Umjetnik Antonio Grgić danas je od 12 do 15 sati na Trgu bana Jelačića iscrtavao sjenu spomenika, koji je poslije oslobođenja Zagreba postavljen umjesto spomenika banu Jelačiću.
Spomenik banu Jelačiću je 1945. godine prekriven je drvenom konstrukcijom u obliku kvadra visokom 14 metara te skriven postamentom koji je služio kao podloga novom spomeniku. Žena je bila prvi motiv koji je postavljen na drvenom daščanom postamentu povodom Prvog kongresa Antifašističke fronte žena Hrvatske, čime je stvoren je novi spomenik na mjestu starog.
{slika}
Tim činom žena u javnom prostoru više nije bila objekt uzvišene religijske veneracije, nego politički subjekt kako u ratnoj borbi tako i u radnom procesu: s jedne strane tog kvadra je bio gipsani reljef kolosalne partizanke s puškom, a s druge seljanke sa seoskim alatom. Taj kratkotrajni i privremeni prekid u unitarizmu reprezentacije patrijarhata u na glavnom gradskom trgu je naznačio stvarni početak političke ženske emancipacije poslije oslobođenja zemlje i uključenje žena u političke procese. Ipak, proces nije nikad dovršen, žene nisu nikad zauzele ravnopravno mjesto u projektiranoj utopiji, što navodi Sanju Horvatinčić da slučaj iz 1945. godine kao “(Ne)mogući spomenik ženskoj emancipaciji”.
Antonio Grgić je rođen 1973. U umjetničkom djelovanju koristi urbani prostor kao umjetnički medij. Negov glavni interes su urbane intervencije i performansi koji propitkuju veze između ideoloških, socijalnih i osobnih psiholoških snaga u urbanom okruženju. Vrijeme se, kao važan dio te jednadžbe, također propituje u njegovom radu.
Prosvjedna akcija iscrtavanja organizira se u sklopu 11. Vox Feminae Festivala.