Vijesti

08.01.2013. 09:15:49 - Maja Hrgović (arteist.hr)

Provokativni HTV

"Primarna uloga žene je ugađanje muškarcu"

Jučerašnja HTV-ova talk-show emisija 8. kat, naslovljena "Uspješni, zgodni i sami" razjasnila je svekolikom hrvatskom pučanstvu gdje je u muško-ženskim odnosima mjesto ženama, a gdje muškarcima.

Uspješni solo muškarci, njih petorica, dobili su priliku podijeliti svoja iskustva sa "drugim spolom", što se u više navrata svelo na spektakularno seksističko trabunjanje, autorizirano i ohrabreno "stručnim komentarima" izvjesnog Romana Vodeba, individue koja se u emisiji izdavala za psihologa.

Prema prokušanom konceptu emisije, voditeljica Daniela Trbović ćaskala je s uspješnim i na mahove simpatičnim sugovornicima: zabavljačem i voditeljem Ivanom Šarićem, nekim novinarom, nekim voditeljem noćnog kluba i još nekim tipom. Svi su više-manje djelovali kao normalne osobe i emisija je tekla uobičajenim tokom. No, onda se dogodio jedan od onih trenutaka. Daniela je dala riječ Romanu Vodebu, koji se spremno nadovezao na njezino ljubopitno "kastriraju li uspješne žene muškarce?"

Prema stručnjaku za psihologiju i seksualnost (kojega je HRT valjda izvukao iz zalihe sugovornika s četiri doktorata, čije usluge koristi i Aleksandar Stanković), odgovor je gromoglasno DA. Da, uspješne žene kastriraju muškarce. I ne samo to. Za propast kulture alfa-mužjaka kriv je feminizam! Koji je napunio glavu ženama, nagnavši ih da odustanu od svoje primarne uloge: ugađanja muškarcu! Žene koje imaju karijeru se KURČE nečim što po prirodi ne mogu imati, i zato su uspješne žene – prirodno – nesretne. I nemaju nikakav seksualni život. A znate što je još PRIRODNO? To da muškarac u četrdesetima zamijeni svoju partnericu vršnjakinju s "mlađim mesom"! DA! Roman Vodeb tako kaže, a njemu moramo vjerovati, jer ne bi valjda javna televizija, koju financiraju porezni obveznici, davala prostor nekom šarlatanu i seksistu!? Ili ipak…?

DA, prvi program javne televizije je u ponedjeljak malo prije Dnevnika objavio, kroz usta svog stručnjaka za psihologiju i seksualnost, da je jedina uloga žena na ovome svijetu da budu lijepe i podatne. Da! Žene moraju oponašati svoje genitalije, koje imaju funkciju "primanja", dok je na muškarcima da se KURČE, doslovno i metaforički. Naoružan samo smiješkom, Vodeb mrtav-hladan dešifrira "poruke podsvijesti" koje ženska psiha emitira kad žene kuhaju hranu muškarcima. Ta poruka glasi "evo, liži me!", odnosno, žena govori muškarcu da mu se potpuno podastire. (U skladu sa svojim "primajućim" genitalijama.)

HTV je ovih tjedana pun iznenađenja. Što je sljedeće? Da u NU2 dovede nekog neo-nacija koji će nas sat vremena uveseljavati razbibrižnim, poučnim pričicama o Židovima?

Ovo ćemo izdanje pamtiti onako kako pamtimo ono izdanje emisije Slike Hrvatske: po budalaštinama kojima je HTV velikodušno dao medijski prostor u solidnom terminu. Za očekivati je da će i postupiti na jednak način, u kojemu je isprika gledateljima prvi korak.

