim se njeno desno krilo nikako ne može pomiriti.
Sabol je rekla kako je Luteranska crkva jedina Crkva u Hrvatskoj koja u potpunosti prihvaća LGBT zajednicu, što se temelji na dokumentu Svjetskog luteranskog saveza. Iako nisu jako rašireni u Hrvatskoj i njihova se zajednica sastoji od malo članova i članica, naglasila je kako njihova Crkva predstavlja oazu mira i sigurnosti za sve one kršćane i kršćanke koji se žele osjećati prihvaćenima onakvima kakvi jesu. Nijedna Luteranska crkva nema pravo diskriminirati LGBT osobe jer se njihovo učenje temelji na milosti i uvjerenju da Bog sve prihvaća. Nadopunio ju je Hršak, koji je rekao da traženje smisla postojanja ne ovisi o ničijoj seksualnoj orijentaciji ili bilo čemu drugome jer potreba za duhovnošću u tebi ili nastane ili ne nastane, a takva duhovnost traje kroz cijeli život. Složio se s Petanjek i njenim stajalištem da je potrebno razdvojiti Crkvu i vjeru jer danas “kršćanstva u Katoličkoj Crkvi ima jednako kao i demokracije u Njemačkoj demokratskoj republici”. Kada se radi o jazu između prihvaćenosti od Katoličke Crkve i prihvaćenosti od Boga i svojih bližnjih, istaknuo je kako je ovo potonje daleko bitnije te da se vjernici i vjernice trebaju okrenuti samo tome. Po pitanju dogme da je homoseksualnost grijeh, Hršak je rekao da je onda i heteroseksualnost grijeh jer se u Bibliji nigdje izrijekom ne spominje homoseksualnost kao grijeh, a šesta zapovijed (Ne sagriješi bludno!) jednako se odnosi na sve. Najbitnije je duhovno zajedništvo koje proizlazi iz veze, a ono ne ovisi o seksualnoj orijentaciji partnera/ica.
Petanjek je opet naglasila kako se često zaboravlja na jednu vrlo bitnu stvar kad se radi o odnosu prema LGBT zajednici, a to je kontekst vremena. Katolička Crkva je u prošlosti puno griješila, što je opće poznata činjenica, iako bi oni vrlo rado da se isto zaboravi. Upravo iz tog razloga, kako može biti sigurna da ne griješi sada po pitanju odnosa prema LGBT zajednici? Naglasila je kako je puno lakše kada uz sebe imate nekoga tko će vam pravilno razjasniti takve stvari, da znate da niste sami. Hršak je rekao kako je seks za Katoličku Crkvu isključivo heteroseksualni seks unutar braka, s ciljem prokreacije, čime se mnogi vjernici i vjernici ne zamaraju puno, no to ih ne sprječava kada drugima nameću ista pravila.
Na pitanje zašto je Katolička Crkva, osobito u Hrvatskoj, toliko konzervativna, Hršak je rekao da je razlog to što u hrvatskom društvu nema različitosti kako što je slučaj u svijetu, koja bi nam omogućila da tu istu različitost razumijemo i prihvaćamo. Istaknuo je kako ne očekuje da će se stvari promijeniti jer hrvatski biskupi uopće ne slijede promjene koje dolaze iz Vatikana, gdje sadašnji papa želi promijeniti način komunikacije s javnošću. Petanjek je nadodala da ako Katolička Crkva želi zadržati svoje vjernike i vjernice, hitno mora promijeniti neke stvari jer ovako postiže kontraproduktivan rezultat. Napomenula je da postoje gej vjernici i vjernice koji vjeruju na svoj način i koje se onda zbog toga diskriminira. Svi su zaključili kako Bog nikoga ne odbacuje, bez obzira na razlog, čime bi se i Crkva trebala početi voditi.
Moderator tribine, Gordan Duhaček, za kraj je sačuvao zanimljivost kako je Zagreb Pride godinu započeo s prosvjedom pred Katedralom, a završava ju ‘Duhovnom obnovom’ u Booksi. Također, pozvao je sve sudionike i sudionice tribine, sve pripadnike i pripadnice LGBT zajednice, ali i njene podržavatelje i podržavateljice na ‘Javno savjetovanje o zakonu o životnom partnerstvu‘ koje će se održati u Kinu Grič u srijedu, 18. prosinca, u 20:30. Sam događaj bit će zatvoren za medije, a za svoj cilj ima informirati pripadnike/ce LGBT zajednice o pravima i obvezama koje bi trebale proizaći iz, na Vladi usvojenog, predloženog Zakona o životnom partnerstvu.