Tagovi: danijela trbović, emisija, feminizam, htv, javna televizija, muškarci, patrijarhat, seksualnost, žene

Vezani članci:

Facebook komentari

Prikaži stare komentare (23)

Stari komentari

Kristina Olujić:
zašto provokativni HTV? Cilj emisije je bio uzeti uspješne, solo muškarce iz raznih profesija pa se SLUČAJNO potrefilo da je psihoanalitičar koji je gostovao jedan od onih psihoanalitičara koji još nisu shvatili da je psihoanalaiza danas bitno revidirana u odnosu na Freudovu, hard core, inačicu. Moglo se jednako tako POTREFITI da je u emisiju došao psihoanalitičar koji je shvatio da je jedna od najvećih Freudovih grešaka sramotno i neznanstveno gledanje na žensku psihu i ženske sposobnosti i koji shvaća da je danas psihoanaliza drukčija. Da je takav psihoanalitičar došao u emisiju do ove strke ne bi ni došlo. Ono što hoću reći je da ovo nije DOMINANTNO gledanje na m-ž odnose i na ž funkcije ni u psihoanalitičkim krugovima više a kamoli općenito u društvu.
08.01.2013. 14:19
vix:
meni prije svega nije jasan cilj ove emisije - dovesti nekoliko muškaraca - who tf are they anyway ?!- i onda ih prezentirati kao uspješne i solo - ma tko? što? o čemu? onda ovaj jedan reče da je tri mjeseca solo pa mu se svi dive jerbo kako to da nije imao žensku par mjeseci u komadu Oo ?! ma mislim ... cijela emisija je trash, a ovaj ludak ju je samo dodatno začinio
08.01.2013. 14:47
Kristina Olujic:
slažem se s tim, emisija je besmislena i treš, kao da su uspješnost i solo dijametralno suprotne stvari i kao da jedno isključuje drugo. I kao da su samci neka raritetna vrsta koja sad zahtjeva svoj mali zološki vrt koji se pojavio u obliku ove emisije.


Ali možemo ne govoriti o toj emisiji nego govoriti o tome da se u njoj pojavio jedan psihoanalitičar koji ima freudovske stavove o ženama i još se time hvali i možemo onda reći da to što on ima freudovske ideje o ženama, ne znači da je to dominantno mišljenje jer znam da nije, upućena sam jako dobro u to koliko se psihoanaliza danas razlikuje od prve psihoanalize i ovakav tip psihoanalitičara je danas više iznimka nego pravilo. S tim da i dalje psihoanaliza nije JEDNAKO društvo i ne možemo zaključivati o slici žena u društvu preko slike žena u (klasičnoj, arhaičnoj) psihoanalizi.
08.01.2013. 16:05
Hana:
Mislim da se u tekstu apsolutno naglašava problem pojedinca i njegovih riječi (u ovom slučaju Roman Vodeb). S tim u skladu ide i kritika samoj emisiji, odabir i puštanje u javni prostor izjava takvih pojedinaca i sl. Mislim da autorica nije ničime dala naslutiti generalizaciju.

"Provokativni" HRT u ovom slučaju preuzet je orginalan naslov Maje Hrgović. Svakako, radi se o ironiji.
08.01.2013. 16:51
Kristina Olujić:
Ona poprilično otvoreno napada HTV kada kaže npr- "HTV je ovih tjedana pun iznenađenja. Što je sljedeće? Da u NU2 dovede nekog neo-nacija koji će nas sat vremena uveseljavati razbibrižnim, poučnim pričicama o Židovima?"

Stvar je u tome da se treba stvarno kritički promatrati stvari a u ovom slučaju to znači, ne zaletavati se sa kritikom HRTa kada to nije potrebno i unaprijed govoriti da je televizija antifeministička ili što li već. Nije HRT pustio emisiju pod nazivom "jesu li žene inferiorna bića?" i onda pozvao goste koji misle da jesu (radikalne psihoanalitičare) i one koji misle da nisu. U tom slučaju bi ovaj članak bio na mjestu. Ali tema emisije je bila potpuno deseta tema koja nema veze sa štetnim stavovima o ženama koji su ostaci nekadašnje psihoanalize. Zar bi HRT trebao ispitivati stavove o svim postojećim pitanjima svih gostiju ikad prije nego ih pusti u eter? Bitno je pitanje da li je voditeljica reagirala, ona nikako nije mogla znati da će do ovoga doći, i sama autorica ovog članka je na početku napisala :" Svi su više-manje djelovali kao normalne osobe i emisija je tekla uobičajenim tokom."
08.01.2013. 17:25
tajuska:
pa naravno da bi trebala znati koga ugoscuje u emisiji. pa kaj nije neka osnova novinarstva malo se raspitati, informirati i slicno prije nego krenes s nekim razgovarati? i ona nije isla s njim razgovarati o nuklearnoj fizici pa eto covjek usred razgovora ispali da je cijeli svemir heteroseksualan i okej, moze biti zatecena i sigurno da to nije ni mogla ni trebala znati. ali ona je isla razgovarati o musko-zenskim odnosima, a onda barem o tome moras znati stav svog sugovornika. okej, bilo je i mozda gorih slucajeva novinarske neprofesionalnosti - butkovic i lazni intervju, stankovic i lazni doktor znanosti i sl, ali urednica emisije definitivno mora biti svjesna gostiju koje dovodi. danijela koliko kuzim nije urednica tih emisija pa nije ona direktno kriva i ja bi na njezinom mjestu poludila na urednicu koja mi je to smjestila i nije me pripremila.
a kad smo vec kod hrt-a i seksistickih emisija, imali su oni jos bisera - npr ona famozna latinica o zenstvenosti. ili jedno prigodnicarsko bavljenje zenama u politici u otvorenom. a njihove izvjestaje u kojem kazu da promoviraju ravnopravnost spolova prikazivanjem sapunica ili kad im glavni urednik kaze da ce za zene tijekom eura pustati seks i grad da ne spominjem. tako da kritika nije bas neosnovana.
08.01.2013. 20:48
kose:
Spomenuti gost je u toj emisiji bio u funkciji stručnog komentatora i psihoanalitičara što upućuje na to da je bilo predviđeno da kaže upravo to što je i rekao. S obzirom na to da je od svih mogućnosti pogleda struke na tu temu odabran upravo njegov i isključivo njegov (nije pozvan stručnjak s alternativnim pogledom na temu), to znači da se njegovo mišljenje nameće kao ispravno i znanstveno ili je cilj zabaviti i šokirati gledatelje. A seksizam nije i ne bi trebao biti zabavan, čak ni kad je zakamufliran u Freuda. Posebno ne na javnoj televiziji čiju pretplatu plaćaju i uspješne žene koje zarađuju.
09.01.2013. 14:03
Kristina Olujić:
@Tajuška, guglala sam tipa i istina je da se jako brzopotezno može snimiti o kakvoj se vrsti "stručnjaka" radi i koje su njegove kontroverze. I ne mogu ne reći da ovo nije novinarska traljavost na djelu kao što kažeš. Iako inzistiram na tome da ima i gorih jer se ovo stvarno može dogoditi bilo kad i koliko god da nije tema nuklerana fizika bila, nije tema bila ni koji je spol "superiorniji". Urednica je samo htjela na brzinu upecati uspješne muškarce samce koji su neke struke, nije gledala "dalje", možda je upućena u psihoanalizu na onoj razini na kojoj je upućena prosječna osoba koja je nešto čula o Freudu i shvatila da ga je in pljuvati (bez stvarne upućenosti u njegove teorije i reviziju njegovih teorija). Provjeravanje je osnova novinarstva ali svakome se može "omaknuti", da je ovo vrhunac naše novinarske traljavosti ja bih stvarno bila sretna.

A seksizma na tv-u ima, kao i zastarijelih stavova o ženama koji su van svake pameti. Nitko to ne negira ali svaku je situaciju potrebno osvijetliti sa svih strana prije nego što se a priori krene u nekakvo standardno zajljučivanje.

Nisam pogledala emisiju za puno potpuniji uvid i veću "ovlaštenost" za komentiranje. Ali ako je suditi po nekim člancima, voditeljica je DOPUSTILA da se ispad pretvori u komičnu situaciju što definitivno nije najbolji način na koji je mogla reagirati. Ali trebala bi pogledati sama emisiju da upotpunim sliku.

Ono što sam htjela reći je da ovdje nema mjesta za senzaciju, stvarno nikakvog jer
a) ima puno tragičnijih crtica iz našeg novinarstva koje odaju i veću površnost/traljavost i veću neupućenost u tematiku/neobrazovanost
b)za osudu je bivši ministar Čačić koji je na bio Vlasti i iz te pozicije govorio "nemoj zamarati svoju lijepu glavicu ekonomskim pitanjima" i to zato jer je najjavnija osoba ikad i to može pasti na plodno tlo kod nekog primitivca i zato jer se ženama u politici stvarno ne da da se zamaraju ekonomskim pitanjima (čitaj- teško mi je zamisliti da dobijemo ministricu gospodarstva) i još zato jer stvarno VANI i dalje postoje ljudi (iz dana u dan ih je sve manje) koji imaju konzervativnije stavove o muškim i ženskim profesijama/talentima/interesima.
Ali čak ni u struci, među psihoanalitičarima nema više puno "pure" freudovaca (iako ih ima, možda ne toliko kada je riječ o stavovima o ženama ali nađe ih se još) a kamoli da VANI netko stvarno misli da je duboko u žensku kolektivnu i individualnu podsvijest zapisana frustracija zbog neposjedovanja penisa.


@Kose- "Spomenuti gost je u toj emisiji bio u funkciji stručnog komentatora i psihoanalitičara što upućuje na to da je bilo predviđeno da kaže upravo to što je i rekao"- ne jer niti je uredništvo nužno upoznato sa feminističkim, opravdanim primjedbama psihoanalizi (ljudi Freuda danas svode na to da je seksualnu pozadinu tražio u svemu ikad, na ledenjak i još par "kič" stvari, Freud je puno složeniji) niti je svaki psihoanalitičar (bilo teoretičar ili psihoanalitički orijentiran psihoterapeut) danas žestoki freudovac.
09.01.2013. 21:52
Maja:
Kristina, pogledaj emisiju pa ćeš vidjeti da taj tip uopće nije pozvan kao uspješan, zgodan samac (kasnije sam pročitala i da ima ženu i djecu) nego uistinu kao stručni komentator i psihoanalitičar. Mislim da na ono što je čovjek rekao i ne treba trošiti previše riječi, ali svakako treba kritizirati uredništvo što je dopustilo tako što i nepripremljenu Danielu koja se hihotala na njegove "provokativne teze".
10.01.2013. 00:17
kose:
Tako je, nije svaki psihoanalitičar freudovac, ali je činjenica da je pozvan onaj koji je. Mislim da je svakome od nas nakon jednominutnog guglanja jasno kakve stavove dotični gospodin zastupa i da prema tome može brzo i lako zaključiti želi li ga u svojoj emisiji ili ne. Moje mišljenje je da je pozvan da namjerno podigne prašinu i u tome je uspio. Ne namjeravam se baviti psihoanalizom niti se upletati u njegove stavove. U cijeloj priči mi nije sporan on nego traljavo novinarstvo i nemarnost javne televizije da odabere adekvatne goste koji ne vrijeđaju.
10.01.2013. 11:07
Kristina Olujić:
Traljavo novinarstvo je uvijek problem, ima i puno gorih primjera od ovog ali, da, i u ovom slučaju ga se moglo izguglat da se zna s kim se ima posla, to svakako. I vrlo brzo bi se saznala o kome je riječ.

Ja jedino ne bih rekla da je ovo namjerno jer to em ne možemo znati baš nikako em zato što teško da bi radili takve stvari namjerno i to u jednoj neproblematičnoj emisiji jer nije da je teško bilo zamisliti i predvidjeti upravo ovakvu reakciju kakva je uslijedila.
10.01.2013. 12:04
:
Feministkinje su žene koje se SRAME svog vlastitog spola, svojih snaga i svoje ženskosti (zato jer su manje genetički nadarene i.e. rođene su ružne) te gube u bitci da sebi pribave pravog muškarca pa se svim silama trude da socijalno 'poželjno' više NEbude ono što ženu zaista čini privlačnom.. već njen status, njeno uspinjanje u karijeri, njena moć i novac. Jedino u takvom sistemu vijrednosti se te "ne-žene" mogu natjecat sa ostalim ženama. Jer, naposljetku - ako se ne možeš ponositi ženskošću ponosi se onda muškošću lol.

Tesla said "Growing tendency to overshadow men is a sign of deteriorating civilization". Jedino se ne slažem s njim da je Feminizam uništio Alfa mužjake.. feminizam je uništio sve "SLABIĆE",, tako da su samo rijetki muškarci danas Alfa mužjaci. Ostali su osuđeni da deterioriraju u feminističkom sistemu vijrednosti u kojem seks kupuješ, i ljudi postaju stvari. Zapravo feminizam u biti samo ženama ide na štetu, ne toliko i nama muškarcima - boli nas briga, mi se ni nemoramo oženiti a seks koji lako dobiješ nama je baš super stvar :)

Znanstvena je činjenica da mi komuniciramo tijelom i tjelesnim mirisima (kojih nismo ni svjesni) cijelo vrijeme, naša tijela manipuliraju naše mozgove i signaliziraju drugim tijelima da smo fertilini i željni parenja.. mada skoro nitko nije ni svjestan ove podsvijesne komunikacija ona je ipak tu. Freud je nesvjesno razmišljanje (95% mentalne aktivnosti) nazvao PRIMARNO razmišljanje a ovo 'svjesno' (5% aktivnosti) nazvao SEKUNDARNO. I ovo stoji, i ovo nikada nitko neće pobiti jer ovo nije teza ni teorija već verificirana znanstvena činjenica.. Mi imamo 3 generalna mozga sa svojom vlastitiom specijalnom inteligencijom, memorijom, osječajem za vrijeme, 3 različita bio-kompjutera, svaki može raditi u kooperaciji sa ostala 2 ali i odvojeno od druga 2. Zato mi možemo biti zaljubljeni u nekog koga i ne podnosimo lol... ovo je interesantna tema, mogao bih danima o tome pričati - evo još malo lektire na ovu temu, snini džabe ovdje: tinyurl.com/awzt8td
31.01.2013. 16:47
reasilvija:
Ne mogu vjerovati da netko u 21. st. još uvijek citira Freuda, kao da je taj sve znao. Ili Teslu kao stručnjaka za odnose između spolova. A to, što je genetski uvjetovano da žena stječe svoj status preko muškarca, pa mora biti ženstvena da bi ga upecala, to je fuj. Nema veze što je to "prirodno". Prirodno je i povraćanje, pa je fuj. Da nije bilo feminizma, žene ne bi imale ništa od ovih prava koje sada imaju. Da nije bilo feminizma, ovaj gospodin koji citira Freuda bi mogao samo sanjati da će lako doći do seksa.
01.02.2013. 23:27
KatarinaLa:
Hahahahahahahaahahahh feminizam su stvorile ružne žene koje se (pazi ovo) srame svog spola hahahahahahahaha, a što drugo nego slatko se smijati ovakvoj budalaštini....... Logika je strana riječ za dotičnog.....Sad samo čekam da izvuče neku pametnu iz neke svete knjige i objavi nam uzvišenu istinu o ženama....hahahahahahahahah I kažeš feminizam (a ne patrijarhalni sistem) je odgovoran za seksualizaciju žena (sad već i muškaraca i djece) i propadanje ove divne civilizacije??? Hahahahahahahahahahhaahhahaah
04.02.2013. 14:17
nomen est omen:
di je logika? ako žena ima "primajuće" genitalije onda bi muškarac trebao kuhati i dati joj hranu koju ona prima u usta. hrana se jede ne liže se osim ako nije lizalica pfffffffffft

i logičan slijed naslova bi bio ...... dok on njoj ugađa. kompromis ljudi!
06.02.2013. 03:43
V:
Nino Roso

ha ha ha :D divno sam se nasmijala. Ja sam feministkinja i poprilično sam zgodna, imam zgodnog dečka, zarađujem više od njega, bavim se plesom i uopće se ne sramim svog spola, tako da teorija pada u vodu :)

Ako se muško boji naše uspješnosti i slobode znači samo da je gospodin preslab, ništa drugo.

Lako je živjeti i biti hrabar kad imaš podanika, a ne partnericu.

A što se Freuda tiče, da ste imalo obrazovani, znali biste da su njegove teorije davno pobijene i smatraju se samo početnim teorijama koje je zgodno pročitati.
05.03.2013. 11:57
V:
@Roso

Još jedna pametna:

Strong people don't put others down - they lift them up.

Pa se zapitajte tko je tu ustvari slab.
05.03.2013. 12:04
zlatan:
Vrlo jednostavno. Zašto bi te uspješne žene trebale biti smetnja? Meni nisu smetnja, jer često se pitam, što uopće znači uspjeh? Ali drage dame, isto tako ne trebaju biti smetnja ni muškarci koji su također uspješni i sami, je li tako? Muškarac koji sam sebi zarađuje za život, zna kuhati, prati, održavati kućanstvo, održavati svoje tijelo, kroz tjelovježbu, svoju kulturu kroz čitanje, pa takav uopće i ne treba ženu. Jasno, samo ako on to ne želi. I to je odmak od patrijarhalnog društva. Jer kao što znamo patrijarhalno društvo ne gleda blagonaklono na uspješne muškarce koji žive sami. I ide im dobro, voze auto, imaju ravan i čvrst trbuh, kada ih se nešto pita, uvijek imaju smislen odgovor. Takvi također smetaju tradicionalističkim patrijarhalcima, ne smetaju im samo tzv.uspješne žene. Je li tako?
05.03.2013. 15:49
:
Good day! I know this is somewhat off topic but I was wondering which blog platform are you using for this site? I'm getting fed up of Wordpress because I've had issues with hackers and I'm looking at options for another platform. I would be awesome if you could point me in the direction of a good platform 1asianwebcams.com/. 1asianwebcams.com/
17.10.2013. 09:24
:
Feminističke su vrijednosti da ljudi postaju stvari i da seks kupuješ? Ne zagovara li upravo feminizam poštovanje svakog čovjeka, njegovih prava, dostojanstva, sloboda i potreba, i ne odupire li se upravo feminizam kapitalističkom društvu u kojem poslodavci odbijaju zaposliti žene jer im je to manje isplativo (zbog porodiljnog dopusta i sličnih stvari), u kojem je ljudska, a osobito ženska, seksualnost na prodaju i slično?
Po mom mišljenju ni muškarčeva ni ženina snaga ne bi trebala biti ni u ljepoti ni u novcu i moći, već u emocionalnim i intelektualnim sposobnostima. Zašto se žena ne bi bavila nekim područjem koje ju zanima i kojemu se želi posvetiti, i na kojemu može nešto doprinijeti, a da nije tradicionalno žensko? Zašto bi svakoj ženi bio cilj u životu naći muškarca? Valjda svaka pojedina osoba smije odlučiti što joj je u životu važno i čime će se baviti, zašto dijeliti svijet na ,,muškost'' i ,,ženskost''?
Zlatane, mislim da ovdje nije problem u tome što bi uspješni i sami muškarci bili nekakva smetnja, nego u stavu ovog psihologa da žena koja kuha svom muškarcu rečenome šalje poruku: ,,Liži me, potpuno ti se podastirem.'', što je degutantno. Vjerujem da bi se i moji roditelji, koji su se dogovorili da mama bude kod kuće, a tata radi, pa tako mama tati i nama kuha, oboje zgražali nad takvom idejom.
I slažem se da je lako biti jak kad imaš podanika, a ne partnericu, pogotovo ako je podanik odgojen da bude podanik i pokoran. Valjda možemo naučiti živjeti u poštovanju i slozi jedni s drugima, a ne da jedni postoje isključivo da služe drugima.
17.10.2013. 12:37
dfs:
U ovoj emisiji su se pojavljivali brojni šovinistički komentari prema muškarcima, niste tada reagirali
18.10.2013. 18:00
dfs:
NiRo je napisao...Zapravo feminizam u biti samo ženama ide na štetu, ne toliko i nama muškarcima
....................................................................

a šta je sa stvaranjem zakonodavnog okvira da se nevini mogu bacit u zatvor pogledaj zakon o ravnopravnosti spolova di je gotovo ukinuta presumcija nevinosti članak 30 stavak 4 i ovaj video što se događa u Španjolsoj a nismo ni mi daleko www.youtube.com/watch?v=GjgBfklmYj8
18.10.2013. 18:13
za:
Ne podržavam ni ekstremne feminističke stavove, ali ni primitivnost patrijarhalnih stavova, ali moram komentirati g. Zlatana koji je naveo sve što muškarac sam može pa zaključio patrijarhalno da mu za to žena niti ne treba, onda će se naći neka feministica koja će tu priču okrenuti i reći da zarađuje više od muškarca pa da joj muškarac zapravo ni ne treba. Pa smo došli do apsurda, jer očito ni jedna ni druga strana nisu svijesne da se zdrave zajednice ne sklapaju iz potreba da netko nekome za nešto služi.
30.12.2013. 21:19

Stup srama

Iz drugih medija

AEM